Muudatused Eesti autoralli karikasarjas ja noorteralli sarjas

Autoralli Eesti karikavõistluste ümber on tänavu segadust olnud palju. Samuti noorterallide ümber. Kahjuks peab tõdema, et eelmisel aastal tehtud plaan viia karikavõistlused päris iseseisvaks sarjaks, kus oleks lühemad ja vähem kulusid nõudvad võidusõidud, ei realiseerunud nii nagu oli mõeldud. Põhjustena võib välja tuua nii dokumentide hilist avalikustamist kui ka seda, et selle sarja etappide korraldamisele tormijooksu ei korraldatud. Nüüdseks on rallikomitee uuendanud karikasarja juhendit, etapid on paigas ja lisaks saadi paika ka noorterallide ja noortesprintide üldjuhend ja kalender, nimelt tänavu on noorterallid ja noortesprindid ühendatud ühtsesse sarja.

Karikavõistluste puhul mindi osaliselt tagasi formaati, mis oli käigus varasematel aastatel, ehk siis karikasarja etapp sõidetakse koos autoralli Eesti meistrivõistluste etapiga. Nii on viie etapilises sarjas kaks osavõistlust meistrisarja etappide raames – 10.-11. mail sõidetav Tallinna ralli ja 5.-6. juulil sõidetav Viru ralli. Selleks muutus karikavõistluste üldjuhendis ka punkt, mille kohaselt võib karikasarja etapi katsete pikkus olla koos meistrivõistluste etappidega peetavatel võistlustel kuni 100 +/- 20 km.

Lisaks meistrisarja etappide raames sõidetavatele etappidele on juures veel kolm iseseisvat etappi, mille sees sõidetakse ka noorteralli ja noortesprindi ühine etapp ning ka rallisprindi etapp. Mullu oli samasugune lahendus kasutusel Oti Ralliklubi Kärla rallil Saaremaal ja see toimis. Kuna nii noorteralli kui ka rallisprindi osalejate arv on viimastel aastatel kahjuks kahanenud, siis oligi mitmel põhjusel kasulik ja vajalik ühte võistlusesse siduda mitme sarja etapid. Noorteralli ja noortesprint on tänavu ühine sari, kus punktiarvestuses korrutatakse rallisprintide punktid läbi koefitsendiga 0,5.

Sellest kõigest tulenevalt saab öelda, et tänavu on kalendris lisaks kuuele autoralli meistrisarja etapile viis Eesti autoralli karikasarja etappi, kuus Eesti rallisprindi meistrisarja etappi ja neli noorteralli ja noortesprindi Eesti meistrivõistluste etappi. Esimene neist on 4. mail toimuv Saaremaa rallisprint, millele registreerimine on juba avatud. Kõikide mainitud sarjade üldjuhendid on siin:

Eesti autoralli karikavõistluste uus üldjuhend

Eesti Noorteralli ja Noortesprindi meistrivõistluste üldjuhend

Rallisprindi Eesti meistrivõistluste üldjuhend

 

2013. a Eesti autoralli karikavõistluste kalender:

1. Tallinna ralli - 10.-11. mai

2. Kärla ralli - 08. juuni (lisaks ka Noorteralli, -sprint ja rallisprint)

3. Viru ralli - 05.-06. juuli

4. Võru ralli - 10. august (lisaks ka Noorteralli, -sprint ja rallisprint)

5. Kehala ralli - 28. september (lisaks ka Noorteralli, -sprint ja rallisprint)

Lisaks neile on toimumas rallisprindid ja ühendatud Noorteralli ning -sprindi võistlused:

1. Saaremaa rallisprint - 04. mai (Noorteralli, -sprint ja rallisprint)

2. Narva rallisprint - 18. mai

3. Roela rallisprint - 15. juuni

Foto: Maanus Purga

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas