Esmakordselt Eestis: EDRA Nationals kasvatab uut kiirendajate põlvkonda

Järgmisel nädalavahetusel Haapsalu Kiltsi lennuväljal toimuv EDRA Nitronationals laseb kiirendusrajale ka teismelised. 12-17-aastased noored võistlevad Junior Bracket klassis. Tavapäraselt on kiirendussportlasteks täisealised mehed, kel võimalusi ja aega autospordiga tegelemiseks. Alaealisi rajale pole lastud ning seega ongi kiirendamine olnud just nii öelda suurte inimeste pärusmaa. Aga enam mitte. „Aeg on kasvatada uut autospordi põlvkonda juba varakult. On oluline anda noortele võimalus end proovile panna, sest tihti huvi autode vastu algabki varakult ning selle asemel, et niisama tänaval lonkides aega veeta, saaks tegeleda millegi põnevaga,“ rääkis EDRA Nationals peakohtunik Kristjan Veedler. Kui vaadata maailma autospordi profisarjade sõitjaid, siis nad kõik on alustanud autospordiga varases nooruses.

Praegu on tegemist pilootprojektiga ning võistlus ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse. Kui noorteklass osutub populaarseks ja noored võistlejad tunnevad selle järgi vajadust, mõeldakse selle peale ka järgmistel hooaegadel ning lisatakse mõnda Eestis sõidetavasse võistlussarja.

Junior Bracket on mõeldud 12-17-aastastele noortele. Võistlejal peab olema Eesti Autospordi Liidu noortelitsents ning tema vanemad peavad andma kirjaliku nõusoleku tema osalemiseks. Noored ja nende autod läbivad ka lisakontrolli ning sõitjad peavad kohapeal läbima atesteerimissõidud, millega ta tõendab, et suudab kontrollida end ja oma masinat. Võistlus toimub 1/8 miilisel distantil ehk sõidetakse pool tavapärasest 402 meetrisest distantsist. Sõitjad peavad järgime üldisi bracket-klassi reegleid ehk ajaindeksid peavad mahtuma ajavahemikku 9,8 kuni 13,6 sekundit. Auto mootori töömaht võib olla maksimaalselt 2000 cm3.

Huvilised saavad pöörduda oma küsimustega korralduskomitee poole aadressil kristjan@edra.ee. EDRA Nationals korraldajad ja Kiirendusvõistluste alakomitee aitavad vajalike litsentside ja dokumentide korda ajamisel.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas