Ken Torn – Kauri Pannas võtsid Itaalias kolmanda järjestikuse ERC Junior etapivõidu

Möödunud nädalavahetusel sõideti Itaalias, Roomas autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) viies etapp Rally di Roma Capitale 2019. Kolmandat ERC etappi järjest olid stardis ka Estonian Autosport Junior Team võistluspaarid Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T19) ja Gregor Jeets – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T19). Kahe võistluspäeva jooksul ootas võistlejaid Itaalia asfaldil ees 16 kiiruskatset ning 190,80 katsekilomeetrit.

Kõige paremini alustasid hooaja viiendat võistlust ERC3 Junior hooaja arvestuse liidrid Sindre Furuseth - Jim Hjerpe (Peugeot 208 R2), kellele avakatse võit.

Torn – Pannas lõhkusid avakatsel rehvi ning kaotasid liidritele 47,8 sekundit. Karjääri esimese asfaldiralli stardi teinud Gregor Jeets alustas võistlust rahulikus tempos ning sai katselt kirja seitsmenda aja, kaotades Furusethile 1:14,7.

Kui laupäeva hommikul sõidetud kolme katse parimaks resultaadiks jäi Torn – Pannasel teise katse teine aeg, siis pealelõunased korduvkatsete võidud kuulusid just saarlastele.

Kuna päeva viimasel katsel sõitsid teelt välja liidrid Furuseth – Hjerpe, tähendas see seda, et raskelt alanud rallipäeva lõpetasid liidrina Torn – Pannas, kelle edu tšehhide Erik Cais - Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R2T19) ees oli 22,1 sekundit.

„Ralli ise algas meil üsna keeruliselt, sest lõhkusime esimesel katsel rehvi ja kaotasime kohe palju aega. Pärast seda alustasime teisi katseid step by step mõttega ja sõitsime nagu oskasime. Päeva viimasel katsel sõitis klassi liider teelt välja ja tänu sellele olime endalegi üllatusena tõusnud esimese päeva lõpuks klassiliidriteks,“ võttis Ken Torn avapäeva sündmused kokku. 

Gregor Jeets – Kuldar Sikk lõpetasid avapäeva ERC3 Junior arvestuse kuuenda kohaga ning jäid kaasmaalastest 109,12 sõidetud katsekilomeeri järel maha 4:21,4.

Jeets – Sikku päeva parimateks katseaegadeks jäid kahel korral välja sõidetud kuuendad resultaadid.

Võistlus jätkus pühapäeval kümne kiiruskatsega ning kahjuks kohe avakatsel pidid purunenud vedrustuse tõttu ralli katkestama Gregor Jeets – Kuldar Sikk. "Esimene asfaldi kogemus oli meile väga õpetlik. Laupäevane päev koosnes väga keerulistest, kiiretest ja kitsastest katsetest. Esimesel katsel suutsime kohe pidurid kaotada ning kogu esimesel ringil kaotasime kõvasti aega. Teine ring oli juba palju parem ning sõitsime tõusvas tempos. Pühapäevased katsed olid aga laiemad ja teistsuguse iseloomuga, kus sõidujoont oli palju raskem valida. Kahjuks seitsmenda katse teisel kilomeetril kiirel lõigul osutus üks vasakkurv kõvasti kitsamaks kui arvasin ning saime mäe pervelt tagarattaga löögi, mis lõhkus velje ja seejärel tegime suurel kiirusel spinni. Tagajärjeks purunes vedrustus ning edasi sõitmine oli võimatu. Igal juhul õppisime kogu nädala jooksul väga palju uut nii legendi kui ka sõidu poolelt," võttis Gregor Jeets karjääri esimese asfaldiralli kogemuse kokku.

Ken Torn – Kauri Pannas alustasid teist võistluspäeva viienda ja neljanda katseajaga ning jätkasid ERC Junior arvestuse liidritena. Kui ralli üheksanda katse eestlased võitsid, siis kümnenda katse lõpuosas tegid nad väikese sõiduvea, mille tagajärjel auto vasaku küljega seinas käidi. Õnneks anti selle veaga lähimatele jälitajatele ära vaid 1,9 sekundit ning hoolduspausile saadi 20,4 sekundilises edus.

Hoolduspausi ajal sättisid mehaanikud eestlaste autol kõik jälle töökorda ning korduvkatsetelt eestlastele teine, viies, neljas ja kolmas ERC Junior arvestuse katseaeg.

Hooaja viienda ERC etapi lõpetas kahel korral sõidetud 1,10 km pikkune publikukatse, mille eel, ajal ja ka järel oli palju segadust aegadega ning lõpptulemuste ootamine venis päris pikale.

Torn – Pannasele kahelt viimaselt katselt kolmas ja teine aeg ning sellest piisas, et kindlustada endale hooaja kolmas järjestikune ERC Junior klassivõit.

16. kiiruskatse kokkuvõttes edestasid eestlased Erik Cais - Jindřiška Žákovát 24,2 sekundiga.

„Teine päev oli mõte sama, lähme teeme oma asja ja püüame seda teha nii hästi, kui oskame. Ühel katsel tegin vale arvestuse pidurdusel ja läksime vasaku taga rattaga vastu kivi seina. Meie õnneks oli see viimane katse enne servist, kus auto taas korda tehti ja saime jätkata. Konkurendid vajutasid ikka korralikult gaasi, mis tõttu ei saanud ka meie päris mugavalt end tunda. Ralli lõppes kahe linna katsega, kus aegadega oli päris keeruline ja nii ootasime lõplike tulemusi kuni päris poodiumi alguseni,“ võttis kolmanda järjestikuse ERC Junior arvestuse võidu võtnud Ken Torn Itaalia ralli teise päeva kokku.

Mitteametlikel andmetel tõusid Ken Torn – Kauri Pannas peale Itaalia etappi ERC3 Junior arvestuste liidriteks. ERC hooaja kuues ja Juunioride arvestuse 2019.aasta viimane etapp sõidetakse 16.-18.augustini Tšehhis. Seda, kas Torn – Pannas saavad osaleda ka Tšehhis peetaval etapil, on alles selgumas.

Foto: @ERC

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas