Algaval ringrajahooajal näeb Eestis mitmeid põnevaid klasse ja sõitjaid

Kui eelmise, 2012, aasta ringrajahooaja lõpul jõudsid paljud Eesti ringrajasõitjad oma vaimsesse nirvaanasse selle sõna kõige paremas mõttes, siis uus hooaeg on meile kõigile väga oluline. Meil on kõrgetele rahvusvahelistele, FIA Grade 3 nõuetele vastav Audruring, ehk siis on olemas üks suur eeldus meie ringrajaelu uuele tõusule. Kuid iga kainelt mõtlev kodanik mõistab, et ainult ringrajast ei piisa. Peab olema vaatemängulisi klasse, põnevaid heitlusi ja huvitavaid külalisi välisriikidest. Me usume, et aasta 2013 suudab seda pakkuda ja siit saab edasi minna ainult kõrgemale.

2013 aasta Eesti autoringraja meistrivõistlused koosnevad kokku kuuest etapist, millega koos peetakse ka neli Balti meistrivõistluste etappi. Kuuest etapist neli sõidetakse Audruringil ja kahel korral käiakse külas lähematel ja kaugematel lõunanaabritel Riias ning Kaunases. Tänavu võisteldakse Eesti meistritiitlile kokku viies klassis: Vormel Scandic, Kumho Challenge (kuni 1,6 liitrised 2WD autod), BMW 325 Cup, Noored ja Baltic Open. Kui ülejäänud klassid eesotsas suure osalejatearvuga BMW 325 Cup on vähe tuttavamad, siis pisut vajaks tutvustamist Vormel Scandic.

„Vormel Scandic on vormelitele mootori töömahuga kuni kaks liitrit. Eelkõige tahame siin sõitmas näha erinevate generatsioonide Vormel Renault 2.0 autosid, ka vanemaid mudeleid, millega sõit on odavam. Lisaks Vormel Renault autodele saab Vormel Scandic klassis sõita ka näiteks F3 ja F4 vormelitega,“ selgitab ringrajakomitee esimees Toomas Lambin.

Uus Audruring on tekitanud huvi paljudes välissõitjates ja ka sarjades, tuua oma sarja etapp Eestisse. Nii on suuresti Scuderia Nordica ja Marek Kiisa eestvedamisel asjad niikaugel, et 14.-15. juunil Audruringil sõidetav võistlus on väga maineka Rootsi turismiautode sarja STCC ühe klassi, Vormel Renault 1.6 etapiks. Tegu on klassiga, mis on just parajaks hüppelauaks kardiroolist suuremate vormelite juurde ja Eesti meeskond Scuderia Nordica teeb selle sarja tänavu Eesti sõitjatega kaasa.

„STCC on väga tugev Skandinaavia sari, põhiklassiks on seal turismiautod. Selles klassis on kümme esimest meest palgalised sõitjad, mis näitab selle sarja mastaapi. Vormel Renault 1.6 on üks kõrvalklassidest selles sarjas ja mõeldud just noortele sõitjatele. Vormel Renault 1.6 klassi näeb tootja just regionaalse klassina ja see on nö etteandvaks klassiks juba järgmistele klassidele, või kui teisiti öelda, sillaks kardispordi ja autoringraja vahel. STCC huvi on Vormel Renault 1.6 saada sama suureks nagu seda on nende teine kõrvalklass, Renault Clio Cup. Selle aasta lõpus toimub World Series by Renault sarja viimase etapi raames Vormel Renalt 1.6 Grand Final, kus osalevad parimad sõitjad STCC sarjast, Hollandist ja Prantsusmaalt. See näitab selgelt ära, kui oluline see klass tootjale on. Scuderia Nordica teeb sellel aastal kaasa terve STCC sarja Vormel Renault 1.6 sarjas. Hetkel on meil plaan sõita 2-3 autoga ja üks koht on veel vaba, seega kellel kardisportlastest oleks asja vastu huvi, siis võtke kindlasti ühendust. STCC eelduseks, et nende üks etapp toimuks Eestis oli see, et nende sarjas sõidaks ka üks meeskond, see tingimus on täidetud ja nemad on Audruringi oma kalendrisse kinnitanud,“ räägib Marek Kiisa.

Kindlasti on Eestil kasulik teha piiriülest koostööd, kui varem on see rohkem olnud Balti suunal, siis kindlasti peaks see laienema rohkem ka Skandinaaviasse. Lisaks rootslastele on tänavu Eesti etappidele sõitma oodata ka Soome autoringraja klasse. Hetkel saab kinnitada BMW Extreme ja väga atraktiivse Camaro Cup sarjade sõitjate tulekut Eestisse, seda esmalt hooaja avavõistlusel Audruringil ja Camaro Cup osalejad on lubanud tulla ka 24.-25. augustil Audruringil toimuvale etapile.

Eesti kodune autoringrajahooaeg algab 10.-11. mail Audruringil ja lõppeb 21.-22. septembril taas Audruringil.

Eesti MV kalender 2013

10.-11.05 Audruring, EMV ja BaTCC

1.-2.06 Kaunas, EMV ja BaTCC

14.-15.06 Audruring, EMV,BaTCC ja STCC

10.-11.08 Riia, EMV ja BaTCC

24.-25.08 Audruring, EMV ja FinRace

21.-22.09 Audruring, EMV

Foto: Tarmo Kalmist

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas