RR ESTONIA Tartu Rally võitsid Georg Gross – Raigo Mõlder

Eesti autoralli meistrivõistluste neljas etapp RR ESTONIA Tartu Rally jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega. Ralli võitjatena finišeerisid Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kellele see oli kolmandaks järjestikuseks meistrivõistluste etapivõiduks. Gross – Mõlder olid parimad kõigil sõidetud kümnel katsel.

„Viimasel katsel hakkas veidi auto käiguvahetus streikima, kuid see väga ei seganud. See ralli nüüd oli juba selline tunne, et sõit oli täitsa nauditav. Eks me pingutasime kõvasti ja arvestasime, et konkurents võib olla tugev ja andsime endast kõik. Meil oli ka momente ralli peale, kuid õnneks oleme õnnelikult võitjatena finišis,“ võttis Georg Gross eduka RR ESTONIA Tartu Rally kokku.

Absoluutarvestuse teise ja EMV3 (N4) klassi võitjatena lõpetasid ralli Siim Plangi – Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid võitjatest 2:09,5. Absoluutarvestuse kolmas koht ja neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) klassivõit kuulus Ranno Bundsenile – Robert Loštšenikovile (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Gross – Mõlderist jäid Bundsen – Loštšenikov maha 3:29,3.

EMV3 (N4) klassi teise koha said Plangi – Roosimaa järel Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha +5:29,1. N4 arvestuse kolmandad olid Dmitry Feofanov - Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo IX) +6:33,8.

EMV4 (E12) teine koht kuulus Aiko Aigrole – Kermo Kärtmannile (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotasid Bundsen – Loštšenikovile 1:11,9. Kümne sõidetud katse järel kuulus E12 klassi kolmas koht lätlastele Guntis Lielkajis – Vilnis Mikelsons (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:21,1.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode arvestuses EMV5 võtsid klassivõidu Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teised olid Rico Rodi – Ilmar Pukk (Honda Civic Type-R) +3:32,1 ja kolmandad Chrislin Sepp – Aleks Lesk (Honda Civic Type-R) +10:24,4.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses võtsid hooaja teise võidu lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Klassi teised olid Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes kaotasid võitjatele 1:00,7. 2,4 sekundiga jäid Poom - Järveojast maha Rasmus Uustulnd - Kauri Pannas (Peugeot 208 R2), kellele see oli hooaja esimeseks stardiks.

Estonian R2 Challenge hooaja vaheauhinna, milleks on augustis Barum Czech rally Zlin eel toimuv ERC Junior Experience koolitus, võitsid Martinš Sesks - Andris Malnieks, Ken Torn - Kuldar Sikk ja Roland Poom - Ken Järveoja.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega, läks klassivõit Mario Jürimäele – Rauno Rohtmetsale (BMW M3). Klassi teised olid Dmitry Nikonchuk - Elena Nikonchuk (BMW M3), kes kaotasid klassivõitjatele 45,8 sekundiga. EMV7 arvestuse kolmas koht kuulus Gert Kullile - Toomas Keskkülale (BMW M3) +5:06,5.

Kaheveoliste arvestuse EMV8 (E10) RR ESTONIA Rally Estonia klassivõidu võtsid Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet). Klassi teised olid Gert Virves – Sander Pruul (Opel Astra), kes jäid Soe - Ahust 52,5 sekundi kaugusele. Kolmandad olid Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205 GTI), kel kogunes klassivõitjatele kaotust 58 sekundit.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, olid hooaja neljanda ralli parimad Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600). 17,4 sekundi kaugusele jäid Tänak – Õunpuust Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet). Klassi kolmandad olid Raigo Vilbiks - Hellu Smorodin (Lada Samara) +2:22,8.

Veoautode EMV10 (E13) arvestuses olid RR ESTONIA Tartu Rally parimad Veiko Liukanen – Toivo Liukanen (GAZ 51). Klassi teise koha saavutasid Kaido Vilu – Erik Vaasa (GAZ 51), kes jäid Liukanenidest maha 39,9 sekundiga. Klassi kolmandad olid Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51) +2:11,6.

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad augustis, kui 25.-26. augustini sõidetakse järjekorras 15. Lõuna-Eesti ralli.

RR ESTONIA Tartu Rally detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste veebilehelt - autoralli.ee

 

Foto:Raivo Remmelgas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas