Eesti driftijad välisvõistlejate autode võimsusest ei hooli

Reedel ja laupäeval Laitse Rallypargis toimuval Drift Allstars Optibet Estonian GP-l astuvad võistlustulle Euroopa parimad driftijad. Eesti driftijaid ei kohuta välisvõistlejate võimsad autod, mis küündivad isegi üle 1000 hobujõuni auto kohta.

Valitsev Eesti meister Kert-Eigo Kulla on pärast viimast võistlust Laitse rajal Drift Allstarsi sarjale mõeldes teinud auto kallal väiksemat sorti muudatusi. Näiteks vahetas ta veljed ja rehvid suuremate vastu, et auto oleks rajal kiirem, sest siia võistlema tulevad Euroopa tipud, kel kogemusi küllaga ning autodki võimsad. „Veidi lisakiirust annab mulle teatava kindluse, et tehnilise võimekuse taha ei jää midagi toppama. Välissõitjate autode suuri jõunumbreid ei pea ma tähtsaks, sest ma pole kordagi tundnud, et mu autol jääks jõust puudu. Määravaks saab pigem siiski see, kes on rooli ja istme vahel,“ selgitas Kulla.

Konkurentide autode jõulisus ei avalda muljet ka Jarmo Luhale, kes praegu on drifti Balti sarja liidripositsioonil. Driftiautodel enam kui 800 hobujõudu peab ta ebavajalikuks, sest seda on igal juhul piisavalt ning suurem võimsus ei anna soovitud lisaefekti. Mingit aukartust Luht väliskülaliste autovõimsuse suhtes ei tunne. Auto on tal võistluseks valmis ning viimased tunnid enne võistlust ei möödu garaažis, vaid puhates. Luht tunnistab, et seni pole Eesti driftijad Allstarsi väliskülalistele Eestis vastu saanud, aga tänavune võistlus on veel ju ees. „Suuri sõnu enne võistlust niisama tühjalt loopida ei tahaks, aga me oleme võistluseks valmis ja anname rajal enda parima. Laitse raja hüpekas ja betoonsein distsiplineerib kõiki sõitjaid, aga eestlastel on teatav koduraja eelis,“ kommenteeris Jarmo Luht, kellele Laitse raja profiil sõitmiseks sobib ja ta on seal häid sõite teinud.

Põhja-Euroopa driftisarja liider Jako Pino teeb praegu garaažis auto kallal veel viimaseid töid ja tegemisi. Mootoris suuremast võimsusest ta kindlasti puudust ei tunne, sest tema autol on juba veidi alla 900 hobujõu, mis on seni alati piisav olnud. Laitse rajal on Pinol läinud hästi. Käesolev hooaeg on hästi sujunud ning Pino läheb võistlusele vastu optimislikult ja lootusrikkalt. „Jätame seekord võidukarika koju!“ lisas Pino.

Eesti noorimal driftijal Kevin Pesuril on praegu käed-jalad kibekiiret tööd täis, sest tema uus driftiauto vajab veel palju töötunde, kuigi auto valmis mõni nädal tagasi ja sellega on üks võistluski maha peetud. „Eelmise võistluse põhjal võib öelda, et see on parim driftiauto, millega ma sõitnud olen. Kui mina ja teised Eesti parimad sõitjad panustavad oma parimal tasemel, siis peab ükskord see Allstarsi etapivõit ka siia koju jääma!“ rääkis Pesur.

Euroopa suurim driftilahing Drift Allstars Optibet Estonian GP juba sel nädalavahetusel Laitse Rallypargis! Loe ka jooksvaid uudised: https://www.facebook.com/driftallstarsestonia/

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas