Eesti kõige kiiremad ja võimsamad võtavad mõõtu sel nädalavahetusel Haapsalus, Kiltsi Lennuväljal

Ameerika Auto esitleb: Eesti Meistrivõistluste II etapp autode- ja mootorrataste kiirenduses, 13.juulil Haapsalus, Kiltsi Lennuväljal. Mõnus mürinarikas päev kogu perele.

Laupäeval, 13.juulil toimub Kiltsi Lennuväljal Eesti Meistrivõistluste II etapp autode ja mootorrataste kiirendusvõistluses. Oodatud on kõik - võistlejad, asjahuvilised, vaba aja veetjad kaunis Haapsalus, pered.

Kiirendusvõidusõit ehk drag racing paneb proovile nii tehnika kui ka juhi oskused ja reageerimiskiiruse, olles ka ühtlasi kõige kiireim spordiala maailmas. Maailmas, Top Fuel-klasside masinad, võimsusega üle 8000 hobujõu, saavutavad 100 km/h kiiruse juba 0.5 sekundiga, olles läbinud alles 7-meetrise distantsi! Veerandmiilise raja lõppu jõuavad nad 4.5 sekundiga,

saavutades lõppkiiruseks üle 530 km/h. Sellisele metsikule kiirendusele ei ole võrdset mitte ühegi mehitatud transpordivahendi hulgas – kosmoseraketid kaasaarvatud! Drag racing on autode võistlus, kus starditakse kahekaupa paigalt. Distantsiks on kas 1/8 miili (402,33 m). Esimesena finišisse jõudja on reeglina võitja.

Sel laupäeval toimuv kiirendusvõistlus on täiesti legaalne võimalus proovile panna enda reaktsioon, võimed ning oma auto. Võistlevad erinevad klassid, registreerida saab korraldaja kodulehel. Oodatud on nii võistlejad kui kaasaelajad.

EMV II etapi peakorraldaja ning selle ala esimene naisvõistleja Eestis, Evelyn Mardus'e sõnul on see spordiala omamoodi positiivne sõltuvus: "Üks kord oled pisiku saanud, siis mõtled aina edasi, kuidas seda veel saada ning võimsamaks arendada. Seetõttu ma seda korraldangi, et kiirelt sõita soovivatel inimestel oleks võimalus võistelda täiesti legaalselt ja proovile panna nii oma oskused kui tehnika vastupidavuse. Üks võimalus mitte kihutada tänaval või maanteel, vaid teha seda kontrollitud ja ohutumas olukorras.

Täpsem informatsioon www.bhra.ee/dragrace

Autode ja mootorrataste kiirendussport Eestis hakkas tormiliselt arenema 2000-aastate esimesel poolel. Siiski esimesed kiirendamised Eestis leidsid aset juba 1996. aastal ning ega see erinenudki väga palju sellest, kuidas see USA’s kõik algas. Pärast ühist ringsõitu linnas, otsiti mahajäetud

lennuväli või maantee, kus mees-mehe vastu kiirendust sai proovitud. Esimene ametlik kiirendusvõistlus toimus 1997.aastal Tallinnas, Lasnamäe kanalis. Selle üritusega pandi alus võistlustele, kus eksisteerisid ametlikud klassid ja reeglid. Alates 2003 aastast on ametlikke kiirendusvõistlusi Eesti koordineerinud BHRA (MTÜ Baltic Hot Rod Association). Sel aastal täitub BHRA'l 10. tegevusaasta.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas