Arvetel sõitsid võidu kuue riigi kardisõitjad

foto: Tõnis Krikk

Eesti kardispordi meistrivõistluste kolmandal etapil oli osavõtjaid koguni kuuest riigist. Lisaks kolmele Baltimaale tuli võidusõitjaid veel Valgevenest, Soomest ja Venemaalt. Pikk võistluspäev kulges Aravetel vaheldumisi vihmas ja päikeses, õnneks toimusid finaalid juba kuival rajal.

Kõige kiiremas KZ2-klassis võitis eelfinaali mõneti üllatuslikult Kaspar Kallasmaa (ProREX Racing), kes suutis konkurente edestada tänu õigele rehvivalikule.

Finaalis ei suutnud ta aga parima stardikoha eelist ära kasutada ning loovutas liidrikoha. Esimeseks tõusis sõitu viimaselt kohalt alustanud lätlane Martins Lapins (AM Motorsport), kellega jõudis võrdväärset tempot hoida vaid Antti Rammo (Vihur Team).

Kahjuks hakkas tõrkuma Rammo kardi mootor ja nii tuli tal lõunanaabri paremust tunnistada. Finaali võitiski Lapins, teine oli Rammo ja kolmas Kallasmaa.

“Mul oli see eelis, et ma sain natukene tuules talle järgi sõita, ent kui jõudsin kannule siis sain aru, et sõidame samas tempos. Lõpupoole tekkis kardil väike tehniline rike ja olin üldse sunnitud hoogu maha võtma, et lõpuni tulla,” ütles Antti Rammo pärast sõitu.

Max-klassis sõitis eelfinaalis teistel pikalt eest ära Remo Rahula (Talvar Racing), ent finaalis domineerisid sõitjad, kes ka Euroopa radadel head kiirust on näidanud.

Kaks kõrgemat kohta kuulusid finaalis Sten Dorian Piirimägile ja Hannes Tammperele (mõlemad AIX Racing). Kiireimaid ringe näitas neist rajal küll Tammpere, kuid Piirimägi ei vääratanud ja võttis 0,192 sekundilise edumaaga võidu. Kolmandaks tuli Rahula edestades võistluse kiireima ringi välja sõitnud Paul August Läänet (Talvar Racing).

Junior-klassis on väga võrdset minekut näidanud kaheksa kardisõitjat, ent kolmanda etapi finaali võit jäi lõpuks Mauris Põldma (AGS Racing) ja Georg Kõssi (TGT Racing) otsustada. Nende kahe omavaheline duell kulmineerus viimasel ringil, kus mitmel korral nauditavaid möödasõite pakuti. 0,236 sekundiga jäi seekord peale Põldma, teine oli Kõss ja kolmas Karl Leesmaa (Talvar Racing).

Teiste klasside võitja Priit Sei (Masters, AGS Racing), Rimmo Kadapik (Mini 60, AIX Racing), Jan Kalmet (Micro 60, Liqui Moly Roli) ja Ivan Komin (Cadet, Gear Racing).

Eesti meistrivõistlused jätkuvad 4. juulil neljanda etapiga Rapla kardirajal.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas