Lõuna-Eesti ralli avapäeva võitsid Egon Kaur – Silver Simm

foto: Raivo Remmelgas

Reedel alanud EAL Eesti autoralli meistrivõistluste neljanda etapi, Lõuna-Eesti ralli avapäeva järel on liidrid Mitsubishi Lancer Evo IX masinal sõitvad Egon Kaur – Silver Simm.

Järjekorras 14.Lõuna-Eesti rallile startis 54 võistluspaari ning avapäeval sõideti neli kiiruskatset, kogupikkusega 19,62km.

Avakatsena sõidetud 4,46 km pikkuse Võru Linn kiiruskatse võitsid meistrivõistluste absoluutarvestuse ja N-rühma liidrid Egon Kaur – Silver Simm. Katse teist aega näitasid meistrivõistluste arvestuses Kaur – Simmi lähimad jälitajad Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid katsevõitjatele 2,2 sekundiga. Katse kolmandad olid numbri all 1 startinud ja Ford Focus RS WRC´03 masinal sõitvad Markko Märtin – Kristo Kraag.

Viimati 16 aastat tagasi Võrumaa teedel rallit sõitnud Märtin kaotas 2010. aastal Märtini enda meeskonnas MM Motorsport sõitnud Kaurile 2,3 sekundiga.

„Jalga veel soojaks ei saanud, a käed sain küll. Pidamist väga polnud, seega enamuse katsest sõitsime külg ees,“ sõnas Märtin ralliraadiole peale esimest kiiruskatset.

Järgnevana sõideti avakatse kordus (SS2 Saue Auto), mille võit läks taas Kaur – Simmile, kes sel korral edestasid katsel teise aja saanud Märtin - Kraagi 1,6 ja Aus – Koskineni 2,4 sekundiga.

„Võrreldes avakatsega sekundiline ajaparandus ja rõõm on näha, et suudame hetkel veel Markkoga võidu sõita. Eks kui ta hoo üles saab, siis võtab ta oma, sest meil on selle raske N-rühma masinaga siin teedel paras tegemine, et seda teel hoida,“ rääkis Kaur teise kiiruskatse lõpus ralliraadiole.

Reedese võistluspäeva kolmanda kiiruskatse, milleks oli 5,35 km pikkune SS3 Palmeks võitsid numbri all 2 rallile startinud Kaur – Simm, kellele see oli päeva kolmandaks katsevõiduks. Teist katset järjest edestasid N-rühma liidrid Märtin – Kraagi, kes kaotasid sel korral Kaur – Simmile 1,7 sekundiga.

Katse kolmandad olid Aus – Koskinen, kes andsid ralli liidritele ära veel 3,5 sekundit.

Lõuna - Eesti ralli avapäeva lõpetas 5,35 km pikkune Võrumaa Autokooli nime kandud kiiruskatse, mis oli kolmanda katse kordus. Vaid 0,4 sekundiga jäi katse võitjale alla Markko Märtin.

„Õnneks on tänane päev läbi ja auto ühes tükis. Meie sõit pole väga hea olnud ja kuigi see on alles soojendus homseks, siis võiks see soojendus vähe lihtsam olla, kui ta täna oli. Võrus on väga head teed ja loodame, et saame homseks parema pidamise ning parema enesetunde ja saame kõike seda ka nautida,“ võttis 1997 aasta Lõuna-Eesti ralli võitja avapäeva kokku.

Avapäeva viimase katse kolmandat aega näitas Aus, kes kurtis katse finišis käigukasti probleemi. Mitsubishil sõitvad Aus – Koskinen kaotasid päeva viimasel katsel katse võitnud konkurentidele 4,1 sekundiga.

Lõuna-Eesti ralli avapäeva jackpoti võtsid Egon Kaur – Silver Simm, kes võitsid kõik reedesel võistluspäeval sõidetud kiiruskatsed. N-rühma Mitsubishil sõitvate Kaur – Simmi edu enne laupäevaseid kiiruskatseid on Märtin – Kraagi ees 6 ja Aus – Koskineni ees 12,2 sekundit.

„Meie jaoks super päev, sest võitsime kõik katsed. See, et kõigil katsetel Markkot edestasime on meie jaoks kindlasti väga ajalooline hetk. Eks ta saab homme õige hoo üles ja võtab oma, kuid meie proovime kindlasti omas tempos jätkata,“ võttis tänavu meistrivõistluste arvestuses kaks rallit võitnud Kaur avapäeva kokku.

EAL autoralli meistrivõistluste neljanda etapi avapäeva klassi N4 (EMV2) esikolmiku moodustavad Egon Kaur – Silver Simm, Rainer Aus – Simo Koskinen (+12,2) ja klassi kolmandad on Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo X), kes kaotavad klassi liidritele 1:04,8.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses juhivad rallit Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Avapäeva järel hoiavad klassi teist kohta Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes kaotavad klassiliidritele 5,6 sekundiga. Klassi kolmandad on Ken Torn – Riivo Mesila (Ford Fiesta R2), kellel kogunes avapäeva nelja katsega kaotust Niinemäe – Valterile 9,9 sekundit.

Päeva kõige tihedam heitlus toimus kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4. Peale avapäeval sõidetud nelja kiiruskatset on liidrid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Liidritest 2,4 sekundi kaugusele jäävad David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3) ning 2,7 sekundiga kaotavad Tölp – Vihmannile Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R).

Rahvuslikus E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega on peale avapäeva juhtimas Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600), kellest 12,7 sekundi kaugusel on Steven Viilo – Jakko Viilo (Toyota Starlet) ning 17,3 sekundiga kaotavad klassi liidritele Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2105).

Päeva viimasele katsele klassiliidritena startinud Karl Martrin Volver – Margus Jõerand (Lada Kalina), olid parema esiratta murdumise tõttu sunnitud katkestama.

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega on nelja sõidetud kiiruskatse järel liidrid Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Liidritest jäävad 4,4 sekundi kaugusele Lembit Soe – Ahto Pihlas (Toyota Starlet) ning klassi kolmandad on Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3), kes kaotavad Ringenberg – Heinale 5,6 sekundiga.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses olid avapäeva kiireimad Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VII). Liidritele kaotavad avapäeva järel 14,5 sekundiga Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI) ja kolmandana jäävad Koik – Heldnast 23,4 sekundi kaugusele Anre Saks – Rainer Maasik (Mitsubishi Lancer Evo VII).

EMV7 klassi arvestuses avakatse võitnud Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) katkestasid võistluse käigukasti rikke tõttu teisel kiiruskatsel.

Lõuna-Eesti ralli teisele võistluspäevale stardivad TOP10 autod pööratud järjestuses.

Esimene võistlusauto stardib teise võistluspäeva avakatsele (SS5 Samm Mets) kell 09:27.

Laupäeval ootab võistlejaid ja pealtvaatajaid kaheksa kiiret kruusakatset, kogupikkusega 105,08km.

Ralli punktikatseks on 13,80 km pikkune SS12 Tehase Auto, mis on ühtlasi ka tänavuse Lõuna-Eesti ralli viimaseks katseks.

Järjekorras 14. Lõuna-Eesti ralli võitjad sõidavad Rannatare esisel olevale poodiumile laupäeval kell 20:00.

Lõuna-Eesti ralli 2016 ajakava, katsete kaardid jpm leiab kolmapäeval ilmunud Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast.

Käepeal, mis tagab pääsu kõikidele katsetele, maksab 8 eurot ning seda on võimalik soetada Võru Olerexi tanklatest. Ühe katse pilet maksab 4 eurot . Alla meetri mehed saavad rallile tasuta.

Ralliraadioks on Marta FM, mille Lõuna-Eesti sagedus on 100,7 MHz.

14.Lõuna-Eesti ralli avapäeva detailsed tulemused: http://autosport.ee/rallyreg/?page=32&race_id=346&

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas