Aasta parim kiirendussportlane Viljar Mäesepp sihib sel aastal Soomes uue klassi tiitlit

Möödunud aasta oli VKM Racing Team eestvedajale ja sõitjatele Viljar Mäesepale hea. Soome meistritiitel klassis Outlaw ja tunnustus läbi tiitli Eesti parim kiirendussportlane 2012. Viljar, kelle jaoks on uued väljakutsed kui pudel vett janusele kõrbes loorberitele, puhkama ei jää. Töö käib ja selleks aastaks on paigas uued ja ambitsioonikad plaanid – uus klass, uued võidud ja soov püüda Euroopa rekordit.

Sari, kus osaletakse jääks samaks, Soome meistrivõistlused, kuid klass muutub. Soome sari on piisavalt tugeva konkurentsiga, seda näitas juba eelmine aasta. Töö käib peaegu selle nimel, et nii eelarveliselt kui tehnika poolelt oleksid VKM Racing Team ja Viljar Mäesepp valmis aastal 2013 osalema Soome meistrivõistlustel klassis Super Pro Street.

„Eesmärk on edasi liikuda. Meie Nissan sai tegelikult ehitatud ideega liikuda edasi tugevamatesse klassidesse. Selles mõttes on pisut lihtsam, sest auto on olemas ja selle juures tuleb teha teatavad uuendused, nii tehnika kui ka turvavarustuse poolelt. Võib öelda, et suurem töö sai ära tehtud enne eelmist hooaega, kuid eks tegemist ikka jagub. Mõned näited: eelmine aasta sõitsime me etanooliga, sellel aastal Super Pro Street klassis aga metanooliga. Seni oli auto võimsus 1600 hobujõudu, sellel aastal aga peaks see olema 2000 hobujõu kanti. Lisaks veel mitmeid asju. Ja see on meie jaoks selge, et kui osaleme, siis läheme ikka võitma,“ räägib Viljar Mäesepp selle aasta plaanidest.

Kui eelmisel aastal oli outlaw klassi turvaindeks 7,5 ehk siis auto ei tohi veerandmiili sõita kiiremini kui 7,5 sekundit, siis Super Pro Street klassis on selleks indeksiks 6,8. See tähendab seda, et kui sõidetakse kiirem aeg, siis see arvesse ei lähe. Auto ehituse osas tähendab see karmimaid turvanõudeid ja seda põhjusega.

„Eks need turvaindeksid ole sellise varuga tehtud. Kuid kui eelmisel aastal Soomes sõitsime, siis sõitsime stabiilselt 7,5 peale, seega täitsa piiri peal. Sel aastal on mõte minna ründama Euroopa rekordit. Euroopa Jaapani autode rekord on hetkel 6,63 ja proovime seda kätte saada,“ räägib Mäesepp.

Ühelt poolt seisab Viljar Mäesepa ja tema meeskonna, VKM Racing Team püüdluste taga olla aina kiiremad sportlik auahnus, teisalt on see hea reklaam ettevõttele VKM Motors, mis on tuttav igaühele, kes autospordiga kokku puutvad. Alates kiirendusest kuni rallikrossini. „Loomulikult, see on meie töö ja usun, et läbi kiirendusspordi saame teha oma tööle parimat reklaami,“ kinnitab Mäesepp.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas