Eesti kardisportlased naasid Leedust võitjatena!

Leedus Smalininkai kardirajal sõideti Balti karikavõistluste II ja III etapp kardispordis, kus enamikes klassides oli liidriohjad eestlaste käes.

Rotax DD2 klassis osales üllatuslikult ka Aavo Talvar (Talvar Racing), kes tavapäraselt sõidab Max klassis. Juba mõnda aega oli oodatud, mida kujutab ta endast DD2 klassi konkurentsis.

Teise etapi finaalis olid domineerivaks jõuks Läti ja Leedu sõitjad, kuid kolmanda etapi võitis Talvar. Alles kuuendalt kohalt alustanud Talvar tõusis võistluste liidriks viimasel ringil ja suutis seda kohta hoida lõpuni. Teine oli Konstantins Calko ja kolmas Haralds Garkaklis, mõlemad Lätist.

Rotax Juniori ja Max klasside ühistes startides domineerisid selgelt eestlased. Max klassis juhtis esimest finaalsõitu küll pikalt Kairo Kivi (AGS Racing), kuid viimasel ringil haaras liidrikoha Mart Soo (AIX Racing Team), kes ka võistluse võitis. Teine oli Kivi ja kolmas Kristjan Salvet (AGS Racing). Kolmanda etapi finaalis suutis Kairo Kivi seekord esikoha võtta, teine oli Salvet ja kolmas Soo.

Junior klassis oli mõlema etapi esikolmik sama: võitis Ralf Aron (AIX Racing Team) Jüri Vipsi (TARK Racing) ees, kolmas oli lätlane Rokas Baciuška. Euroopaski head kiirust näidanud Vips ja Aron said omavahel meesmehe võitlust pidada laupäevases finaalis, kuid pühapäeval neil esikoha eest tõsiseks lahinguks ei läinud.

Raketi, Mini 60 ja Rotax Minimaxi klasside ühistes sõitudes oli mõlema etapi parim Minimaxi sõitja Georg Kõss (TGT Racing). Karl Leesmaa (AGS Racing) saavutas mõlemas finaalis poodiumikohad, olles vastvalt teine ja kolmas. Mini 60 klassis võistelnud Mattias Rass (TARK Racing) sai II etapil 2. koha ja kolmandal oli sunnitud esimesel ringil katkestama.

Micro, Micro 60 ja Rotax Micromaxi klassi finaalide võitjad olid eestlased, teise etapi võitis kindlalt Rimmo Kadapik (AIX Racing Team) ja kolmanda tihedas lõpuheitluses Karl Sei (TGT Racing). Kadapik püsis veel kaks ringi enne lõppu teisel kohal, kuid leedulane Azuolas Eidukas suutis temast mööduda.

Järgmine Balti KV etapp sõidetakse 28. juunil Lätimaal, Kandava kardirajal. HRX Eesti kardispordi meistrivõisltused jätkuvad 15. juunil Aravetel.

Fotol DD2 start, foto autor: Audrius Zilenas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas