Kümme küsimust – Rein Luik

Rubriigi Kümme küsimust järgmine külaline on autospordiajakirjanik-ja vaatleja Rein Luik. Reinu näol on tegu vaieldamatult ühe Eesti staažikama ja kogenenuma autospordiajakirjanikuga. Võib julgelt öelda, et ta on ennast 100% autospordile pühendanud, olgu see siis asfaldil, kruusal või jääl. Tema teadmised maailma autospordi ajaloost on kadestamisväärt, pakkudes väärt konkurentsi googeldamisele. Vahe on selles, et Google'liga sa niisama juttu autospordist ajada ei saa, Reinule helistades ja temalt midagi küsides saab alati arvestada ka mõnusa lisajutuajamisega. Lisaks sellele, et Rein on läbi aastate kajastanud autosporti meedias, on tema sulest valminud palju autospordiraamatuid, mis on iga autospordisõbra jaoks must have nimekirjas. 

1. Kuidas üldse sattusid autospordi juurde?

Isa käekõrval Pirita ringrada, umbes 10-aastaselt huvi F1 vastu, sealt edasi juba informatsiooni hankimine kõikvõimalikke kanaleid pidi. Peagi laienes huvi kogu autospordi vastu. Esialgu oli autosport ja selle ajalugu vaid hobi, viimased 25 aastat juba igapäevane töö.

2. Millised on Sinu ambitsioonid autospordis? Kuidas plaanid eesmärke täita?

Vähem kirjavigu. Olen hoolikam.

3. Millega tegeled igapäevaselt ja kui paljud üldse Sinu suhtlusringkonnast teavad, et tegeled autospordiga?

Tegelen autospordiga 24/7 ja ilmselt teavad seda kõik, kes mind tunnevad.

4. Autosport neelab suure osa Sinu vabast ajast. Kuidas Sinu lähedased Su hobisse suhtuvad?

Mitte ainult vabast ajast, vaid ka tööajast! Lähedaste suhtumine? "Las hull teeb, mis tahab, peaasi et rahulik püsib!"

5. Mis on autospordis sellist, mis hoiab Sind päevast-päeva selle juures tegutsemas?

Autospordi juures hoiab mind kõigi muude erialaste oskuste minetamine ja lootus, et ehk vean sellel alal kuni pensionini välja. Eredaid hetki on sedavõrd palju, alates näiteks F1 sõitjate intervjueerimisest lõpetades kaasreisijana Indy-sarja ohutusautos ja DTM Mersus, et päris kõike ei jaksaks siinkohal üles lugeda.

6. Kuidas ja kui palju jälgid autosporti väljaspool Sinuga seotud võistlusi (TV, pealtvaataja jne)?

Jälgin nii palju kui võimalik, kõiki kaasaegseid kommunikatsioonivahendeid kasutades.

7. Kas ja kui palju on Sinu autospordiga seotus muutnud Sinu tavaliiklemise harjumusi? Kuivõrd autosport on aidanud Sinust teha paremat liiklejat?

Pole üldse muutnud! Sõiduteed ületan ikka vaid sebral või rohelise fooritulega.

8. Mis oleks Sinu unistuste võistlusauto ja millisel võistlusrajal sellega sõita sooviksid?

Kaasreisijana kahekohalises F1 autos ja Spa ringrajal.

9. Millised on Sinu muud hobid lisaks autospordile?

Ei midagi ekstravagantset, ikka lugemine, filmid, muusika ja jalgrattasõit.

10. Eesti autosport saab üsna pea 100 aastaseks. Kui valitaks Eesti autospordi sajandi persoon, siis kes see olla võiks ning miks?

Uno Aava. Mitmekülgne autosportlane, teerajaja ja eeskuju paljudele järgnevatele autosportlaste põlvkondadele.

Foto: Pille Russi

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas