Kümme küsimust - Ain Brunfeldt

Järgmine persoon rubriigis Kümme küsimust on Ain Brunfeldt. Kes on sattunud näiteks kas ringrajale või rallikrossile, on kindlasti Ainiga kokku puutunud. Kui mitte otseselt, siis kaudselt kindlasti, sest võistluste kulgemine ja reeglitest kinni pidamine on see, mida Ain peakohtunikuna või ametnikuna juhib ja suunab. Mees on teinud seda juba aastaid ja koondanud enda ümber ka Kiirusalade Kohtunike Klubi. Ain on Eesti Autospordi Liidu Kohtunikekolleegiumi liige ja näiteks aastal 2011 pälvis mees ühe Eesti autospordi rändauhindadest - A2 Racing rändkarika, mis antakse ringrajasõidule aasta jooksul suure panuse andnud inimesele. Ja eelmisel aastal tunnustati Ain Brunfeldti ja tema meeskonda EAL hooaja lõpetamisel kui olulise panuse andjaid Eesti autosporti. Siin on Aini vastused kümnele küsimusele.

1. Kuidas üldse sattusid autospordi juurde?

Huvi tehnikaspordi vastu oli mul juba maast-madalast, kuid kahjuks polnud võimalik otseselt sellega tegeleda. Isaga sai vaatamas käidud peaaegu kõiki auto- ja motospordi üritusi, mis nõukogude ajal Eestimaa pinnal toimusid. Eesti Vabariigi saabumisega langes minu poolt külastatavate ürituste arv, kuid huvi oli jätkuv. Nii juhtuski, et kui 1997.a ajateenistusest vabanesin, sain teada, et minu isa ja noorem vend on vahepeal ringrajale rajakohtunikeks värvatud. Järgmisel kevadel pakuti mullegi võimalust seda ametit proovida. Kuna esmamulje oli väga positiivne ja endal puudusid vahendid sportlasena sellega tegelemiseks, kuid tehnikasport huvitas, siis oli see ka ainsaks võimaluseks sellega seotud olla.

2. Millised on Sinu ambitsioonid autospordis? Kuidas plaanid eesmärke täita?

See on hea küsimus, sest pole sellele varem mõelnud. Ma arvan, et mul isiklikud ambitsioonid on kas täitunud või seotud pigem Kiirusalade Kohtunike Klubiga (MTÜ), mis sai ellu kutsutud 2009. aastal ja mille üheks eestvedajaks olen ka mina. Oleme püüdnud oma meeskonda kaasata inimesi, keda huvitab autosport ning kes saaks, tahaks ja suudaks oma vaba aega kasutada tehnikaspordi hüvanguks, mitte ei tegeleks nurga taga enda süstimisega - uskuge mind, nende inimeste leidmine ja teatud tasemele viimine ei ole sugugi lihtne.

Klubi meeskonda suurendada ja seda veelgi professionaalsemalt tegutsema saame me läbi klubilise tegevuse, kus me ei räägi ainult tuimalt reeglitest vaid ka lõõgastume koos - nagu näiteks grillimised, palli- ja kaardimängud jne.

3. Millega tegeled igapäevaselt ja kui paljud üldse Sinu suhtlusringkonnast teavad, et tegeled autospordiga?

Igapäevaselt teenin leiba tootmisjuhina alumiiniumuste-ja akende valmistamisega tegelevas ettevõttes. Ma arvan, et enamus minu tuttavatest teavad, et olen autospordikohtunik, sest aprilli lõpust kuni novembri alguseni kulub praktiliselt kogu mu vaba aeg sellele.

4. Autosport neelab suure osa Sinu vabast ajast. Kuidas Sinu lähedased Su hobisse suhtuvad?

Naljaga pooleks võiks ju öelda, et õnneks oli autosport minu elus enne naist ja lapsi. Kui aga tõsiselt rääkida, siis ega nad väga õnnelikud just ei ole selle üle, et peaaegu kogu oma vaba aja perest eemal veedan, kuid eks nad ole aastatega sellega juba harjunud.

5. Mis on autospordis sellist, mis hoiab Sind päevast-päeva selle juures tegutsemas?

Autosport on väga huvitav ja kaasakiskuv oma jälgitavuse poolest. Mind hoiab autospordikohtunikuna tegutsemas ilmselt see, et võistlustel olles unustad argipäevamured ja rõõmud ehk siis see osa minust, mis näiteks töö juures töötab, puhkab võistlustel ja vastupidi. Kuna ma olen kohtunik mitmes sarjas, siis ma ei tooks esile ühtegi eredamat hetke, sest absoluutselt igal võistlusel on midagi põnevat ja huvitavat juhtunud ja kindlasti juhtub ka edaspidi.

6. Kuidas ja kui palju jälgid autosporti väljaspool Sinuga seotud võistlusi?

Ajakirjanduse kaudu jälgin peaaegu kõiki autospordiga seotud ettevõtmisi. Kahjuks pealtvaatajana satun viimasel ajal raja äärde väga harva, sest aprillist augustini on mul võib-olla 2-3 nädalavahetust, kus ma ise ametis ei ole ning kui ma ka need veel sisustaksin millegagi, mis mind perest eemale viib, siis see ei oleks pere suhtes just eriti aus.

7. Kas ja kui palju on Sinu autospordiga seotus muutnud Sinu tavaliiklemise harjumusi? Kuivõrd autosport on aidanud Sinust teha paremat liiklejat?

Kindlasti on autosport muutnud mind paremaks liiklejaks. Ma pole küll eeskujulik liikleja, kuid kaasliiklejate vastu viisakas kindlasti ja eeldan seda ka teistelt liiklejatelt. Ma ei kuulu nende inimeste hulka, kes arvaks, et Eesti liikluskultuur on alla igasugust arvestust. Minu arvates muutub see aasta-aastalt paremaks. Muidugi on ka üksikuid "eredaid tähti", kes kaasliiklejatega kohe üldse ei arvesta, kuid üldpilt on juba päris hea.

8. Mis oleks Sinu unistuste võistlusauto ja millisel võistlusrajal sellega sõita sooviksid?

Esimese põlvkonna Ford Sierra Cosworth´ga Nürburgringil.

9. Millised on Sinu muud hobid lisaks autospordile?

Väga tõsiselt võetavaid hobisid selle kõrvale enam ei mahu, isegi kui tahaks - aega ei jagu.

10. Eesti autosport saab üsna pea 100 aastaseks. Kui valitaks Eesti autospordi sajandi persoon, siis kes see olla võiks ning miks?

Kas just sajandi persoon, kuid isik, kelle panust Eesti autosporti tervikuna läbi aastakümmnete on raske alahinnata, on minu arvates hr Priit Pallo. Teda teavad kõik, kes vähegi lähemalt Eestis autospordiga kokku on puutunud ja ka tema teab kõiki selle alaga kokku puutuvaid inimesi.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas