Eesti ja Soome maavõistlus jätkus ka Suure Võidusõidu teisel päeval

Täna peeti auto24ringil Eesti aasta suurima autoringraja ürituse Suure Võidusõidu teine ja ühtlasi ka viimane võistluspäev. Analoogselt eilsele toimusid enamustes klassides heitlused esikohale Eesti ja Soome sõitjate vahel. Kui eile oli pool võistluspäeva märg, siis täna lõõskas päike juba hommikust ning sõitjatel tuli rajal lisaks konkurentidega võitlemisele ka kuumaga rinda pista.

Päev algas kohe võimsate V8 mootoritega varustatud Camaro Cup klassi autode sõiduga, kus stardist asusid võistlejaterivi ette otsa üks selle sarja kiireimaid soomlaseid Toni Lähteenmäki, kunagi vormel 1 sarja järel tugevustelt järgmises vormel 3000 sarjas tegusid teinud Jari Nurminen ja eile esikoha võtnud Henri Tuomaala. Alles teisipäeval esimest korda elus Camaro rooli istunud Tristan Viidas oli avaringi järel viiendal kohal, kuid tõusis sõidu jooksul lõpuks kolmandaks ja jõudis isegi teiseks tulnud Tuomaalale järele, kuid mööduda enam ei suutnud. Esikoha sai aga Nurminen, kes tõusis liidriks sõidu keskel, kui Lähteenmäki sõiduvea tegi. Viimati mainitu langes seejärel sõidu jooksul veel mitmeid kohti ja oli lõpuks kuues.

Teine sõit paraku erilist põnevust ei pakkunud, kui Nurminen asus kohe liidriks ja teda seiras terve sõidu Viidas, kes aga kahjuks kordagi löögiulatusse ei pääsenud. Kolmandaks sõitis end korralikus duellis Tuomaala alistanud endine motoringrajaäss Raimo Kesseli. Eile tubli sõidu teinud ja kolmanda koha saanud 15 aastane Gabriel Dominic Sergo võitles ka täna vapralt kogenumate Soome sõitjatega ning saavutas kummaski sõidus viienda koha.

Täna sõideti ka selle võistluse ühe atraktiivsema klassi Porsche GT3 Cup Challenge Finland mõlemad sõidud ning kohalike suureks rõõmuks võttis kummastki sõidust kindlad võidud üks Eesti parimaid ringrajasõitjaid Raimo Kulli, kes tänu sellele suurendas oma edumaad ka sarja kokkuvõttes. Kummaski sõidus sai teise koha Johan Westergard ning kolmandad kohad said sõitudest Tom Nylund ja Emil Westman. Teine eestlasest osaleja selles klassis, freestyle suusatamise Eesti meister Oliver Tiirmaa, lõpetas oma debüütvõistluse sõidud vastavalt seitsmenda ja kaheksandana.

BMW 325 Cup sõidavad eestlased koos soomlaste Xtreme Race klassiga, kus kasutusel samasuguste tehniliste tingimustega BMW’d, mis Eestis ning nendel oli täna kavas pikk 45-minutiline võidusõit, kus oli sees ka üks kohustuslik boksipeatus. Selle võidukihutamise suutis lõpuks esimesena lõpetada soomlane Tomi Sundström, kes edestas Allan Tigane/Henrik Eeltee meeskonda napi pooleteise sekundiga. Poodiumi kolmandale astmele tõusid päeva lõpuks Sven Karuse ja Mikk Maaten, kelle selja taga pea sekundiliste vahedega lõpetasid Tõnis Vanaselja ja Kren Tunder. HRX Eesti meistrivõistluste liider Andre Kiil koges aga tehnilist ebaõnne juba võistluse algfaasis ning pidi hiljem sõidu katkestama.

Vormel Scandic klassi sõidust võttis kindla võidu Martin Rump, kes eile pidi katkestama, kuna põrkas esikoha heitluses kokku Tõnis Vanaseljaga ning mõlemad mehed jäid raja veerde. Sama kindla teise koha sai eile võidutsenud Jan-Erik Meikup ning kolmas oli Vanaselja, kellele lõpu poole lähenes ähvardavalt avapäeval teise koha saanud Keijo Kaasik, kes temast siiski mööduda ei suutnud.

Pealtvaajate jaoks oli täna kindlasti üks huvitamaid klasse GT Open, kus startisid reedel tehnilistel põhjustel sõidust puudunud Pertti Kuismanen Chysler Viperil ja Marko Rantanen Lamborghinil. Kuismanen suutis viimasest rivist startinuna esimeseks kurviks end juba eilse võitja Miika Toivoneni (Lotus) järel teiseks tõusta ning avaringi lõpuks oli legendaarne soomlane juba esimene ning võitis ka kindlalt sõidu. Rantanen Toivonenile järgi ei saanud ja nii olidki lõpuks Toivonen teine ja Rantanen kolmas.

Historic vormelil võttis kindla võidu eile samuti esikoha saanud Jaak Kuul, kes selles klassis Euroopas tegusid teeb. Teiseks ja kolmandaks sõitsid end samad mehed, kes eile - Taavi Kroon ja Ain Lähker.

HRX Eesti meistrivõistlused jätkuvad juba nädala pärast Bikernieki ringrajal Lätis.

foto: Rauno Kais

 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas