Silveston 50.Saaremaa ralli stardirivi avab võistluspaar Ott Tänak - Georg Gross

Järgmisel nädalavahetusel, 13.-14.oktoobrini, sõidetakse Lääne- ja Kesk-Saaremaa teedel Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge viimane etapp, Silveston Saaremaa ralli.

50. Saaremaa rallile registreerus 183 võistluspaari, kaheteistkümnest riigist.

Juubeliralli stardirivi avab Ott Tänak, kelle tuttava Ford Fiesta RS WRC kõrvalistmel võtab koha sisse tänavuse hooaja 4WD absoluutarvestuse meister Georg Gross. Kahe peale on meestel ette näidata neli Saaremaa ralli võitu.

Mõlema mehe kaardilugejad ehk siis Martin Järveoja ja Raigo Mõlder on seega Saaremaa ralliks „töötud“ ning saavad võistlust rajaäärest nautida.

„Meil on Georgiga tänavune Eesti meistritiitel taskus ja see, et Ott saab kodus WRC autoga sõita, on kindlasti fännidele maiuspala.

Eks see kodusel juubelirallil mitte osalemine jääb veidi kripeldama, kuid eks neid juubelirallisid on veel tulemas ja kavatsen neist siis osa võtta,“ sõnas Raigo Mõlder plaanide muutuse kohta.

„Georg saab enne võistlust kõvasti nö. kuiva trenni ehk siis loeb minu vanu legendiraamatuid. Eks ta on ju harjunud legendi kuulama, nüüd tuleb tal seda aga ise lugema hakata.

Ise olen Saaremaal kohal ning koordineerin hoolduspargis meeskonna tööd,“ jätkas Mõlder.

Numbri all kaks saavad hooaja viimasele kodusele rallile lähte 2015. aasta Saaremaa ralli võitjad Egon Kaur – Annika Arnek, kellele see on hooaja teiseks stardiks uuel Ford Fiesta proto autol.

2016. aasta Saaremaa ralli võitja Siim Plangi on oma tavapärase Mitsubishi Lancer Evo X vahetanud seekord Škoda Fabia R5 vastu. Plangile loeb Saaremaa teedel kaarti Urmas Roosimaa.

Ka järgnevad kaks stardirivi autot on Škoda Fabia R5. Numbri all neli stardivad Raul Jeets – Andrus Toom ja kohe nende järel Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov.

Kolme Fabia R5 võistluspaari järel saablähte 2007. aasta Saaremaa ralli võitja Rainer Aus ja tema kaardilugeja Taaniel Tigas, kelle võistlusautoks VW Polo proto.

 

Lisaks eelpool nimetatud endisest Saaremaa ralli võitjatest on juubelivõistlusel veel startimas 2014. aasta võitja Timmu Kõrge (Subaru Impreza) ja 2001. ja 2002. aasta võitja Margus Murakas, kes startimas tuliuuel Audi S1 proto autol.

Endistest tippudest on Saaremaa 50. juubelirallil veel starti tulemas Slava Popov (Mitsubishi Lancer) Gunnar Tamm (Subaru Impreza), Villu Mättik (VAZ 2105) jpt.

Lisaks Tänak – Grossile on WRC autodel Saaremaal startimas soomlased Jari Tuuri – Toni Kuhanen (Mitsubishi Lancer WRC) ja rootslased Stig Andervang – Robin Eriksson (Subaru Impreza WRC).

Esimese kaheveolise autoga stardivad Saaremaa teedele numbri all 23 võistlevad Alexander Kudryavtsev – Volodymir Korsia (Peugeot 208 R2).

Saaremaa teedel selgub ka tänavune Estonian R2 Challenge võitja. Liidrina lähevad hooaja viimasel etapil starti Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) ning teisena lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Teoreetiline võimalus veel Estonian R2 Challenge peaauhind 28 000 eurot võita on ka võistluspaaril Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2).

Kodustele noortele sõitjatele on teist meistrivõistluste etappi järjest konkurentsi pakkuma tulnud 2003. aasta MM-võitja Petter Solbergi poeg Oliver (Peugeot 208 R2), koos kaardilugeja Veronica Enganiga.

EMV5 klassis on võistlusele startimas 15 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused meistrid Karel Tölp - Martin Vihman (Honda Civic Type-R).

 

Rahvusliku E-rühma neljas erinevas klassis on meistrivõistluste viimasele võistlusele startimas üle 100 võistluspaari, kelle hulgas ka kõikide klasside liidrid – Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI) EMV4 (E12),

juba endale tänavuse meistritiitli kindlustanud Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3) EMV7 (E11), Martin Saar – Martin Ansi (VW Golf2) EMV8 (E10) ja Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600) EMV9 (E9).

 

Loomulikult ei puudu Saaremaalt ka veoautode klassi EMV10 võistlejad. Kokku on koos meistrivõistluste liidrite Kaido Vilu – Erik Vaasaga (GAZ 51) juubelirallile startimas koguni 21 GAZil sõitvat võistluspaari.

Silveston 50. Saaremaa ralli start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 13. oktoobril kell 17.30 sõidab esimene võistlusauto stardipoodiumile.

Reedel sõidetakse kolm katset, nende hulgas ka Kuressaare linnakatse. Laupäeval, 14. oktoobril sõidetakse Silveston Saaremaa rallil kaheksa kiiruskatset, teiste hulgas ka tänavuse ralli punktikatse SS11 Sääre/Silveston (18,22 km).

Seda katset on viimati Saaremaa rallil sõidetud aastal 2001. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 130,71 katsekilomeetrit.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse Kuressaare linnas.

Rallipass (rinnamärk) ja ralli meened on müügil alates kolmapäevast, 11. oktoobrist rallipoes, mis asub Saare Selveris (Tallinna 77). Rallipass hinnaga 15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele ja ka laupäeva õhtul Kuressaare Spordihoones toimuvale after party’le.

Rallipass lapsele vanuses 12-18, maksab 6 eurot. Märgid on müügil ka kiiruskatsetel.

Pileteid konkreetsele katsele saab soetada kohapeal: lisakatse 5 eurot , õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.

Ralli ajakiri, mis maksab 3 eurot ilmub kolmapäeval 11.oktoobril. Ajakirja Sport Saaremaa juubeliraaliks välja antud eriväljaannet on võimalik soetada valitud Cirkel K jaamadest üle Eesti, Nord Auto Kadaka tee salongist, Saare Kütuse tanklatest, Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.

Alates 11. oktoobrist on Kuressaare lossis avatud Saaremaa ralli 50.juubelile pühendatud näitus.

Lossiesisel platsil on võimalik näha ralliautosid ja lossis on välja pandud esemeid ralli algusaastatest kuni tänapäevani, sh Eesti sõitjate autode mudeleid. Reedel 13.oktoobril toimub lossiesisel sõitjate „autogrammitund“, mis algab 14:30. Pilet Lossis toimuvale näitusele maksab 3 eurot.

Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Erki Berends ja Marek Lindmaa ning katse finišitest toovad värsked sõitjate muljed kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.

Silveston Saaremaa ralli korraldajatega on liitunud ka Eesti Meedia ja tänu sellele vahendab Postimees.ee otseülekandes 11-st kiiruskatsest 7.

Tööle hakkab Saaremaa ralli otsestuudio, kus Margus Kiiveri ja Simo Koskineni juhtimisel pakutakse ralli algusest kuni lõpuni intervjuusid, taustalugusid ja sportlaste muljeid kiiruskatsetelt ning hooldusalalt. Värvi ja asjatundlikkust lisab Postimehe otseblogi.

Silveston 50.Saaremaa ralli võistlejate stardinimekirja leiab:

http://autosport.ee/rallyreg/?page=27&race_id=392&orderby=car_no&

 

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas