Ralf Aron võitis F3 sarja avaetapil maineka Pau GP

Pau tänavarajal toimunud Euroopa F3 meistrivõistluste avaetapil saavutas Ralf Aron esikoha nädalavahetuse kolmandas sõidus, mis kandis maineka Pau GP nime.

Nädalavahetuse esimese kvalifikatsiooni põhjal sai paika stardirivi avasõiduks ja Ralf Aroni sõitis välja ringiaja, mis andis talle kolmanda stardikoha. Võistlus algas juba esimestel ringidel mitme avariiga, mistõttu saadeti iga kord rajale ka ohutusauto. Kordusstardi järel õnnestus Aronil suurepärane möödasõit teisel kohal sõitunud Dan Ticktumist ja suutis hiljem oma kohta hoida kuni finišini. Laupäeva õhtul sõidetud teine kvalifikatsioon, mida segas vihmasadu, määras stardikohad kaheks pühapäevaseks sõiduks, ja Aron teenis nendeks sõitudeks välja 11. ja 3. stardikoha. Teises sõidus õnnestus Ralf Aronil parandada oma kohta ja finišeeris kaheksandana. Pühapäeva pärastlõunane kolmas sõit kandis pikkade traditsioonidega Pau Grand Prix nime. Vihmasajus alanud võistlusel Aronil õnnestus kohe stardis mööduda kahest esireast startinud sõitjast ja tõusta liidriks. Kui sõidetud oli veidi üle poole distantsi, katkestati võistlus tihenenud vihmasaju tõttu ja lõpuks otsustatigi võistlus lõppenuks kuulutada. Ralf Aron aga lisas oma nime maineka võistluse võitjate nimekirja. Kuna sõidetud oli alla 75% distantsist jagati selle sõidu eest tavapärasest poole vähem punkte.

Ralf Aron: „Start oli väga hea, auto toimis ideaalselt ja muutuvates oludes tundsin end kindlalt. Kahjuks lõpetati võistlus veidi liiga vara, sest me ei saanud 75% distantsist läbitud ja nii teenisin vaid pooled punktid. Täispunktid korral oleksin sarja liidriks tõusnud.“

Jüri Vips alustas Pau tänavarajal oma esimest täishooaega Euroopa F3 meistrivõistlustel ja saavutas avasõidus 10. koha, mille eest teenis ka esimese punkti. Kahjuks ülejäänud kahes sõidus tänu ebaõnnestunud teisele kvalifikatsioonile tal punktikohal finišeerida ei õnnestunud.

Pau tänavarada on uustulnukale eriti keeruline, sest seal pole võimalik varem testida, nagu tavalistel ringradadel. Esimeses kvalifikatsioonis sõitis Motoparki võistkonnas sõitev Jüri Vips välja 12. stardikoha ning võistluse käigus õnnestus tal mööduda kahest konkurendist ja tõusta kümnendaks. Vihmaga sõidetud teises kvalifikatsioonis tal aga head aega avarii tõttu välja sõita ei õnnestunud ning ülejäänud kaheks sõiduks jäi tema stardikohaks 19. Mõlemas pühapäevases sõidus parandas Jüri Vips oma stardikohta ning finišeeris vastavalt 17. ja 12. kohaga.

Jüri Vips: "Tegelikult oli mul kiirus päris hea, aga võib-olla tekkis enesekindlus isegi liiga kiiresti. Sõitsingi esimeses kvalifikatsioonis korraks äärekivisse ja pidin boksis käima. Ja teises kvalifikatsioonis sõitsin märjal rajal seina ja head aega ei saanudki. Väikesed vead rikkusidki terve nädalavahetuse. Pau rajal on keeruline mööda saada ja kuiva ilmaga saab kohta parandada vaid hea stardiga. Kaks esimest sõitu sõitsime kuivaga, ja kolmandas vihmaga toimunud sõidus oli kiirus hea, aga see sõit kahjuks katkestati."

 

 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas