Jäädrifti avaetapi võitis Henri Puhmas

Pühapäeval peeti esmakordselt driftimise talvise karikasarja esimene etapp. Kümnete võistlejate võttis esikoha Henri Puhmas, kellele järgnesid Kevin Pesur ja Jordan Valdma. Nädalavahetusel toimus Männiku jäärajal uue võistlussarja avaetapp – Jäädrift. Jääle moodustatud laugete kurvidega rada oli jõukohane paljudele ning nii osaleski avaetapil mitukümmend võistlejat. „Traditsiooniliselt toimuvad driftivõistlused soojal ajal asfalt- või betoonkattega radadel. Otsustasime teha midagi teistmoodi. Jäädrift annab kõigile võimaluse panna end proovile talvistes oludes. Pealegi saab osaleda igapäevaste autodega, sest jääl driftimiseks pole vaja võimsat autot,“ selgitas võistluste peakorraldaja Marko Opmann.

Avaetapil käis tihe konkurents medalitele, sest rada oli sujuvate kruvidega ning mida kurv edasi, seda suuremad olid sõidukiirused. Osalesid nii meistrivõistluste kogemustega kui ka uued sõitjaid, kes muul ajal driftimisega ei tegele. „Sõidud läksid kõigil üsna hästi. Oli näha, et jäärajal sõiduga oldi tuttavad ning mida sõit edasi, seda ilusamad poognaid tehti,“ kommenteeris Opmann. Kohtunikud hindasid sõite nii, nagu tavapärase drifti puhul – punkte sai sõidujoone, sõidunurga ja kiiruse eest, lisaks mõned punktid ka vaatemängulisuse eest. Ehk tuli sõita külg ees ja vastavalt rajamärgistustele.

Pärast kvalifikatsiooni toimusid paaris- ehk tandemsõidud, kus taga sõitja ülesanne on võimalikult täpselt kopeerida ees sõitja sõidustiili tehes seda võimalikult lähedal. Kustutades järjest konkurentide võiduvõimalusi jõudsid nelja parima sekka Rait Lember, Jordan Valdma, Kevin Pesur ja Henri Puhmas. Neist esimese ja viimase näol on tegu juba kogenud driftijatega. Valdma osales driftivõistlusel esmakordselt ning Pesur liitus Eesti drifti meistrivõistlustega mullu suvel. Finaalheitlusse läksid just kogemustega driftijad, noorsõitjad pidid sel korral jagama omavahel ära kolmanda ja neljanda koha. Pronksmedali pälvis Kevin Pesur, hõbedase sai Rait Lember ja kuldse Henri Puhmas. Jäädrifti karikasari koosneb kolmest etapist ning järgmine võistlus peetakse käesoleval pühapäeval. „Toimumiskoht on veel otsustamisel, sest see sõltub ilmastiku tingimustest – kui on külm ilm, siis saab seda teha taas mõne veekogu peal ning ilma soojenedes toimub võistlus mõnel maapeal oleval rajal,“ ütles Opmann.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas