Eesti selle aasta rallihooaeg algab Aluksnes

Samal nädalal, kui algas autoralli MM-sari Monte-Carlos ja kus avapäeva järel on liider Sebastien Loeb pea pooleteise minutilise eduga Sebastien Ogieri ees, algab ka meie kodune rallihooaeg. Ja juhtub see Lätis, Aluksnes, kus Aluksne ralli käigus sõidetakse Eesti autoralli karikavõistluste esimene etapp.

Kokku stardib Aluksne rallil, mis on lisaks meie karikasarja etapile ka Läti rallisprindi meistrivõistluste avaetapiks, 60 sõitjat. Nende hulgas on 12 Eesti ekipaazi, kellest Aluksne ralli võidu osas ütleb sõna sekka sellest eelmisel aastal napilt ilma jäänud Siim Plangi koos Marek Sarapuuga (Mitsubishi Lancer EVO X). Läti meeskonna ASRT poolt ette valmistatud autoga sõitva Siimu ja Mareku jaoks on see hea treening enne veebruari alguses Lätis sõidetavat autoralli EM-etappi. Aluksnes sõidavad eestlased sama rehviga, millega EM-etapil, ehk siis 15 tolline piikrehv. See, laiem ja raskem rehv annab konkurentsieelise teistele, kuid vaatamata sellele soovib Siim minna võitu püüdma. Täna Läti raadios Radio 101 antud intervjuus ütles Siim Plangi, et plaanib tänavu kaasa teha kaks EM-etappi, Lätis ja Poolas ning samuti MM-etapil Soomes. Lisaks Siim Plangile sihivad üldvõitu Janis Feldmanis, Martins Svilis, Vassili Grjazin ja kindlasti ka Rokas Kvaraciejus.

Teised eestlased, kes stardinimekirjas on: eelmisel aastal oma debüüdi teinud Mait Maarend ja Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer EVO X), Arsi Tupits ja Ranno Bundsen (Mitsubishi Lancer EVO 6), Lembit Soe ja Ahto Pihlas (Toyota Starlet), Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk (Ford Fiesta R2), Martin Saar ja Karol Pert (VW Golf 2), Kevin Kuusik ja Raul Kulgevee (Renault Clio), Taavo Tigane ja Eero Viljus (Nissan Sunny), Kenneth Sepp (Citroen C2), Roland Poom ja Rain Kaljura (Citroen C2), Madis Vanaselja ja Jaanus Hõbemägi (BMW 320) ja Einar Soe ning Tarmo Kaseorg (Toyota Starlet).

19. jaanuaril sõidetav Aluksne ralli koosneb kaheksast kiiruskatsest kogupikkusega 68,26 kilomeetrit. Ralli on pealtvaatajatele tasuta. Kiiruskatsete kaardid ja muu vajaliku info leiate siit.

Eesti karikavõistlused autorallis on kuni viie etapiline sari, mille raames sõidetakse ka Eesti Noorteralli Meistrivõistlused. Kui hooajal sõidetakse viis etappi, läheb arvesse neli paremat, kui neli või vähem, siis lähevad arvesse kõik etapid.

Eesti autoralli karikavõistluste üldjuhend

Eesti autoralli karikavõistluste arvestusklassid

4WD (neljarattaveolised) N4, S2000, R4 ühisarvestuses

EKV 2WD (kaherattaveolised) N1, N2, N3 ja A6 ühisarvestuses

EKV E9 (kaherattaveolised) E9

EKV E10 (kaherattaveolised) E10

EKV E11 (kaherattaveolised) E11

EKV 4WDE (nelja-ja kaherattaveolised) E12, A8 ja A7 ühisarvestuses

EKV VEO (kaherattaveolised) E13 (veoautod)

Foto: 4rati.lv/Arturs Enkurs

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas