Drifti hooaeg algab suure võistlusega Saku Suurhalli juures

Järgmisel nädalavahetusel antakse avapauk uuele drifti meistrivõistluste hooajale Tallinnas Saku Suurhalli juures. Lahingusse astuvad nii kogenud kui ka hulgaliselt uusi sõitjaid ning lisandub üks uus võistlusklass.

2.-3. mail toimuval hooaja avavõistlusel algab jaht drifti meistritiitlitele, mida saavad kõik driftihuvilised vaadata Tallinnas Saku Suurhalli juures mugavalt tribüünidel. "Drift on ilmselt kõige kiiremini arenev mootorispordiala nii Eestis kui mujal. Eelmise hooaja lõpuks oli selge, et ala arenguks ja selgema konkurentsi huvides on vaja teha üks võistlusklass lisaks," selgitas Eesti drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann. Senistele street- ja pro-klassidele lisandub vahepealne, pro-street, mis on edasiareng alustamise ehk street-klassist ning eelnevaks sammuks pro-klassi sõitjate sekka. Kui varem võistlesid uued sõitjad street-klassis sõltumata kas võistlusauto oli tehasekonditsioonis või drifti jaoks modifitseeritud. Nüüdsest võib street-klassis sõita ainult sellise autoga, mis vastab riiklikele nõuetele, mis seatud tänavasõiduks sobivatele autodele. Seega jagunevad edaspidi uued sõitjad kahe klassi vahel – vastavalt auto konditsioonile saab valida tänavasõiduks legaalsetele autodele mõeldud street-klassi või modifitseeritud autodele loodud pro-street klassi.

“Garaažides käib praegu kibekiire töö, et autodele anda veel viimane lihv enne järgmist nädalavahetust. Lisandumas on hulgaliselt uusi sõitjaid uute autodega. Ka mitmed pro-klassi sõitjad on vahepeal autot vahetanud ning osa street-klassi sõitjatest kolivad pro-klassi,” rääkis Opmann. Näiteks on seni street-klassis laineid löönud Martin Vaga auto BMW E30 saanud talve jooksul korralikku ümberehitust, nende hulgas on nüüd edasiviivaks jõuks V8 mootor. Vaga siirdub tänava- ehk street-klassist pro-klassi võistlejate hulka. Uues kuues on ka seni tänavaklassis sõitnud Tarmo Liivamäe BMW, millele vahepeal paigaldatud suisa 6,2-liitrine Corvette'i mootor. Ligi 550 hobujõuline mootor on Liivamäele kindlasti samm edasi ning konkurentidele parajaks pähkliks. Sel aastal sõidab ka Liivamägi pro-klassis. Eesti dridti vanameistri Eduard Vahemetsa legendaarne driftiauto on vahepeal vahetanud omanikku. Uueks omanikuks on Mihkel Norman Tults, kes oli mullu suureks üllatajaks street-klassis. Tults oli eelmisel aastal uustulnuk, kes hooaja lõpuks saavutas oma tiimikaaslaste järel auväärse 4. koha ülejäänud 37 konkurendi seas. “Need on vaid mõned näited talvel toimunud arengutest garaažides. Hooaeg tuleb kõigi aegade vingeim, sest meil on palju uusi võistluskohti, hulgaliselt uusi sõitjaid kõikides klassides,” ütles Opmann.

Drift on mänguline võistlusala, mis on pealtvaatajaile hea jälgitavusega – rada on pealtvaatajaile täies ulatuses nähtav ning hea šõu on garanteeritud. Võistlused toimuvad kolmes võistlusklassis. Pro-street ja pro-klassis võistlevad need, kel juba kogutud piisavalt kogemusi, et põhivõistlus sõita tandemina, kus kaks autot sõidab korraga rajal ning taga sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad. Street-klassis sõidavad vähem kogenenud võistlejad üksiksõitudena. Kohtunikud hindavad ka street-klassis võistleja sõidujoont (koonustest peab mööduma võimalikult lähedalt, ent koonust ei tohi ümber ajada), kurvi sisenemise nurka (mida rohkem külg ees, seda parem) ning kurvi sisenemise kiirust.

Ajakava

Reede, 2. mai

18.00 avatakse väravad pealtvaatajaile

18.35-19.30 street-klassi top 8-1

19.40- 20.45 pro-klassi treening

20.45-21.30 pro- ja pro-street tandemtreeningud.

Laupäev, 3. mai

11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele

12.00- 13.45 pro-street-klassi kvalifikatsioonid

14000-15.00 pro-klassi kvalifikatsioon

15.10-15.45 võistlejate koosolek (tandem)

16.00-17.00 pro-street-klassi top 16-1

17.15-18.20 pro-klassi top 32-1

18.00-18.15 autasustamine

Pauside ajal esineb tantsutrupp Cerise.

Pealtvaatajale pilet 10 €, pilet kehtib mõlemal päeval käepaela alusel.

Üritus toimub iga ilmaga. Alla 12-aastastele lastele sissepääs tasuta.

Foto: Risto Pakkonen

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas