EAL Akadeemia eelviimane sessioon tutvustas noortele WRC autot

Akadeemia eelviimane sessioon toimus 27. septembril Lõuna-Eesti kurvilistel teedel. Akadeemikutele andsid maailmatasemel õppetunni Markko Märtin ja Ford Focus WRC ´03.

Enne legendaarse ralliautole kõrvalistmele pugemist õpiti tundma WRC auto olemust ning tema toimimist, lisaks tutvustati noortele profesionaalse rallimeeskonna ülesehitust ning töökorraldust.

Esmalt läbiti rallirada tavaautoga, roolis Eesti siiani parim rallisõitja. Tegemist oli sisuliselt legendi kirjutamisega Markko Märtini ütluste alusel. Seejärel tuli igaühel selga tõmmata võidusõiduülikond ning asuda kõrvalistmele autosse, millega Märtin võitis kokku 5 MM rallit. Ehkki akadeemikute seas on sõitjaid, kes juba võitnud Eesti rallimeistrivõistluste etappe ning osalenud edukalt välisvõistlustel, oli saadav kogemus enneolematu.

Eesti ühe andekama noore rallisõitja Siim Plangi kommentaar pärast sõitu WRC-ga: „Täiesti uskumatu, kui tasakaalukalt käitub WRC nendel teedel, eriti sellise mehega roolis. Olen neil teedel ju korduvalt sõitnud enda N-rühma Mitsubishiga, pardavideolt on võimalik näha, kuidas käed-jalad on pidevalt tööd täis. WRC auto ja maailmaklassi sõitja puhul on tegemist hoopis millegi muuga. Antud kogemus sunnib tõsiselt ümberhindama oma seniseid tegemisi – saada tuleb kas väga palju paremaks või asi üldse katki jätta.“

Sama meelt oli ainsa tüdrukuna EAL Akadeemias osalev noor vormelisõitja Nanci Ristla: „Olen kogu aeg arvanud, et rallisõit on hullude jaoks ning täna sain selles ka veenduda. Ehkki Markko Märtini olekust õhkus vaid enesekindlust ning tema maneere sooviks endale vist iga võidusõiduga tegelev inimene, on saadud kogemus siiski täiesti teiselt planeedilt. Lihtsalt uskumatu, kuidas auto on võimeline pärast hüpet maanduma nagu kass või pidurdama kruusal, justkui oleks ankur aknast välja heidetud.“

Noored võidusõitjad ise WRC-d proovida ei saanud, kuna esiteks on WRC auto kõige enam professionaalsust nõudev detail sidur, ning teiseks pärast selle hinna kuulmist, ei jäänud enam eriti alles ka soovijaid. Nimelt lõhub oskamatu juht WRC siduri tavaliselt esimesel proovimisel, uue hind ulatub aga kuhugi uue Subaru Legacy piirimaile.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas