Driftivõistlus leiab esmakordselt aset Eesti kagunurgas

Sel nädalavahetusel sätivad kõik driftifännid oma autoninad Võrumaale Misso valda, sest just seal toimub järjekordne drifti meistrivõistluste etapp. Misso rada on esmakordselt võõrustamas drifijaid.

Võistlus peetakse Riia-Pihkva maantee ääres Misso vallas Lütas ERAA territooriumil, kuhu märgitakse maha Eesti drifti meistrivõistluste kolmanda etapi rada ning pealtvaatajad saavad rajal toimuvat jälgida ka tribüünilt. „Rada on uus kõikidele sõitjatele, seega tõotab tulla põnev võistlus. Rada on sujuv ning üsna kiire. Pro-võistlejate kiirused küündivad tõenäoliselt 130 kilomeetrini tunnis,“ rääkis võistluste peakorraldaja Marko Opmann. „Kuna Võrumaal ei ole varem ühtegi driftivõistlust toimunud, siis on see hea võimalus kõikidel Lõuna-Eesti elanikel seda vaatama tulla, sest see tuuakse neile nii öelda koju kätte,“ lisas Opmann. Lisaks on oodata välisvõistlejaid Lätist ja Soomest.

Lõuna-Eesti driftikuningas on Võrumaalt pärit Henri Puhmas, kes on praegu pärast kaht etappi hoidmas pro-klassi liidrikohta. Koduraja eelist tal siiski ei ole, sest sel maa-alal tavapäraselt driftimist ei toimu. Pro-klassi teist kohta hoiab praegu Harold Valdma ning kolmandal kohal asub mullune meister Taavi Toomara. Punktivahed Puhmase, Valdma ja Toomara vahel on niivõrd väikesed, et kindlalt ei saa keegi neist veel tunda.

Eesti kõige osalejaterohkema, pro-street klassi jaoks on Võrumaal toimuv etapp järjekorras teine. Juba Saku Suurhalli juures peetud avaetapil osales pro-street klassis 20 võistlejat ning teada on, et garaažides on autosid lõppjärgus veelgi, mis peagi rajale jõuavad. Pärast avavõistlust hoiab liidrikohta Eesti noorim osaleja, 15-aastane Kevin Pesur. Temale jääb napilt punktidega maha Randar Kajo ning kolmandal positsioonil on Ott Kokk.

Sellest hooajast alates on drifti meistrivõistlustel kolm võistlusklassi: pro, pro-street ja street. Ehk pro- ja street- klasside vahele lisandus vahepealne, pro-street klass. Kuna paljud seni street-klassis võistelnud sõitjad kolisid ümber pro- ja pro-street-klassis, siis street-klass on uutele võistlejatele täiesti avatud ning konkurents on kordades väiksem, kui varasematel aastatel. Esimesel etapil osales kuus võistlejat. „Street- ehk tänavaklassis on kõige parem driftimist alustada, sest auto ümberehitused ei ole lubatud ning rajale pääseb täiesti tavalise tagaveolise autoga. Tulge ja pange end proovile!“ kommenteeris Opmann street-klassi väikest osalejate arvu.

Võistluste pauside ajal esineb tantsustuudio Junksel. Pealtvaatajale pilet 7 eurot, pilet kehtib mõlemal päeval käepaela alusel. Alla 12-aastane pealtvaataja saab tasuta sisse. Lisaks on võimalus kasutada tribüüni, mille lisapilet maksab 2 eurot.

Ajakava:

Reede, 6. juuni

16.00 avatakse väravad pealtvaatajaile

kuni 16.30 pro-street klassi treening

16.40 – 17.40 pro-klassi treening

17.50 – 18.10 pro ja pro-street sõitjate koosolek

18.20 – 20.00 pro-street klassi kvalifikatsioonid

20.20 – 21.30 pro-klassi kvalifikatsioonid

Laupäev, 7. juuni

11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele

11.00 – 11.30 street-klassi treening

11.30 – 12.00 paus/lõuna

12.00 – 12.40 pro-klassi treening

13.00 – 13.45 street-klassi top 8

14.00 – 15.30 pro-street-klassi top 16

15.45 – 17.20 pro-klassi top 16

17.30 autasustamine

Foto: Risto Pakkonen

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas