Laitses võistleb üle 20 tuhande hobujõu!

Sel nädalavahetusel läheb Laitse Rallypargis vaatemänguliseks ja adrenaliinirohkeks driftisõiduks, sest seni Drift Allstars Optibet Estonian GP-le seni registreerunud autodel on kokku üle 20 tuhande hobujõu. See on rohkem, kui ühes keskpärases ostukeskuse autoparklas!

Eesolev suur driftivõistlus paneb vere keema igal autospordifännil, sest stardis on palju võimsaid autosid, mida näeb sellises koosseisus Eestis vaid kord aastas. Tegemist on Euroopa driftimise koorekihiga, kellele tuleb Eesti oma sõitjatel vastu saada. Kaarte segavad ka külalised Austraaliast.

Millega väliskülalised sõidavad? Ilmselgelt ei tule nad siia meie kohalikke driftijaid mütsiga lööma, vaid võimsusega lämmatama. Kõige võimsamate sekka paigutub Ukraina driftimeister Dmitriy Illyuki Nissan S14, mille 5,6 liitrisel V8 mootoril on võimsust lausa üle 1000 hobujõu! Jõu raskekaallaste sekka asetub ka norralase Fredrik Myhre Toyota Supra, millel üle 1000 hobujõu ning samaväärne on Leedust pärit Andrius Vasiliauskase BMW.

Võimsuselt alla ei jää ka paljud teised konkurendid. Näiteks Läti tippdriftija Janis Eglite BMW-l on võimsust üle 800 hobujõu, umbes samapalju jõudu on Soome võistleja Dennis Haggblömi Honda S2000-l ning alla ei jää ka Küproselt pärit Enver Haskasapi Nissan 350Z.

Iirlased on siia saatnud lausa raskekahuriväe, sest üksikute võimsate autode asemel on neid rohkem! Iirlase Nigel Colferi Nissan S13-l on enam kui 700 hobujõudu, aga valitseval Euroopa meistril ja kõige tituleeritumal Iiri driftijal James Deane’i Nissan S14-l on ligikaudu 800 hobujõudu.

Kes kellele ära teeb? Kas ainult võimsus maksab? Üheks ekstreemsemaks driftirajaks nimetatud Laitse Rallypark ei ole amatööridele, vaid kogemuse ja sõiduoskused saavad siin maksma panna need, kel asi käpas. Ajalugu näitab, et ka kogenud võistlejaile võivad rajal olev hüpekas ja betoonsein saada saatuslikuks ning siis on võidulootused kustunud esimese sõiduvääratusega. Võidab see, kel on vääramatu käsi, raudsed närvid ning ka pisut õnne tagataskus!

Euroopa suurim driftilahing Drift Allstars Optibet Estonian GP juba sel nädalavahetusel Laitse Rallypargis! Vaata suurt sõitjate galeriid siit: https://www.facebook.com/driftallstarsestonia/photos/?tab=album&album_id=697617093723538

Ajakava

Reede, 29. juuli

12.00 väravad avatud pealtvaatajaile, vabatreening

18.30 kvalifikatsioon

20.30 kvalifikatsiooni tulemused

Laupäev, 30. juuli

10.00 väravad avatud pealtvaatajaile, top 32 trenn (ainult paarissõidud)

13.00 sõitjate tutvustamise paraad

13.30 top 32 tandemsõidud

18.00 võitjate autasustamine

 

 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas