username:
password:

»User registration
»User lost password

Eesti keeles

Homepage

 



Off-road orienteerumisvõistlustel proovitakse leida maastikuautoga võimalikult palju maastikule paigutatud kontrollpunkte etteantud koordinaatide põhjal. Võistlejad proovivad leida võistlusalalt võimalikult palju kontrollpunkte etteantud võistlusaja jooksul. Võistlejad kes soovivad saada head tulemust sõidavad kontrollpunkte otsides põhjatutes mülgastes, kivihunnikutes või muudes põnevates kohtades, millised on rajameister neile leidnud. Kuna tegemist on valdavalt valikorienteerumisega siis kõik ei pea nii toimima, rahulikumad võistlejad võivad otsida kergemini ligipääsetavaid kontrollpunkte nautides loodust. Sugugi alati ei pruugi olla nii, et rasketes tingimustes sõitjad võidavad, kergemini ligipääsetavaid kontrollpunkte jõuab sama ajaga leida ülesse rohkem, seega sõltub kõik võistlejate taktikast ning võimest teha õigeid otsuseid. Vahest kannatab mõni kontrollpunkt jätta läbimata, et mitte ületada enda või auto võimeid.

Võistlustel antakse kontrollpunktide asukohad valdavalt koordinaatidena. Nende otsimiseks võib kasutada GPS seadet kuid parimaks lahenduseks on siiski kaarditarkvara ja GPS vastuvõtjaga varustatud sülearvuti. Selleks, et fikseerida oma kohalolek kontrollpunktis, tuleb kontrollpunktis teha foto. Võistlusmasin tuleb saada kontrollpunktile nii lähedale, et võistleja saab üheaegselt puudutada kätega kontrollpunkti ja võistlusmasinat ning kaasvõistleja teeb sellest kontrollfoto. Võistlustel kasutatakse samuti muudelt orienteerumisaladelt tuttavaid elektroonilisi markeerimiseadmeid.

Selleks, et võistlustest saaks osa võtta kõik on loodud erinevad masinaklassid, seega pääseb võistlema nii tava maastikumasinaga kui ka spetsiaalselt võistlemiseks ehitatud võistlusmasinaga. Turvalisuse tagamiseks peab iga võistkond koosnema vähemalt kahest võistlejast, et õnnetuse korral ei jääks keegi üksi.

Off-road orienteerumisega ei saa tegeleda ilma võistlusaladeta, selleks, et saada maaomanike luba ka edaspidi võistluste korraldamiseks proovivad harrastajad võimalikult vähe teha kahju loodusele ning selle läbi maaomanikele. Võistlustel on eriti oluline, et võistlejad järgiksid neile tehtud ettekirjutusi ning sõidaksid mööda lubatud teid ja alasid. Üheks väga oluliseks põhimõtteks off-road harrastajate keskel on see, et olenemata võistlusklassist abistatakse alati hädasolijaid ning kedagi ei jäeta lootusetus olukorras üksi.

2017 aastal sõidetakse karikasarja ka ringrajasõidus, võistlusklassideks ATV, TR-1 ja VEOK!




Kõikide osavõistluste formaat on ringrajasõit ning võistluspaigad on valitud tehniliste eeltingimuste ja maastikuläbivuse kaalutlusel sobivatesse võistluskeskustesse. Võistluste trass, korralduse kvaliteet ja kogemused tagavad auväärse Eesti Offroad Racing´u meistri selgitamise.

Kõik sarja osavõistlused on üles ehitatud silmas pidades selle spordiala vaatemängulisust, ekstreemsust, võistlejate adrenaliinivajadust ja publiku naudingut. Korralduse käigus jälgitakse eelkõige kõrget turvalisust, antakse publikule hea võimalus ajaveetmiseks ja võistluse nautimiseks ning tagatakse võistlejatele võimalikult soodne, lihtne ja sõbralik võistluskorraldus.

Seega – olete kõik teretulnud, kes te naudite ekstreemset maasturisõitu, ootate võistluslikku offroad vaatemängu ning tahate jagada kõike seda oma sõpradega.