Kiirendus

Mis on kiirendussõit?


Foto: Marek Potti

Kiirendusvõidusõit ehk drag-racing paneb proovile nii tehnika kui ka juhi oskused ja reageerimiskiiruse, olles ka ühtlasi kõige kiirem, võimsam ja lärmakam spordiala maailmas.

Kõige võimsamatel, Top Fuel klassi masinatel, on üle 8000 hobujõu, mis on ligi 40 korda rohkem kui tavalisel igapäevasõidukil. 1000 jalase (304 m) võistlusdistantsi läbivad nad paigaltstardist vähem kui nelja sekundiga. Top Fuel Dragster kiirendab nullist 100 kilomeetrini tunnis 0,5 sekundiga, olles selleks läbinud 7-meetrise distantsi. Sellisele metsikule kiirendusele ei ole võrdset mitte ühegi mehitatud transpordivahendi hulgas - kosmoseraketid kaasaarvatud!

Eesti võimsamad kiirendusautod on ca 2000 hobujõulised. Nad on umbes 20 korda võimsamad kui tavalised tänavaautod. Veerandmiiline (402,33m) distants läbitakse 7-8 sekundiga.

Võistlused jagunevad laias laastus kaheks: kiirendusvõistlused ja lõppkiirusvõistlused. Kiirendusvõistluste distantsi pikkuseks on tavaliselt 1/4 miili (402.33 m) ja lõppkiirusvõistlustel kas 1 km või 1 miil (1.609 km). Paigaltstardist starditakse kiirendusvõistlustel paarikaupa ja lõppkiirusvõistlustel ühekaupa.

Kiirendusvõistluste põhimõte väga lihtne - tavaklassides on võitja võistlejapaarist esimesena finišisse jõudnu ja bracket klassides see, kes suudab täpsemini raja läbida eelnevalt valitud aja jooksul. Lõppkiirusvõistlustel on võitjaks suurima lõppkiiruse saavutanud võistleja.

Kiirendusvõistlustel osalemine ei vaja esialgu spetsiaalset ettevalmistust ei sõidukilt ega tema juhilt ja seega saavad seda ala harrastada kõik soovijad, kes omavad juhilube ja sõidukit. Ainukeseks nõudeks tänavasõidukitele mõeldud klassides on auto laitmatu tehniline seisukord ja kiivri ning turvavöö kasutamine.

Vaata kiirenduse kohta täpsemalt www.edra.ee

EST RUS ENG

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11.oktoobrist 1991.a., omades FIA põhikirja art. 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Ralli mobiilis

EAL Akadeemia

veebitehas