Kristo Luhaäär: Alla esikoha on ebaõnnestumine

Sel laupäeval Kiltsi lennuväljal toimuval kiirendusvõistlustel läheb paljudes võistlusklassides eriti suureks lahinguks, sest seisud hooaja punktitabelis on pingelised. Sportsman ET klassi liidril Delvis Siimsonile hingab kuklasse Kristo Tehvan ning Street Modified klassi juhtpositsioonil olev Kristo Luhaäär lepib vaid esikohaga.

Sportsman ET klassis on kõige kõvemad konkurendid Delvis Siimson ja Kristo Tihvan. Neile üsna lähedal on püsinud Ago Kravets. Kahel esimesel etapil oli Siimson esikoha omanik, kolmandal etapil oli Kristo täpsem ja jättis Delvise seljataha. Enne finaale on Delvis üldises punktiarvestuse paarisaja punktiga ees, seega viimane etapp otsustab, kes saab Eesti meistriks. Sportsman ET klassis ei ole oluline kui kiire või aeglane on auto. Sõidetakse bracketi reeglite järgi ja eesmärk on luua võrdne võistlus. Kõik sõltub juhist ning tema reageerimiskiirusest stardis.

Street Modified klassi punktid on enne viimast etappi väga tasavägised. Praegu hoiab liidrikohta Kristo Luhaäär, talle järgnevad Lauri Soots ja Mati Põld, kelle omavaheline punktivahe on vaid 5 punkti. Andres Arnover on neljandal positsioonil, kuna ta kolmandal etapil ei osalenud. Arnoveri võistlusauto Ford Taunus on praegu ümbertegemisel, et edaspidi sõita 7,4 liitrise V8 twinturbo mootoriga. Finaaletapil näeb Arnoveri oma igapäevaauto Nissan GTRi roolis ja võistlemas hoopis Street B klassis.

Street Modified klassi liider Kristo Luhaäär on hooajaga rahul. Eesmärgiks võetud 10,0 sekundit on saavutatud ja sõidud on olnud stabiilselt head. Lisaks sõitis ta ka uue isikliku lõppkiirusrekordi – 238 km/h, nüüd tuleb hakata juba pidurdusvarju valima. Finaalsõitu tuleb Luhaäär tegema varustatult suurte nitropudelitega, sest tema jaoks on esikohast kehvem sõit ebaõnnestumine.

Esikohta lähevad püüdma ka Lauri Soots ja Mati Põld, kes on Kristole tugevateks konkurentideks. Soots on oma autoga sel hooajal rahul olnud ja sõitnud samuti uue iskliku rekordi, milleks on 8,86 sekundit ning lõppkiiruseks 258 km/h. Mati Põllu autot on esimestel etappidel kimbutanud tehnilised probleemid, kuid sellegipoolest on ta parandanud oma lõppkiirust – 264 km/h.

Finaalvõistlusel on oodata huvitavaid sõite, kus pannakse kõik mängu, sest mängus on meistritiitel.

Ajakava:

Laupäev, 23. august

10.30 väravad avatud pealtvaatajaile

11.00-15.00 ajasõidud

16.00-19.00 - eliminaatorisõidud

19.30 autasustamine

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas