Lätlane Zausajevs ja driftija Toomara pakuvad Speedesti 10. öövõistlusel konkurentsi

Lätlane Zausajevs ja driftija Toomara pakuvad Speedesti 10. öövõistlusel konkurentsi

Homme Pärnu lennuväljal Speedest Dunlop Nightrace’i 10. aastapäeval asuvad teiste sõitajate seas võistlustulle ka tänavune drifti meistrivõistluste liider Taavi Toomara ja võimas kiirendusvõistleja Ilmars Zausajevs Lätist. Speedest Dunlop Nightrace on kiirendusspordi EMV kolmas etapp.

Viimastel aastatel driftivõistlustelt kodu- ja välismaal tuntud Taavi Toomarale ei ole kiirendusvõistlused võõrad – enne driftimaailma sisenemist osales ta kiirendusvõistlustel, mil tema autoks oli esiveoline Honda, millega osales ka ringrajavõistlustel. Toomara osales ka Speedest Dunlop Nightrace’il ka eelmisel aastal, tema võistlusklassiks on Street Modified.

„Kuigi mu praegune BMW 2002 on ehitatud ja seadistatud eelkõige külg ees driftiradadel sõitmiseks, tahaks teada kui kiiresti see kiirendusrajal sel aastal sõidab. Kurvidele vahelduseks on päris tore ka lihtsalt otse sõita. Siiski peab tunnistama, et tahaks tänavu sõita kiiremini, kui mullu,“ kommenteeris Toomara. Eelmisel aastal sõitis Toomara Speedest Dunlop Nightrace’il tänavarehvidega, mistõttu üle 12-sekundilise sõiduajaga ta rahule ei jäänud. Aga lõppkiirus oli hea ning tänavu loodab ta sobivate võistlusrehvidega sõita sekund kiiremalt.

Lätlane Ilmars Zausajevs on Eesti radadel hästi teada ja tuntud võistleja, kes juba 2007. aastal võttis osa Eesti meistrivõistlustest. Viimastel aastatel ta võtab Eestis toimuvatest võistlustest osa vaid kord aastas, osaledes Speedest Dunlop Nightrace’il. Outlaw-klassis võistlev Zausajevs on kõva vastane, sest ta on aastatega omandanud palju kogemusi ning kindlat närvi. Samuti on ta võistlusauto Audi Carbon Destroyer saanud võimsust juurde, neliveolise Audi võimsus on 1200 hobujõudu. Kuigi tema isiklik rekord veerandmiilisel distantsil on 8,8 sekundit, mis jääb sekundiga praegusest Eesti rekordile alla, ei tasu seda alahinnata – ööpimeduses peetav võistlus pakub uute rekordite sünniks parimaid tingimusi.

Kahtlemata on võistluse kõige oodatuimad hetked need, mil lüüakse üle varasemaid rekordeid ning seda sihivad mitmed võistlejad. Outlaw-klassis võistlev Veljo Einberg püstitas kaks nädalat tagasi uueks Eesti rekordiks 7,836 sekundit. Kristjan Käbi ja Juhani Kautto oli uuele rekordile üsna lähedal sõites Haapsalus 7,9 sekundit ning Käbi kinnitusel autol võimsus jagub, et Speedest Dunlop Nightrace’il uusi rekordeid püstitada. Lisaks pakub öövõistlus rekordite sünniks soodsaid tingimusi.

Kiired mootorratturid püüavad ületada Haapsalus sündinud uut Eesti rekordit 8,747 sekundit, mille sõitis välja Nils Laur oma Kawasaki kaherattalisel.

Autode ja mootorrataste kiirendusvõistluse kõrval leiab Pärnu lennuväljal aset ka tuunitud autode, kaherattaliste ja Ameerika sõidukite näitus-show, ECCtuning show ning Noor Tehnik Autosound Challenge 2013.

Uuendusena on lisandunud üks võistlusklass kõigile kiirendushuvilistele. Uus klass Test and Tune on mõeldud sõitjatele, kes soovivad oma autot Eesti meistrivõistluste väliselt seadistada või katsetada oma autot kiirendades ohututes tingimustes. Klassis toimuvad vaid ajasõidud, finaale ega autasustamist ei ole. Autole kehtivad kõik tehnilised reeglid ning sõitjalitsents ei ole nõutav, kui auto ei sõida kiiremini, kui 10,999 sekundit.

Videomeenutus mullusest Speedest Dunlop Nightrace’ist

Speedest Dunlop Nightrace ajakava :

12.00 – Avatakse väravad pealtvaatajatele

14:30-18:30 – Treeningsõidud, kvalifikatsioonisõidud.

19:00-00:00 – Finaalid / Superfinaal*

* Superfinaal peetakse, kui ilmastikuolud seda lubavad.

Noor Tehnik Autosound Challenge 2013 ajakava:

12:00 Võistluse algus

16:00 Finaalide algus

19:00 Lõpetamine

ECCTuning Show 2013 ajakava:

15:00 Tuuning autode hindamise algus

16:30 Tuuning autode hindamise lõpetamine

19:00 -20:00 Lõpetamine autasustamine + showprogramm

Fotol Ilmars Zausajevs, foto autor Harri Vaher

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas