Ott Tänak ja Martin Järveoja olid keerulisel Mehhiko MM-rallil neljandad

foto: M-Sport

Mehhiko MM-ralli eripäraks on merepinnast tavalisest kõrgemal olevad katsed, kõrgeim punkt, kuhu katsed tõusid olid üle 2700 meetri kõrgusel merepinnast ja see tähendas hõredamat õhku. Mis omakorda tähendas kadu mootorite võimsuses, hinnanguliselt 20-25% ja see tõi uue põlvkonna WRC autod, mille mootoritel on võimsust ca 380 hobujõudu tagasi eelmise põlvkonna WRC autode võimuse juurde. See kõik mõjutab sündmuste käiku ja kuna WRC autode testimine kulude kokkuhoiu eesmärgil on piiratud Euroopaga, siis kohapealsetes oludes seda otseselt teha ei saanud. Nii püüdsid kõik tiimid leida võimalikult sarnaseid tingimusi Euroopas, üheks sobivamaks osutuvad vaid kindlate piirkondade teed Hispaanias. Forde ette valmistav M-Sport pääses Fordi tehase kliimakambrisse, kus imiteeriti just sellistel kõrgustel olevat hõredat õhku, nii püüti seadistada autod just õigesti. Ja kõik see tegi Mehhikost üsna ettearvamatu ralli.

Ralli algas neljapäeva õhtul Mehhiko pealinnas, Mexico City's peetud publikukatsega. Selleks tuli autod tuua treileritega 400 kilomeetri kauguselt Leonist, mis oli ralli keskuseks ja viia pärast tagasi. Meeskondade liikmed läbisid need vahemaad lennukiga. Paraku juhtus aga nii, et tagasi tulles jäid treilerid kiirteel toimunud õnnetuse tõttu ummikusse ja jõudsid tagasi liiga hilja. Reedesed hommikused katsed jäid ära ja see päev polnud hea ka eestlastele. Ott Tänak ja Martin Järveoja ei olnud rahul auto seadetega ja lisaks kimbutas ka neid sama probleem, mis paljusid teisi – hõredas õhus kippus mootor üle kuumenema ja sõita tuli nö safe mode'is. Päeva lõpuks siiski viies koht ja kaotust liidritele Kris Meeke'ile ja Paul Nagle'ile Citroeni meeskonnast poolteist minutit.

Laupäev oli Oti ja Martini jaoks Mehhikos palju parem päev. Kõik sujus, kirja saadi üks katsevõit ja enne pühapäevast kahte viimast katset olid nad neljandal kohal. Vahe kolmandal kohale olevate Thierry Neuville'i ja Nicolas Gilsouliga (Hyundai) on 1.02,1 ja liidrite Kris Meeke'i ja Paul Nagle'iga (Citroen) 2.12,6.

Ralli viimasel päeval oli kavas kaks katset, esimesel neist olid eestlased kaheksandad, teisel ja ühtlasi ralli viimasel, kus jagatakse ka viiele esimesele meistrisarja lisapunkte, kolmandad. Punkte jagatakse skaalas 54321 ja Tänak ning Järveoja said juurde kolm lisapunkti ja ralli kokkuvõttes olid nad Kris Meeke'i Paul Nagle, tiimikaaslaste Sebastien Ogieri ja Julien Ingrassia ning Hyundai sõitjate Theirry Neuville'i ja Nicolas Gilsouli järel neljandad, kaotust võitjatele jäi 2.18,3. Kris Meeke ja Paul Nagle pidid aga viimasel katsel üle elama väga ehmatava hetke, kui peale üht trampliini sellele järgnevas kurvis nende auto teelt välja libises. Nende õnneks oli seal põld, mida küll parklana oli kasutatud, Meeke riivas ühte pealtvaataja autot ja pääses rajale tagasi ning lõpetas katse kaheksandana. Nende edu oli nii piisav, et ca 20 sekundiline põllul käimine nende võitu ei röövinud. Nüüd on siis kolmel erineval rallil sellel aastal kolm erinevat võitjat ja ka autod, millega on rallid võidetud, on olnud erinevad. Sarnane olukord oli WRC sarjas viimati aastal 2000

Autoralli MM-sarjas tõusis uueks liidriks Sebastien Ogier, kellel punkte 66, Mehhikos kuues olnud Latvala langes teiseks, temal punkte 58 ja Tänak hoiab kolmandat kohta, punkte tal 48. Meeskondlikus arvestuses on kindel liider M-Sport.

Kuula Kuku raadio saate Piloot intervjuud Ott Tänakuga

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas