Korsika ralli võitsid Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul, Ott Tänak – Martin Järveojale 11.koht

Kuula Ott Tänaku ja Miko Niinemäe kommentaare Kuku raadio saates Piloot

Korsika ralli jätkus pühapäeval kahe kiiruskatsega, millel kokku pikkust 64,20 km, kirjutab Rauno Paltser oma blogis.

Võistluspäeva alustasid liidrina Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17) ees oli 36,7 ja Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 57,7 sekundit. Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) startisid kahele viimasele katsele üldarvestuse 16.kohalt.

Pühapäeva avakatsena ootas võistlejaid ralli pikim katse Antisanti – Poggio di Nazza, millel pikkust 53,78 km. Katsevõidu võttis Neuville, kellele see oli ralli neljandaks parimaks katseajaks. Vaid 0,1 sekundiga jäi meeskonnakaaslasest maha Sordo. Katse kolmandad olid Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC), kes said laupäeval läbida ühe kiiruskatse ilma sideta. Citroeni sõitjad jäid Hyundai meestest maha 1,8 sekundiga. Kui enne katsele startimist hoidis üldarvestuse teist kohta Ogier, siis peale ralli pikima katse lõppu kukkus prantslane kolmandale kohale ning lasi endast mööda Sordo. Laupäeva viimasel katsel alanud Ogieri Fordi tehnilised probleemid kandusid siiski üle ka pühapäeva ning prantslane kaotas 53,78 kilomeetriga Neuville´le juurde 21,4 sekundit.

Ott Tänak kurtis pühapäevase avakatse lõpus taas auto tasakaalu probleemide üle, kuid sellest hoolimata sai ta 7,6 sekundilise kaotusega Neuville´le kirja korraliku viienda katseaja.

Kui pühapäeva avakatsena sõideti ralli pikim katse, siis ralli viimase katsena ootas võistlejaid ees ralli lühim. 10,42 kilomeetrise katse parimat aega näitasid Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes lisaks viiele lisapunktile tõusid ka üldarvestuses koha, möödudes Craig Breenist- Scott Martinist vaid 0,1 sekundiga.

Katse teise aja sõitsid välja Ogier – Ingrassia, kes hoolimata pikast loetelust, mis Fordil ei töötanud enne viimast katset, olid suutnud auto sedavõrd heasse korda saada, et said lisaks neljale lisapunktile tagasi ka oma absoluutarvestuse teise koha.

Sordo – Marti teenisid punktikatselt kaks punkti ning said absoluutarvestuses hooaja esimese poodiumikoha.

Ralli võitjana finišeerisid Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul, kellele see oli karjääri kolmandaks MM-võiduks. Belglased edestasid lõpuks Ogier – Ingrassiat 54,7 ja meeskonnakaaslasi Sordo – Martid 56 sekundiga.

Ott Tänakule – Martin Järveojale ralli viimaselt katselt kuues aeg. Punktikatse viimase punk libises eestlastel käest vaid 0,1 sekundiga, mille võtsid nende eest ralli võitjad Neuville – Gilsoul. Ralli kokkuvõttes kuulus eestlastele 11. positsioon.

„Meil läks katsel rehv katki ja kaotasime selle tõttu aega. Meie jaoks oli see tänu probleemidele kogemuste kogumise ralli, kuid nüüd keskendume juba järgmisele rallile ning loodame tugevana tagasi tulla,“ võttis Tänak keerulise nädalavahetuse kokku. 

JWRC sarja hooaja esimese võidu võtsid Nil Solans - Miquel Ibáñez Sotos. Korsikal palju tehnilisi probleeme kogenud Miko Niinemäe – Martin Valter (Ford Fiesta R2T) lõpetasid ralli oma klassi üheksandal kohal. Pühapäeval sõidetud kahest katsest said nad võistluskiirusel läbida vaid viimase, kus näitasid JWRC arvestuse viiendat aega. 

„Olime kahe minuti pärast startimas esimesele katsele, kui start kinni pandi ning ligi kümme minutit hiljem tuli korraldajalt otsus katse lõpetada. Ehk plaan pikal katsel ameeriklast Dillon Van Way´d püüda läks vett vedama, „sõnas Niinemäe peale ralli pikima katse tühistamist.

„Viimasel katsel oli tempo hea ja rütm korras ning seda näitas ka katseaeg. Üldiselt oli suhteliselt frustreeriv ralli, sest iga päev oli midagi, mis meile kaikaid kodaratesse viskas ning seetõttu saimegi vaid neli katset ilma probleemideta sõita. Istume kohe peale võistlust ka meeskonnaga maha, et meid kimbutanud muresid arutada. Siiski sõidu mõttes saime palju kogemusi ning hea on tõdeda, et saame ka asfaldil kenasti hakkama kui tehnika toimib,“ võttis Miko Korsika ralli kokku.

 

60. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017 lõppjärjestus:

1.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe 03:22:534

2.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:54.7

3.Sordo / Martí Hyundai i20 Coupe WRC +0:56.0

4.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1:09.6

5.Breen / Martin Citroën C3 WRC +01:09.7

6.Paddon / Kennard Hyundai i20 Coupe WRC +2:16.3

7.Mikkelsen / Jæger Škoda Fabia R5 +8:10.7

8.Suninen / Markkula Ford Fiesta R5 +9:17.0

9.Sarrazin / Renucci Škoda Fabia R5 +9:23.6

10.Rossel / Fulcrand Citroën DS3 R5 +12:57,1

 11.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +15:20.3

.......

47.Niinemäe / Valter Ford Fiesta R2T +01:03:16.6 (JWRC 9.koht)

Järgmine MM-ralli sõidetakse 27.30.aprilli Argentinas.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas