Ott Tänak ja Martin Järveoja said Rootsi MM-rallil teise koha

tekst: Rauno Paltser

foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Autoralli MM-sarja teine etapp, Rootsi talveralli pakkus kuhjaga põnevust ja viimase võistluspäeva eel olid Ott Tänak ja Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC 2017) heas seisus, et minna võitlema ralli üldvõidu nimel. Nende kaotus rallit juhtinud Jari-Matti Latvalale ja Miika Anttilale (Toyota Yaris WRC) oli 3,8 sekundit ja 12,8 sekundi kaugusel olid tiimikaaslased Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia. Sel korral olid viimasel päeval soomlased kiiremad, kuid kokkuvõttes tegid Ott ja Martin Rootsis väga korraliku ralli.

Kui reedel tegid pisut muret käigukast ja ees raja puhastamine, siis laupäeval saadi juba parema hooga liikuda, mille kinnituseks olid kolm katsevõitu, enne seda olid eestlased kiireimad ka reedesel viimasel katsel. Pühapäeval prooviti samuti hommikul rünnata ja aega tagasi sõita, kuid Latvala-Anttila olid paremas hoos ja võitsid kõik kolm katset ja ka Rootsi MM-ralli. Kui Latvalale ja Anttilale oli see neljas Rootsi talveralli võit, siis Toyota uus WRC auto tõusis poodiumi kõrgeimale astmele esimest korda ja see oli positiivseks üllatuseks nii tiimipealik Tommi Mäkinenile kui Toyota esindajatele. 

Tänak ja Järveoja, kes olid teised, edestades tiimikaaslasei Ogieri ja Ingrassiat poole minutiga, said ralliga rahule jääda. 

"Iseenesest oli huvitav ralli. Alguses võib-olla meie jaoks vähe keerulisem, aga eile oli väga okei ja täna ilmselgelt Jari oli väga kiire," lausus Tänak pärast etappi ERR-ile. "Viimasel katsel üritasime, aga tegin ise vea ja suretasin auto välja. Pidin korra seisma jääma, aga see selleks - lõpuks ikkagi head punktid."

Tänakule valmistas heameelt, et õnnestus vältida suuri tehnilise probleeme ja ka ilm soosis. "Esimesel päeval olid käigukastiga nipet-näpet probleemid, aga peale seda oli kõik okei. Sujus suht rahulikult," sõnas Tänak ja lisas ilma kohta: "Eelmine aasta oli ju palju keerulisem ja ei olnud lihtsad olud. See aasta lumehange ei olnud, aga kui isegi vaja oli, õnneks nad olid seal ja aitasid hädast välja." 

Uut Fiestat on saanud nüüd proovida kaks korda. Mõlemad lõppesid poodiumil - hooaja avaetapi Monte Carlos lõpetas eestlane kolmandana. "Ilmselgelt on veel vaja tööd teha," sõnas ta siiski. "Mingitel katsetel tundus Jari väga kiire ja Toyota tundus vägagi konkurentsis. Mingi hetk ei olnud meil väga midagi vastu panna. On kohti, kus saame kindlasti areneda, aga baasauto on väga hea. Siia peale midagi edasi arendada, siis usun, et kõik on võimalik."

Autoralli MM-sarja uued liidrid on Latvala-Anttila (48 p), teised Ogier ja Ingrassia (44 p) ja kolmandad Tänak-Järveoja (33 p). Hooaeg jätkub 10-12 märtsil sõidetava Mehhiko ralliga.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas