Kümme küsimust – Toomas Lambin

Järgnevalt vastab kümnele küsimusele Toomas Lambin. Kes vähegi ringarajasõidu või kardispordiga kokku on puutunud, siis on ta kindlasti kohtunud ka Toomasega. Saksa Auto AMK eesotsas on ta olnud seotud nii ringrajatiimi juhtimise kui ka ringrajavõistluste korraldamisega. Tema igapäevatöö on sportautode ja võidusõiduautode keskel ja järgnevalt tema vastused meie küsimustele. 

1. Kuidas üldse sattusid autospordi juurde?

Mu mõlemad vanemad tegelesid erinevate mootorispordialadega ja mu lapsepõlv möödus mootorispordi sees. Kui ma olin kuue-aastane, siis kohtusin juhuslikult kardispordi legendaarse õpetaja Harri Neemelaiuga. Tema kutsus mind Noorte Tehnikute Majja ja sealt sai kõik alguse.

2. Millised on Sinu ambitsioonid autospordis? Kuidas plaanid eesmärke täita?

 Mul oli juba noorest peale unistus luua võidusõidu team ja selle unistuse olen ma täitnud. Praegu on selline aeg, kus tahan lihtsalt teha võimalikult palju, et kardi- ja ringrajasõit areneks.

3. Millega tegeled igapäevaselt ja kui paljud üldse Sinu suhtlusringkonnast teavad, et tegeled autospordiga?

Igapäevaselt juhin kahte väikeettevõtet ja olen endiselt autospordi sees. Enamus minu sõpradest ja tuttavatest teavad, et tegelen autospordiga ja poolenisti elan sellele. Hetkel olen ringrajakomitee esimees ja kardiliidu juhatuse liige.

4. Autosport neelab suure osa Sinu vabast ajast. Kuidas Sinu lähedased Su hobisse suhtuvad?

Kõik lähedased on harjunud sellega, et kevadel ja suvel olen enamuse nädalavahetused kuskil võistlustel ja nädala sees just väga vara koju ei jõua. Nad on leppinud sellega.

5. Mis on autospordis sellist, mis hoiab Sind päevast-päeva selle juures tegutsemas?

Mulle tegelikult väga meeldivad autospordiga tegelevad inimesed. Enamus neist on suhtumisega, et ei ole lahendamatuid olukordi, on vaid saamatud inimesed (ja selliseid on autospordis väga vähe). Samuti võidakse rajal olla väga suured konkurendid, kuid lõpuks kui kellelgi on tõsiselt abi vaja, siis aidatakse ja toetatakse teineteist ning austus teineteise vastu on suur.

Minu jaoks on olnud eredamad hetked need, kui oleme suutnud tõestada, et väikesest Eestist võib tulla sõiduvõitjaid. Kahel suurel autospordimaal oleme oma meeskonnaga suutnud korraldajad panna piinlikku olukorda. Neil ei ole olnud Eesti lippu, mida autasustamisel masti tõmmata, sest nad lihtsalt ei uskunud meisse.

6. Kuidas ja kui palju jälgid autosporti väljaspool Sinuga seotud võistlusi?

Meediast jälgin pidevalt, kuid kahjuks ei jää palju aega, et pealtvaatajana kohapeale minna.

7. Kas ja kui palju on Sinu autospordiga seotus muutnud Sinu tavaliiklemise harjumusi? Kuivõrd autosport on aidanud Sinust teha paremat liiklejat?

Kindlasti on autosport mõjutanud minu tavaliikluse harjumusi. Suurim on vast mõttelaadi muutus, et väga kiiresti on mõistlik sõita suletud rajal, kus see on legaalne ja ei sea teisi ohtu. Tavaliiklus ei ole koht väljaelamiseks. Võidusõit on andnud ka kindlustunde ja suurema võime ette näha, mida teised liiklejad võivad ettearvamatut teha.

8. Mis oleks Sinu unistuste võistlusauto ja millisel võistlusrajal sellega sõita sooviksid?

Lamborghini Gallardo GT3´ga Ascari rajal.

9. Millised on Sinu muud hobid lisaks autospordile?

Ega palju muuks aega ei jää, aga meeldib mängida tennist ja võrkpalli.

10. Eesti autosport saab üsna pea 100 aastaseks. Kui valitaks Eesti autospordi sajandi persoon, siis kes see olla võiks ning miks?

Väga raske küsimus. Erinevates distsipliinides on olnud väga palju edukaid sportlasi ja oma elu autospordile pühendunud inimesi. Minu meelest on väga suur persoon Richard Laur. Tema oli Kalevi Auto-motoklubi pikaaegne juht ja organiseeris Kalevi Suursõitu, mis oli eestlastele kui teine laulupidu.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas