Kouvolas sõidetud rallikrossi EM-etapilt mitmesuguseid tulemusi ja emotsioone

Nädalavahetusel oli rallikrossi tippsari, Euroopa meistrivõistlused Eestile väga lähedal. Kouvolas, Tykkimäel sõideti sarja järjekordne etapp ja stardis oli kokku kuus Eesti sõitjat. Muutlikes oludes sõidetud etapp tõi Eesti sõitjatele nii positiivseid kui negatiivseid emotsioone.

Võimsaimas, Super Car klassis võis põnevusega oodata Sten Oja starti. Mitsubishi Lancer EVO 6 oli teinud läbi uuenduskuuri ja Piirojal tehtud test andis hea enesetunde. Ajasõidus jäi Oja nimele oma klassi 13 aeg, mis oli eestlaste kiireim. Valdur Reinsalu, Andri Õun ja Jarmo Võsa sõitsid välja kohad 18-20. Esimene eelsõit ja Sten Oja suutis oma fänne rõõmustada, kui kolmandal kohal sõites seljatas kaks konkurenti. See manööver pakkus kõvasti kõneainet ja Stenile kuulus ka oma eelsõidu võit, mis tõstis ta päeva lõpuks oma klassi kümnendale kohale. Andri Õun lõpetas päeva 19., Jarmo Võsa 20. ja Valdur Reinsalu 22. kohal. Klassis SuperCar kolm kiireimat olid Tanner Foust, Lian Doran ja Mats Lysen.

Pühapäeval jätkusid eelsõidud ja finaalid ja kuna ilm oli sügiseselt vihmane, sobis see Ojale, kes nendes oludes ennast paremini tunneb ja libedal rajal ei määranud enam mitte ainult hobujõud. Kahjuks sai teise eelsõiduga Oja võistlus otsa. Hea esimese vooruga endale stardikoha ässadega ühte sõitu taganud Oja kihutas Liam Dorani taga, kui mäe all lehvisid kollased lipud, kuna Stig-Olov Walfridssoni Renault oli jäänud teele. Märg rada tegi nähtavuse kehvaks ja nii ei märganud Dorani taga sõitnud Oja kollaseid lippe. Doran jõudis Walfridssoni autost mööda põigata, kuid tema taga olnud Oja põrutas staazika rootslase auto taganurka sisse. Sõit katkestati, Oja auto oli saanud korralikult kannatada, noormees ise pääses aga õnneks vaid põrutuse ja ehmatusega. Jätkamine poleks nagunii reaalne olnud ja seetõttu ei olnud žürii otsus, eemaldada Oja kollaste lippude tsoonis avarii tegemise eest, sel hetkel nii valus. Fakt on aga see, et Sten Oja suutis oma kiirusega, mida ta arendas oma Mitsubishi Lancer EVO 6 masinaga, muljet avaldada paljudele.

Eesti sõitjatest pääses C-finaali Jarmo Võsa, kes oli seal viies ja sellega talle etapi 17. koht. Valdur Reinsalu koht oli 22 ja Andri Õun 23. Etapi võitis venelane Timur Timerzyanov, kes sellega kindlustas endale ka selle aasta Euroopa meistritiitli.

Kaks Eesti sõitjat olid esindatud ka Super1600 klassis, kus oma debüüdi Euroopa MV sarjas tegid Janno Ligur ja Siim Saluri. Tegu esiveoliste klassiga, kus kasutusel kuni 1,6 liitrised mootorid. Mõlemad noormehed jõudsid C-finaali, kui olid eelsõitude järel kohtadel 17 ja 18. C-finaalis lõpetas Ligur neljandal kohal, mis andis talle kokkuvõttes 16. koha ja see tähendas ka ühte EM-sarja punkti, mis on ajalooline, sest varem pole Eesti sõitja Super1600 klassis Euroopa meistrivõistlustelt punkte saanud. Saluri oli C-finaali viies ja kokkuvõttes oli ta 17. Eestlastele tuttav Reinis Nitišs sai 12. koha, lätlane jõudis välja B-finaali, kus oli kuues.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas