Janno Ligurile rallikrossi Euroopa meistrivõistluste etapi ajalooline neljas koht

Nädalavahetusel sõideti Soomes, Kouvolas tänavu esimest aastat korraldatava rallikrossi maailmameistrivõistluste etapp, mis oli ühtlasi ka Euroopa meistrivõistluste etapiks. Eestile lähimal etapil oli stardinimekirjas kokku kuus Eesti sõitjat ja parima tulemuse tegi Super 1600 klassis Janno Ligur, kui jõudis finaali ja sai seal neljanda koha, mis on läbi aegade parim eestlaste tulemus selles sarjas.

Super 1600 klassis oli kokku stardis kolm Eesti sõitjat, lisaks Ligurile veel Siim Saluri ja Andre Kurg. Viimane kahjuks sõitudesse ei startinud, kuna võistluseks renditud auto mootor vaatamata tehtud pingutustele siiski ei käivitunud ja tal tuli võistlust raja kõrvalt jälgida. Ligur ja Saluri aga näitasid eelsõitudes korralikku hoogu ja olid peale eelsõite vastavalt seitsmendal ja kümnendal kohal, mis tagas neile pääsu poolfinaali. Saluri oli oma poolfinaali kuues ja edasi seega ei pääsenud, Ligur aga sai oma poolfinaali kolmanda koha ja tagas sellega oma poolfinaalist viimasena edasipääsu. Vaatamata finaali stardikohale viimases reas tegi Ligur korraliku esituse ja tõusis finaalis neljandale kohale. Kahjuks mindi pisut alt jokkeritaktikaga. Ligur väljus jokker ringilt Ulrik Linnemanni taha ja ei suutnud pikka aega eessõitjast mööda pääseda. Sõidu võitis venelane Nikita Misiulia Läti sõitja Janis Baumanise ja Rasul Minnikhanovi ees.

„Pühapäeval olid väga keerulised olud, vihma sadas ja rada oli väga porine. Poolfinaalis tundsin, et oleks olnud võimeline sõitma kiiremini, kuid nähtavus oli nullilähedane ja mööda sõitmiseks võimalust ei leidnud. Finaaliga oli enam-vähem sama lugu, põhimõtteliselt selle koha mille stardis välja võitlesid, sellel ka sõitsid,“ rääkis Ligur, kes nüüd meeskonnaga liigub edasi Rootsi, kus sellel nädalavahetusel sõidetakse järgmine etapp ja sealt edasi ka järgmisele etapile Belgiasse.

Esmakordselt startis tagaveoliste autode klassis, Touring Car samuti Eesti sõitja. EM- etapi arvestuses tegi etapi kaasa Ruve Veski tagasiveolisel BMW'l peale eelsõite oli ta üheksas. Oma poolfinaalis sai ta viienda koha ja sellega seonduvalt edasi ei pääsenud.

Kui vaadata hilisemaid tulemusi, oli poolfinaal kus sõitis Veski kiirem ja oma ajaga oleks Veski teises poolfinaalis olnud kolmas. Finaali võitis Daniel Lundh.

Super Car klassi MM-etapil klassis olid stardis Valdur Reinsalu ja Andri Õun, Reinsalu auto mootor purunes kahjuks avapäeval ja sellega oli tema võistlus läbi. Õun oli peale eelsõite 19 ja poolfinaali ei pääsenud. Super Car klassis sai etapivõidu Tanner Foust Andreas Bakkerudi ja Läti sõitja Reiniss Nitišsi ees.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas