Martin Rump tegi Blancpain GT Asia sarjas raskelt kulgenud debüüdi

foto: Audi China

Malaisias Sepangi F1 ringrajal toimunud Blancpain GT Asia sarja esimesel etapil tegi oma debüüdi Eesti võidusõitja Martin Rump. Nädalavahetus algas testisõitudega, mis toimusid kolme päeva vältel. Number 18 Audi R8 näitas paljulubavat kiirust, roolis eestlane Martin Rump ja lõuna-korealane Rick Yoon. Reedestel ametlikel testidel näitas eestlane 30 auto seast parimat ringiaega.

Laupäeva hommikuga kaasnesid aga tehnilised probleemid. Viimases, kolmandas, testisõidus juhtus eestlase Audil mootoririke. Boksi tagasi jõudnud, andis KCMG tiim parima, et auto peagi algavaks kvalifikatsioonsõiduks tööle saada, kuid edutult. Kumbagi kvalifikatsiooni seega ei jõutud.

Edasisel uurimisel selgus, et vajalik oli mootorivahetus. Seetõttu ei startinud Rump ka esimeses võidusõidus.

Öösel vahetati mootor ja pühapäeva hommikul toimunud teiseks võidusõiduks oli eestlane stardis.

Kvalifikatsioonsõidust puudunud, pidi ta tunniajast võistlussõitu alustama võistlejaterivi lõpust. Rumpi sõidetud 35-minuti lõpus tuli üldarvestuses kaheksandal kohal olev #18 Audi rehvi- ja sõitjavahetuseks boksi.

Boksiteel selgus, et rivaaltiimi Ferrari oli KCMG boksikoha blokeerinud. Tekkinud segaduse käigus oli #18 Audi boksipeatus 20 sekundit vajalikust pikem – tulemuseks kokkuvõttes 13. koht ja 7. koht Pro-Am klassis.

Martin Rump: "Mul on hea meel, et suutsin näidata esiotsaväärilist kiirust. Blancpain sari kinnitas 30-sõitjalise stardiriviga väga tugevat konkurentsitaset, eriti Euroopast kohale tulnud maailmaklassi sõitjate tõttu. See, et kiirus nende vastu on olemas on äärmiselt positiivne."

"Koostöö sõidupartneriga Rick Yoon’ga sujus hästi ja mulle eriti meeldis ta efektiivne õppimisvõime ja julgus, mis on gentleman-driver’ite puhul üpris haruldane."

"Kuigi nädalavahetus möödus äärmiselt raskelt, õppisime väga palju. Saan öelda nii enda kui tiimi eest, et oleme targemad ja tugevamad Tais," lisas Rump pressiteate vahendusel.

Järgmine Blancpain GT Asia etapp leiab aset Tais Buriram ringrajal 20.-21. mail. Martin Rump on aga juba tagasi Sepangis 6.-7. mail, kus toimub Audi R8 LMS Cupi esimene etapp.

 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas