Eestlastele Leedu autoralli meistrivõistlustelt R2 klassi kaksikvõit

Möödunud nädalavahetusel sõideti Rokiškises Leedu autoralli meistrivõistluste viies etapp.

Võistlusele oli registreerunud 49 registreerunud võistluspaari, kelle hulgas ka Robert Virves – Rasmus Vesiloo (Ford Fiesta R2T) ja Gregor Jeets – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T19), kes võistlesid esiveoliste R2 autode LARČ4 arvestuses. 

Eriti just reedel väga rasketes tingimustes sõidetud Samsonas Rally Rokiškis avapäeva lõpetasid eestlastest edukaimana Jeets – Sikk, kes said viie sõidetud katse järgselt ööpausile LARČ4 liidritena.

Avapäeval turboprobleemidega kimpus olnud Virves – Vesiloo lõpetasid reedese võistluspäeva kolmandana ning jäid kaasmaalastest 24,1 sekundi kaugusele.

Kui laupäeval loovutasid eestlased konkurentidele vaid ühe katsevõidu ning jagasid ülejäänud omavahel, siis laupäeval olid katsevõitude vormistamised vaid eestlaste siseasi.

Hoolduspausiks olid Virves – Vesiloo tõusnud teisele kohale ning Jeets – Sikkust lahutas neid 15,9 sekundit.

Kui katsete esimesel ring oli eestlastel läinud ilma suuremate viperusteta, siis teisel ringil tekkis Jeets – Sikku Fiesta R2T autol vedrustuseprobleem ning 13 kiiruskatse järgselt pidid nad esikoha loovutama Virves – Vesiloole.

Laupäeval löögihoos olnud Virves – Vesiloo võitsid 11 sõidetud katsest 9 ning edestasid ralli finišis Jeets – Sikku 9,4 sekundiga. Kolmanda koha teeninud Vladas Jurkevičius - Edvinas Bieliauskas (Peugeot 208 R2) jäid eestlastest maha juba rohkem, kui minutiga.

Lisaks Samsonas Rally Rokiškis R2 klassivõidule, kuulus võistluspaarile Virves – Vesiloo ka R2 klassi võitjale auhinnaks olnud uhiuus Toyota Yaris!

„Reedel tabasid meid peale esimest katset turboprobleemid ja seetõttu kaotasime esimese päeva lõpuks konkurentidele pea poole minutiga. Meeskond tegi super tööd ja auto saadi enne linnakatseid töökorda. Laupäeva hommikul Parc Fermest välja sõites saime taas kerge ehmatuse, sest üleöö tekkis probleem siduriga. Õnneks oli ees 20 minutiline hoolduspaus ja taaskord sai meeskond auto korda. Teisel päeval sõidetud 11-st kiiruskatsest suutsime võita 9. Päeva esimesel poolel oli aega tagasi võtta väga-väga keeruline, sest teed olid ülikiired ja sirged, seega kohti, kust aega tagasi võita tuli tikutulega taga otsida. Viimasel ringil olid taas uued katsed ja meie õnneks oli kaks tehnilisemat katset ka vahelduseks. Suutsime järgmise kolme katsega tõusta 6,6 sekundiga liidriteks ning seda kohta lõpuni välja hoida. Seega loeme treeninguks mõeldud ralli vägagi kordaläinuks ja taaskord õppisime juurde nii mõndagi,“ võttis Virves karjääri ühe keerulisema, kuid klassivõidu toonud ralli kokku.

Leedus esimese ühise poodiumikoha teeninud Gregor Jeetsi ja Kuldar Sikku hooaeg jätkub juba eeloleval nädalavahetusel Tšehhis, kus 16.-18.augustini sõidetakse Euroopa meistrivõistluste kuues ja ERC Junior klassi viimane etapp, Barum Czech Rally Zlín 2019. Estonian Autosport Junior Team värvides on lisaks Jeets – Sikkule rallile startimas ka ERC Junior arvestuse liidrid Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T19), kes stardivad rallile teadmises, et õnnestumise korral kroonitakse eestlased tänavuse aasta ERC Junior klassi meistriteks.

 

Foto: Alfonsas Rakauskas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas