Üldliidrina jätkav Viidas tuli Saksamaal taas teiseks

Laupäeval Saksamaal Nürburgringil toimunud VLN Endurance Championship – Nürburgring sarja 4. etapil saavutas Tristan Viidas BMW M235i klassis 2. koha ning jätkab oma klassi liidrina. 135. autost oldi kokku 37. kohal. Sarnaselt teisele etapile sõitis Viidas taaskord 4 tundi üksinda, sest tiimikaaslane Inge Hansesætre oli sunnitud töökohustuste tõttu viibima eemal.

Ajasõidus sõitis eestlane välja viienda koha. „Plaan oli kohe alguses sõita puhas ring ning siis otsustada, et kas on lõpupoole vaja uuesti välja minna või mitte. Esimesed kaks ringi saingi ilma suurema segamiseta tehtud, kuid kiirusest jäi puudu. Võtsime siis korraks boksis aja maha ja analüüsisime, kuid jõudsime järeldusele, et suurt ajavaru mul ei jäänud. Seega otsustasime, et säästame rehvi ja püsime boksis, sest ühe koha võrra oma positsiooni parandada olnuks suhteliselt mõttetu,“ ei olnud Viidas oma ajasõiduga rahul.

Stardirüseluses suutis Viidas oma koha säilitada ning esimeselt ringilt tuli ta juba kolmandana. Kui esimese poole sõidust võitlesid eestlane ja soomlane Juha Hannonen teise koha üle, siis sõidu keskel libisesid liidrid Viidasel eest ära ning eestlane jäi kindlalt kolmandat kohta hoidma. Eelviimasel ringil tõusis Viidas aga siiski esimeseks, sest erinevalt konkurentidest ei pidanud ta boksis tankimas käima. Paraku möödus temast aga viimasel ringil sõidu senine liider Michael Schrey, kelle järel ka Viidas lõpuks sõidu teisena lõpetas. „Sõidu keskel saime tiimiga aru, et auto seadistus pole eelmisest sõidust jätkuvalt mulle sobiv, mistõttu ei võimaldaks see puhtalt sõiduga esimeseks tõusta. Seega otsustasimegi sõita säästlikumalt ja hoida kütust, isegi kui see tähendas aeglasemaid ringiaegu. Taktika kandis vilja, sest esimese kahe sõitja boksipeatuse tõttu tõusin ma esimeseks. Siiski tuleb tunnustada konkurent Schreyd, kes suutis mu veel viimasel ringil kinni püüda ning minust pikal sirgel mööduda – minu tuules sõites sai ta lihtsalt nii palju suurema hoo sisse, et mul polnud isegi võimalust oma kohta kaitsta,“ lausus Viidas. „Sellegipoolest oli mul rohkem õnne kui lähimatel konkurentidel, mistõttu suurendasin teise koha punktidega oma edumaad lähimate jälitajate ees enda klassi arvestuses. Ühtlasi jätkan ma ka VLN Junior Trophy arvestuses esikohal,“ oli Viidas kokkuvõttes üsnagi rahul.

Edasi läheb VLN sari suvepuhkusele, et naasta 18. augustil kuue tunni sõiduga. „Kui tahan veel konkurentsis püsida, siis tuleb enne järgmist sõitu taas kiirus leida ja loodetavasti ka vahepeal testimas käia,“ leidis eestlane. Järgmisel sõidul sõidavad eestlane ja norrakas Inge Hansesætre juba taaskord koos.

 Foto: Erakogu

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas