Kiirendusvõistlustel sõidab ka seitmemeetrine dragster

Nädalavahetusel Haapsalus toimuval Eesti kiirenduse meistrivõistluste avaetapil asub võistlustulle ka kõige omapärasem võistlusauto – Eesti esimene ja ainus dragster. Seitsmemeetrine redelauto ei jäta külmaks kedagi.

Kogenud kiirendaja Reino Poom on selleks hooajaks teinud uusi valikuid ja astunud sammu edasi tavaliste kereautode juurest. Samm suurte meeste sekka. Tema juhtimisel võtab rajal mõõtu Eesti esimene redelauto ehk dragster, mis on kiirendusmaailmas lausa kuninglikus staatuses, sest just need veidra välimusega autod sõidavad maailmas rekordilisi aegu. Muidugi sõltub see auto seadetest, kasutatavast mootorit, ülelaadimisest ja paljustki muust. Poom paigaldas oma päikeselisest Floridast toodud dragsterile mulluse kiirendusauto südame – Buicki V6 turbomootori. Praeguses seades on mootorivõimsus ligikaudu 700 hj, ent vajadusel küündib see 1200 hj. „Arvestades pea nelisada kilo kergemat võistluskaalu peaks ka minu isiklik rekord saama tänavu korduvat parandatud. Väga loodan, et esimest korda juba esimesel võistlusel,“ ütles Poom. Praegu on tema kiireim aeg veerandmiilisel distantsil 9,3 sekundit. Esimese võistluse lõpuks võiks ideaalis see number alata 8-ga.

Lisaks Eesti meistrivõistlustel osalemisele on Poomil plaan sügise poole kiigata ka me põhjanaabrite juurde Soome. Seal on sellisele võistlusautole oluliselt paremad rajatingimused ning sügiseks on auto saanud ka parema seadistuse. Kuna auto on veel nii uus, siis võimalikke tulemusi võib praegu veel ainult teoreetiliselt arvata. Numbrite järgi ei tohiks outlaw võistlusklassi indeks 7.5 sekundit alistamatuks jääda, kuid reaalses elus oleneb see miljonist pisiasjast. Kõige tähtsam neist esimesel 60 jalal ehk umbes 20 meetril pidamise seade leidmisest. See peaks olema 1 sekundi kandis, mis tähendab, et kiiruseks on sellel hetkel üle 100 kilomeetri tunnis. See on see, mille poole Poom püüdleb.

Juba täna algavad Kiltsi lennuväljal esimesed proovisõidud, et nädalavahetuse lõpuks oleks selge, kes on hooaja avaetapi kiireimad. Parimad selgitatakse nii Eesti kui Läti meistrivõistluste arvestuses. Sellele lisaks on esmakordselt rajal kiirendajate uus põlvkond ehk 12-17-aastase noored, kel on võimalus juba varases nooruses proovida autospordis kätt. Praeguseks on eelregistreerunud kokku üle 40 võistleja, ent kohale tuleb neid kindlasti rohkem.

Ajakava:

Laupäev, 31. mai

11.00 pealtvaatajate sissepääs avatud

11.50-12.00 võistlejate koosolek

12.00-17.00 kvalifikatsioonisõidud

 

Pühapäev, 1. juuni

11.00 pealtvaatajate sissepääs avatud

12.00-16.00 eliminaatorsõidud

16.30-17.00 autasustamine

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas