Gross-Mõlder Lätis kolmandad, võitja Rovanperä

foto: Rando Aav

Läti autoralli meistrivõistlused jätkusid 11. veebruaril sõidetud Sarma ralliga, kus esikoha võitsid Škoda Fabia R5 autoga kihutanud soomlased Kalle Rovanperä ja Risto Pietiläinen, kirjutab rally.ee

Esimest korda Ford Fiesta WRC-ga võistelnud Georg Gross läks Lätti võidumõtetega, kuid kolmandast kohast enamat sel korral püüda ei õnnestunud. Ainsana WRC-autoga kihutanud eestlasest olid kiiremad nii Kalle Rovanperä kui ka Nikolai Grjazin, kelle kummagi istumise all R5 klassi Škoda Fabia.

"Üldiselt oli mu kiirus normaalne, sest see on ammu teada asi, et need uued Škoda R5 autod on väga kiired. Siin ei ole enam meeletut kalendriga vahet. Need on suhteliselt võrdsed autod. Selge, et WRC peaks olema nõks kiirem. Aga arvestades, kui palju Kallel ja Nikolail hetkel kilomeetreid sõidetud on, siis arvan, et võrdluses ei ole asi üldse nii paha," rääkis pärast mitme aasta pikkust võistluspausi taas rallil startinud Georg Gross.

Rakverelane tunnistas, et teadis, et alguses saab sõitmine väga keeruline olema: "Kartsin algul, et ma ei suuda kiireid kurve korralikult ära sõita, et lasen maha, aga tuli välja, et hoopis seotud kurvides on hetkel suurem probleem. Hoog ei ole küll suur, aga infot tuleb nii palju peale, et ma ei suuda seda enda jaoks selgeks teha, et kus ääres ma olema peaks ja mida tegema peaks. Et millal sees olema ja millal ennast välja laskma. Raske oli praegu."

Gulbene ümbruse teedel peetud ralli kiiruskatsedki ei kuulunud tema lemmikute kilda. "Katsete iseloom ei sobinud üldse. Mulle meeldib rohkem selline kiirem ja laiem tee. Siin oli seda üldiselt vähe. Esimene ja neljas katse oli selline puhtalt minu katse, mis mulle istus. Aga hästi sellised kitsad ja nikerdamised kõrgete kraavide vahel ei ole kindlasti leivanumber mul kunagi olnud," rääkis Gross. "Väikseid-pisemaid oli ka. Suurt apsu ei olnud, et oleks spinni teinud või välja suretanud kuskil. Lihtsalt pikaks minemisi oli ja ühest-teisest kraavist läbi käimist. Mul oli siiski suhteliselt ettevaatlik tempo valitud, et võimalikult kindlalt ikka mööda teed sõita."

Georg Gross ütles, et see olnuks positiivne, kui õnnestunuks saada kasvõi üks katsevõit. "Natuke jäi ühest katsevõidust puudu - see oleks hea positiivne asi olnud, aga no see ralli ei tulnud veel," märkis ta.

Kõigil katsetel parima aja kirja saanud Kalle Rovanperä kiitis Georg Grossi: "Georgi kiirus on hea! Ta tuli päris kiiresti!" Ühtlasi ei salanud rallivõiduni jõudnud soomlane, et lootis eestlast kogu võistluse vältel selja taga hoida. Võistlust tervikuna kommenteerides lausus Rovanperä: "Algus oli juba hea. Saime korraliku edu sisse. Katsed olid head, kuna vaheldust jagus - oli kiireid teid, kitsaid lõike."

Kui LRC arvestuses teenisid kolmanda koha äsjaselt rallilt välja Georg Gross ja Raigo Mõlder, kel kodus juba 2011. aastast Sarma ralli võidukarikad, siis kaherattaveoliste autode üldises pingereas olid edukaimad Ken Torn ja Kuldar Sikk, kes saavutasid esikoha LRC3 arvestuses.

Sarma rallil Moskvitšiga võistelnud Alari Sillaste ja Arvo Liimann mitu auhinnalist kohta. Rallisprindis klassis 1600 kuulus neile võit, historic-rallil olid nad üldarvestuses kolmandad ja klassis 2WD teised. Seal napsasid klassivõidu Žiguliga võistelnud lätlased Lauris Mezītis - Ģirts Kārkliņš.  

"Ei teagi, mis võidust puudu jäi. Mezītise kiirus oli lihtsalt niipalju suurem," kommenteeris Alari Sillaste.

Miks Sillaste ja Liimann aga taaskord Lätis võistelda otsustasid? Sillaste sõnul on konkurents seal vastuvõetav. "Siin on lahe võistelda. Nagu Lõuna-Eesti katsed. Kuna Eestis talverallit ei ole, saime nüüd teise talveralli jutti. Muidu ju kogemust ei saa."

"Jäime rahule," jätkas Sillaste. "Libe oli, aga katsed olid ägedad. Meeldisid esimene ja teine. Esimene oli kiire katse, aga teine oli hästi muutlike oludega, kus oli tehnilist ja kiiret osa." Ta lisas, et kuigi ta üritas eksimusi vältida, tuli korra tuli ka väike apsakas sisse: "Teisel ringil pidurdasin korra otseks ennast."

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas