Eesti noorte rallimeeste plaanidest 2013 hooajal

Tänases Postimehes kirjutab Peep Pahv meie noorte rallimeeste plaanidest ja mõtetest sellel hooajal seoses autoralli tiitlisarjadega. Selge on see, et eestlasi saab näha sõitmas nii MM kui EM-sarjades. Järgnevalt Postimehe artikkel:

Eile startis Monte Carlos autoralli MM-sari, ent ei seal ega ka järgmisel etapil Rootsis pole stardis ühtegi tiitlivõistluste punktide eest võitlevat Eesti pilooti. Samuti ei näe me vähemalt esialgu ühtegi eestlast püüdmas kõrgeid kohti EMi punktiarvestuses.

Suure tõenäosusega olukord nii nukraks siiski ei jää. Ilmselt võib eestlasi oodata MM-tasemel ralliradadele aprilli keskel sõidetaval Portugali rallil. Siis antakse avalöök juunioride WRC-sarjas ning selleks ajaks planeerivad hooaja algust ka WRC2-klassis sõitjad.

WRC2-sarja võtab ilmselt tõsisemalt ette Karl Kruuda, ent temagi jäi hooaja plaanidest rääkides ettevaatlikuks. Monte Carlos sõitmast loobus ta ralli keerukuse tõttu – auto tervena finišisse toomise tõenäosus olevat väike ning erasõitjana tähendaks see liialt suurt kulu –, Rootsi talveralli käib üle jõu aga oma eripära tõttu. Lumel sõitmine eeldab eraldi teste.

«Esialgu ei tea ma veel sedagi, millise meeskonnaga koostöös välja läheme, kuid see võiks olla Eesti tiim,» rääkis Kruuda, kel varasemast on koostöökogemus Markko Märtini tiimiga. «Autoks oleme plaaninud R5-masina. Kui see aga Portugali ralli ajaks välja ei tule, võib kasutada ka Super-2000 masinat.»

«Tundub, et raha leidmine pole kellegi jaoks kerge. Eriti veel Eestis, kuna siit soovib korralikku eelarvet kokku saada mitu rallimeest.»

Kruuda pole ainus, kes ihkab esimesel võimaluses R5-auto rooli istuda. Seni vaid esiveolise autoga kihutanud Martin Kangur plaanib üleminekut neliveolisele masinale ning on silma visanud just R5-tüüpi sõiduvahendile. «Praegu pole veel selge, palju see maksab. Pealegi tuleb vajalik raha alles leida, kuid töö selle nimel käib,» rääkis ta. «Tundub, et raha leidmine pole kellegi jaoks kerge. Eriti veel Eestis, kuna siit soovib korralikku eelarvet kokku saada mitu rallimeest.»

Viimastel aastatel keskendus Kangur Hondaga sõites IRC-sarjale. Tänavu sai sellest Euroopa sari, ent noor rallimees ei osanud öelda, kas ta selle sarjaga liitub. Kuna esialgu pole võistlusautotki, siis on selge, et esimestel selle sarja rallidel teda punkte püüdmas pole.

Kuigi tulevik on veel ebakindel, usub Kangur, et päris sõitmata tal alanud hooajal ei jää. «Garaažis seisab kaks Hondat, kui vaja, ajan need välja,» viitas ta kõige mustemale stsenaariumile.

Tuleviku suhtes on üsna selge nägemus Sander Pärnal. Viimased paar hooaega N-rühma Subaruga kodustel rallidel sõitnud mees on võtnud sihiks osaleda algaval hooajal juunioride WRC-sarjas. Kuuest etapist koosnev noortele sõitjatele mõeldud sari saab alguse aprilli keskel Portugalis.

«See on meie plaan number üks,» lausus Pärn. «MM-sarjadest on see kõige soodsam, lisaks annab esikoht järgmiseks hooajaks hea alguskapitali. Eesmärk on see sari ära võita!» Pärn ei näe probleemi ka selles, et juunioride sarjaga liitumine tähendaks neliveoliselt autolt tagasiminekut esiveolisele masinale.

Juunioride WRC-sarjas osalemise kulu on 130 000 eurot hooaja kohta. Pärna sõnul tegeleb vajamineva raha otsimisega isa Aivo Pärn. Poeg loodab, et raha õnnestub siiski kokku saada, ent nentis, et midagi kindlat veel ei ole.

Et võistluspaus ei veniks liiga pikaks, peab Pärn plaani osaleda mõnel talverallil. «Võistlusi on piisavalt, kuid me pole veel otsustanud, kus startida,» märkis ta. «Samuti pole veel selge, millise auto ja millise meeskonna värvides seda teha.»

Juunioride WRC-sarja poole vaatab ka Kaspar Koitla. Mullu N-rühmas Läti meistriks kroonitud mees tunnistas, et nagu viimasel ajal ikka, pole plaanide täitumine kaugeltki kindel ja enne kevadet ei saa ta öelda midagi konkreetset.

Koitla sõitis mullu venelase Ivan Mironovi autoga ning tema valikud sõltusid paljuski rahamehest tiimi omaniku soovidest. Ilmselt Koitla ja Mironovi koostöö jätkub ning venelasel on Eesti rallimehe sõitude rahastamisel oluline osa.

Kombineeritud hooaeg ootab viiendat Eesti noorema põlvkonna rallimeest Siim Plangit. Tema on ka esimene, keda on tänavu võimalik tõsises võistluses näha. Plangi plaanib osaleda talvel Lätis sõidetaval ERC-sarja etapil, peale selle on plaanis kihutada ka samasse sarja kuuluval Poola rallil. MM-rallidest mahub tema plaani Soome.

Fotol Karl Kruuda ja Martin Järveoja auto24 Rally Estonial, foto: Maanus Purga

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas