Kiirendusel tänavaautode seas kõige tihedam konkurents

Kiirendusvõistlused ei ole ainult ülivõimsatele ümberehitatud autodele, vaid ka tänavalegaalse autoga saab põnevast võistlusmomendist osa. Laupäeval läheb tänavaautode seas trügimiseks esikohale ning poodiumikohtadele konkureerivad ka kaks naissõitjat, keda praegu hooaja punktitabelis lahutab vaid viis punkti.

Kiirenduse karikasarjas on tänavaautodele kaks võistlusklassi - A ja B klass. A- klassi ajaindeks on 13,5 sekundit ehk auto ei tohi jõuda finišisse kiiremini, kui etteantud aeg 13,5 sekundit. Võistlejad tohivad sõita täiesti tavaliste tänavasõidu autodega, millel on keelatud kasutada isegi igasugust võistluslikku iseloomu omavaid rehve. Võistluspinget ja konkurentsi jätkub sellest klassis küllaga, sest A-klass on kõige populaarsem võistlusklass. Tänavu on selles klassis võistlemas 28 sõitjat.

Enne laupäeval Kiltsi lennuväljal toimuvat viimast etappi Glassdrive Finals hoiab A-klassi liidrikohta Tarvo Järv, kelle Mitsubishi EVO 10 on juba tehasest välja tulnuna piisavalt hea, et noppida kahel etapil esikoht ning ühel etapil teine. Järve jaoks on tänavuse hooaja suurimaks õnnestumiseks esimene võistlus, kus lõunanaabrid panid tugevalt vastu, ent siiski sai nad alistatud. Hooaja jooksul on Järv püüdnud lihvida oma reaktsiooniaega stardis, mis on tavaliselt olnud umbes 0,002 sekundit. Viimasest etapist võtab osa ka Tarvo Järve abikaasa Marge, kes võistleb samas klassis.

Teisel kohal asetseb praegu Martin Veedler, kes püüab oma teist kohta säilitada ka viimasel etapil. Temale hingab kuklasse Raigo Lepp, kes poole hooaja pealt vahetas oma Audi võimsama BMW vastu ning viimasel etapil osaleb ta sootuks võimsamate autode seas Street Modified klassis.

A-klassi neljandal ja viiendal kohal käib lisaks üldisele konkurentsile veel naistevaheline võitlus. Mare Erich edestab Ketlin Semidotskit vaid viie punktiga. Semidotski ütleb, et ühtegi võistlejat ei tohi alahinnata ning kõik on veel võimalik. Loomulikult meeldiks talle oma kapil näha ilutsemas veel üht karikat, ent selle nimel on veel vaja tööd teha, et võistlus õnnestuks.

Ajakava:

Laupäev, 23. august

10.30 väravad avatud pealtvaatajaile

11.00-15.00 ajasõidud

16.00-19.00 - eliminaatorisõidud

19.30 autasustamine

Fotol Ketlin Semidotski, foto: Janne Soosaar

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas