4x4 off-road

Mis on 4x4 off-road sõit?

Off-road orienteerumisvõistlustel proovitakse leida maastikuautoga võimalikult palju maastikule paigutatud kontrollpunkte etteantud koordinaatide põhjal. Võistlejad proovivad leida võistlusalalt võimalikult palju kontrollpunkte etteantud võistlusaja jooksul. Võistlejad kes soovivad saada head tulemust sõidavad kontrollpunkte otsides põhjatutes mülgastes, kivihunnikutes või muudes põnevates kohtades, millised on rajameister neile leidnud. Kuna tegemist on valdavalt valikorienteerumisega siis kõik ei pea nii toimima, rahulikumad võistlejad võivad otsida kergemini ligipääsetavaid kontrollpunkte nautides loodust. Sugugi alati ei pruugi olla nii, et rasketes tingimustes sõitjad võidavad, kergemini ligipääsetavaid kontrollpunkte jõuab sama ajaga leida ülesse rohkem, seega sõltub kõik võistlejate taktikast ning võimest teha õigeid otsuseid. Vahest kannatab mõni kontrollpunkt jätta läbimata, et mitte ületada enda või auto võimeid.

Võistlustel antakse kontrollpunktide asukohad valdavalt koordinaatidena. Nende otsimiseks võib kasutada GPS-seadet kuid parimaks lahenduseks on siiski kaarditarkvara ja GPS vastuvõtjaga varustatud sülearvuti. Selleks, et fikseerida oma kohalolek kontrollpunktis, tuleb kontrollpunktis teha foto. Võistlusmasin tuleb saada kontrollpunktile nii lähedale, et võistleja saab üheaegselt puudutada kätega kontrollpunkti ja võistlusmasinat ning kaasvõistleja teeb sellest kontrollfoto. Võistlustel kasutatakse samuti muudelt orienteerumisaladelt tuttavaid elektroonilisi markeerimiseadmeid.

Selleks, et võistlustest saaks osa võtta kõik on loodud erinevad masinaklassid, pääseb võistlema nii tava maastikumasinaga kui ka spetsiaalselt võistlemiseks ehitatud võistlusmasinaga. Turvalisuse tagamiseks peab iga võistkond koosnema vähemalt kahest võistlejast, et õnnetuse korral ei jääks keegi üksi.

Off-road orienteerumisega ei saa tegeleda ilma võistlusaladeta, selleks, et saada maaomanike luba ka edaspidi võistluste korraldamiseks proovivad harrastajad võimalikult vähe teha kahju loodusele ning selle läbi maaomanikele. Võistlustel on eriti oluline, et võistlejad järgiksid neile tehtud ettekirjutusi ning sõidaksid mööda lubatud teid ja alasid. Üheks väga oluliseks põhimõtteks off-road harrastajate keskel on see, et olenemata võistlusklassist abistatakse alati hädasolijaid ning kedagi ei jäeta lootusetus olukorras üksi.

Loe lähemalt võistlustest leheküljelt eal.4x4.ee

EST RUS ENG

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11.oktoobrist 1991.a., omades FIA põhikirja art. 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Ralli mobiilis

EAL Akadeemia

veebitehas