Ott Tänak ja Martin Järveoja said Monte-Carlos väärtusliku kolmanda koha

Monte-Carlo ralli viimasel päeval pandi Eesti rallifännide närvid korralikult proovile. Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid päeva teisel kohal, kokku oli sõita neli katset. Kuid juba esimesel katsel olid nende Ford Fiesta WRC'l mootoriprobleemid, kui väidetavalt sensorivea tõttu osad mootori silindrid ei töötanud. Enne tänasele teisele katsele minekut püüdsid mehed olemasolevate vahenditega parandada, kuid suurt abi sellest polnud. Lisaks teeniti 50 sekundit trahvi järgmisele katsele hilinemise tõttu. Kuid oluline oli, et nad jätkasid.

Eelviimane katse tühistati, kuna publik oli valedes kohtades ja see oli väike kergendus. Ralli viimane, Power Stage katse, millel pikkust üle 21 kilomeetri viis sõitjad kuulsasse Col de Turinisse, mis asub 1600 meetri kõrgusel. Kui stardis oli tee kuiv, siis ülevalpool sadas kerget lund ja mida katse edenes, seda enam. See muutis olud keeruliseks. Tänaku põhivõitlus käis Dani Sordo (Hyundai) ja Craig Breeniga (Citroen), sest Jari-Matti Latvala (Toyota) oli neist juba teise katsega möödunud. Enne viimase katse starti oli Tänaku edu Sordo ees 46,6 ja Breeni ees 48,8 sekundit. Eelviimases vaheajapunktis edestas Sordo tõrkuva mootoriga Tänakut 41 sekundiga, kuid viimases lõigus, mis oli lumine allamäge minek, tegid Tänak ja Järveoja meeletu lõpuspurdi, võttes Sordolt tagasi 32,4 sekundit. See tähendas, et katse kokkuvõttes kaotasid eestlased hispaanlastele vaid 8,6 sekundiga ja edestasid 1,2 sekundiga Breeni. Nii säilitati oma kolmas koht Monte-Carlo rallil, teine koht Jari-Matti Latvalale ja Miika Anttilale ning ralli võitsid ülikindlalt esimest korda Fordiga sõitnud Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia! Palju õnne Ott ja Martin ning samuti nende esiauto ehk gravel crew, Martin Kangur-Kuldar Sikk, kes kõikide päevade jooksul neile väärt infot jagasid!

Ott Tänak: "Olen isegi pisut üllatunud, kui konkurentsivõimelised me siin olime. Tavaliselt ma ei naudi sellistes oludes sõitu, kuid tiim oli teinud head tööd ja tundsin ennast suurema osa ajast autos hästi. Loomulikult on kahju, et viimasel päeval tehnika meie elu keerulisemaks tegi, kuid olen rahul, et saime lõpuni võidelda ja säilitasime oma poodiumikoha. Kaardilugeja Martini jaoks oli see samuti väljakutse, kuna tegi oli viimaste aastate keeruliseima Monte-Carlo ralliga. Ta sai kõigega hästi hakkama, tegi oma tööd ja ma sain keskenduda oma asjadele ja nii see hea tulemus koos tuli. Samuti tahan eraldi tänada meie esiautot ehk gravel crew'd Martin Kangur ja Kuldar Sikk, kelle abi sellel nädalavahetusel oli hindamatu. Ka Martinile oli see esimene kord sellist tööd teha."

foto: M-Sport

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas