Andres Allik saavutas Rjazani veoautokrossil kaheksanda koha.

Viljandi veoautokrossi ja tema ajaloo fännidel tekkis aasta tagasi, kui igakevadist Rjazani autokrossi Venemaal vaatamas käidi, mõte saada rajale ka mõni Eesti sportlane ja seda just auto Zil 130 roolis. Ajendi selleks andis ajalooline fakt, et just tänavu möödub 40 aastat ajast, mil eestlased viimati taolise autoga seal võistlesid.

Tänu headele tuttavatele Rjazanis ja Moskvas saigi mõte teoks ning Andres Allik asus 11-12.mail peetud võistluse starti. Võistlus ise on väga pika traditsiooniga ning toimus käesoleval aastal juba viiekümne neljandat korda. Kuna Eestis taolisi võistlusmasinaid enam pole, valmistati võistlusauto ette Moskva klubi Tehnolaser meeste poolt. Eriline tänu Sasha Markininile ja Alaksander Ilitsevile.

Nimetatud Zil 130 klassis, mis oli ka Venemaa meistrivõistluste üheks etapiks, võistles Rjazanis kokku 19 sportlast. Peeti kaks poolfinaali, kust otse A finaali pääses neli võistlejat ja läbi lohutussõidu lisandus veel kaks. Andres sõitis ajasõidus välja 11-nda aja, mis andis poolfinaalis talle stardikoha kolmandasse ritta. Poolfinaalis saavutatud kuues koht võistlemist finaalis veel ei taganud, aga andis stardikoha lohutussõidu esireas. Antud lohutussõit kujunes tõeliseks maiuspalaks, eriti võitlus teisele kohale Andrese ja ühe Rjazani ja ühe Moskva sportlase vahel. Võitjana väljus sellest just Andres ja koht finaalis oligi olemas. Kuna võitlus oli kohati väga mehine, ei jäänud ka protestid tulemata, mis lahendati õiglaselt ja just Andrese kasuks.

Finaalis tegi Andres mis suutis, aga kohalike Venemaa parimatega konkureerides kaheksandast kohast kõrgemale tõusta polnud võimalik. Siinjuures olgu öeldud, et Andres võistleb Eestis klassis Gaz 53 ning enne Rjazanisse minekut polnud ta Zil 130 tüüpi masina roolis läbinud mitte ainsatki meetrit.

Eestlaste vastu, keda oli kohale tulnud paarkümmend, oli suur huvi. Seda nii võistluste korraldajate, võistlejate, pealtvaatajate kui kohaliku meedia poolt. Uraalide tagant kohale sõitnud Venemaa 2017 aasta meister ja käesoleva aasta sarja liider Denis Demidov kutsus Andrest juba võistlema ka järgmistele etappidele. Lennake vaid kohale ja võistlusauto on tema poolt.

Loodetavasti koostöö jätkub ning vähemalt pealvaatajate hulgas võib veel käesolevalgi aastal kohata huvilisi ja meediainimesi Venemaalt.

Peale Zil 130 toimus Rjazanis võistlus veel kuues klassis, kus põnevust ja kukerpalle oli küllaga.

Võistlusest saab rohkem lugeda:

https://www.ryazan.kp.ru/daily/26975/4034803/?fbclid=IwAR081-I0YubKi7I48STjOhZXefx4FtnW9zp_-u5KYCROEJxuNoPgwoeKjmI

 

Video põnevast lohutussõidust :

https://www.youtube.com/watch?v=6Y2nOJRQPcY&feature=share&fbclid=IwAR0LXPnPIrEeGyuVi5cplVEmXmSRq1frKnNCOEN07usVLmI0HkiHJ_c0tiY

 

Tekst ja foto: Kalle Allik

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas