Kiirendushooaja avaetapi kiireim oli Lauri Kuriks

Nädalavahetusel toimus Kiltsi lennuväljal Eesti ja Läti kiirenduse meistrivõistluste avaetapp, mille täisvõidu võttis rajale naasnud kiirenduslegend Lauri Kuriks.

Mitu aastat kiirendusrajalt eemal olnud legendaarne kiirendusvõistleja Lauri Kuriks on rajal tagasi. Vahepealsed garaažis veedetud aastad ei ole põrmugi vähendanud tema oskusi auto valitsemisel, sest just Kuriks tegi kiireima sõidu nii kvalifikatsiooni kui finaalis. Tema verivärske Pontiac Trans Am sõitis kvalifikatsioonipäeval 8,55 sekundit veerandmiilisel distantsil. Võistluse finaalpäeval parandas ta seda aega veelgi – uueks ajaks sai 8,45 sekundiga. Lisaks noppis ta ka parima 60 jala ehk 20 meetri võidu. Selle vahemaa läbimiseks kulus vaid 1,42 sekundit. Need tulemused näitavad, et autol jõudu jagub. Kuriksi auto täisvõimsus koos ülelaadimisega on 1300 hobujõudu. „Me sel korral veel kogu võimsust mängu ei pannud, sest auto on uus ning suurendame võimsust järk-järgult. Loodame, et järgmistel võistlustel on ilm soojem, mis kütab ka rajapinna temperatuuri, siis saame suuremat võimsust kasutada,“ kommenteeris Kuriks. Auväärse teise koha outlaw klassis saavutas lätlane Normunds Lačis, kelle parimaks tulemuseks jäi 8,89 sekundit.

Avaetapil ühtegi Eesti ega rajarekordit ei purustatud, sest enamus sõitjaid alles harjuvad ja seadistavad oma uusi autosid. Küll aga on põhjust rahuloluks paljudel sõitjatel, kes tegid uusi isiklikke rekordeid. Näiteks Kristjan Käbi autot vaevasid veel mõningased elektroonikaprobleemid, ent sellest hoolimata püstitas ta oma uue isikliku lõppkiirusrekordi, milleks on 301,26 km/h. Rahulolevalt jääb avavõistlust meenutama ka outlaw-klassis esmakordselt dragsteriga sõitnud Reino Poom. Tema dragster ehk seitsmemeetrine redelauto aitas tal lüüa uue isikliku rekordi distantsi läbimiskiiruses. Senine parim tulemus 9,3 sekundit sai juba hooaja esimesel võistlusel kärbitud 9,2 sekundile ning ilusad ja kiired 8-sekundi sõidud on veel tulemas.

Eesti meistrivõistluste avaetapi parimad võistlusklasside lõikes:

Street Bike: 1. Juha Tuomari, 2. Erko Poska

Pro Bike: 1. Toni Suokas, 2. Petri Koivuniemi

Street A: 1. Tarvo Järv, 2. Ginta Pavasara

Street B: 1. Vladimirs Malers, 2. Raimonds Erinš

Sportsman ET: 1. Delvis Siimson, 2. Kristo Tihvan

Street Modified: 1. Kristo Luhaäär, 2. Mati Põld

Outlaw: 1. Lauri Kuriks, 2. Normunds Lačis

 

Foto: Vladimir Ljadov

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas