Lõuna-Eesti rallit juhivad avapäeva järel Georg Gross – Raigo Mõlder

Reedel alanud Lõuna-Eesti rallit juhivad avapäeva järel Ford Fiesta RS WRC autol sõitvad Georg Gross – Raigo Mõlder, kes võitsid kolmest reedel sõidetud kiiruskatsest ühe. Gross – Mõlderi järel hoiavad absoluutarvestuse teist kohta Egon Kaur – Annika Arnek. Ford Fiesta proto autol hooaja esimest starti tegevad Kaur – Arnek võitsid päeva kaks esimest kruusakatset, kuid kaotasid aega Võru linnakatsel ning jäävad kolme sõidetud kiiruskatse järel ralli liidritest 3,4 sekundi kaugusele.

Absoluutarvestuse kolmandal kohal on Rainer Aus – Taaniel Tigas (VW Polo), kes jäävad omakorda Kaur – Arnekist maha 3,3 sekundiga.

Algselt võistluspäeva liidrina lõpetanud Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5) läbisid Võru linnakatse mitte lubatud formaadis ning said selle eest 30 sekundilise karistuse ning kukkusid üldarvestuses kümnendaks.

EMV3 ehk N-rühma Lõuna-Eesti ralli avapäeva parimad olid Siim Plangi – Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo X). Klassi teised on Aleksey Semenov - Dmitrii Kolomiets (Mitsubishi Lancer Evo X) +34,3 ja kolmandad Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +35,8.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses olid avapäeva kiireimad Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Peale kolme sõidetud kiiruskatset jäävad liidritest 10,6 sekundi kaugusele Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI) ning klassi kolmanda on Anre Saks – Rainer Maasik (Mitsubishi Lancer Evo VII), kes kaotavad Bundsen – Loštšenikovile 11,8 sekundiga.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 on Lõuna-Eesti ralli avapäeva järel liidrid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teised on Petr Turkin - Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T Racing) +17,0 ja kolmandad Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) +20,9.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses juhivad rallit kõik reedesed kiiruskatsed võitnud Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Avapäeva järel hoiavad teist kohta Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) +14,2 ja kolmandad on Martins Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2) +16,9.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega on kolme sõidetud kiiruskatse järel liidrid Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Vaid 0,3 sekundiga jäävad klassi liidritest maha Toni Gardemeiste - Krisjanis Caune (BMW M3). Rahvasuus BMW klassiks ristitud klassi kolmandat kohta hoiavad Einar Laipaik - Priit Piir (BMW M3) +5,9.

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) liidrid on peale Lõuna-Eesti ralli avapäeva Martin Saar – Martin Valter (VW Golf 2), kellest 12,2 sekundi kaugusele jäävad Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205) ning 12,7 sekundiga kaotavad klassiliidritele Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet).

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega on peale avapäeva juhtimas Rainer Meus - Janek Tamm (Lada VFTS), kellest 3,4 sekundi kaugusele jäävad Raul Viilo - Taivo Tuusis (Toyota Starlet) . Klassi kolmandad on Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet) +4,5.

Veoautode EMV10 (E13) arvestuses olid Lõuna-Eesti ralli avapäeva kiireimad Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kellest 13,2 sekundi kaugusele jäid Tarmo Bortnik – Jarmo Liivak (GAZ 51A). Klassi kolmandad on Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51R), kes jäävad Niinemets – Allikast maha 17,5 sekundiga.

Järjekorras 15. Lõuna-Eesti ralli avapäeva detailset tulemused leiab Eesti Autoralli Meistrivõistluste kodulehelt : http://autoralli.ee/

Laupäevasele võistluspäevale stardivad 15 parimat pööratud järjestuses.

Avakatsena sõidetav Uue-Saaluse 1 (Citroen) saab alguse 9:12. Kokku sõidetakse laupäeval kaheksa kiiruskatset ja läbitakse 112,72 katsekilomeetrit.

Lõuna-Eesti ralli punktikatseks on SS9 Kündja 1 (Aegaon Watches), mille parimat Eesti ja Läti meistrivõistluste võistluspaari ootav eriauhinnana välja pandud käekellatootja AEGAON tuliuued mudelid „Tabula Rasa“ seeriast, mis on just autorallist inspireeritud.

Järjekorras 15.Lõuna-Eesti ralli võitjad sõidavad Võru kesklinnas asuvale poodiumile 19:30.

15.Lõuna-Eesti ralli laupäevase võitluspäeva stardijärjestus: http://autosport.ee/rallyreg/public/calendar_file/Startlist%20Day%202.pdf

Ametlik ralliraadio on RING FM, mis levib Võrumaal sagedusel 101,7 MHz.

Stuudios tervitavad rallifänne Marek Lindmaa ja Oskars Kaneps-Kalnins ning katselõpu intervjuusid toovad kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.

Foto: Raivo Remmelgas.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas