51.Saaremaa rallile registreerus 136 võistluspaari

12.-13.oktoobrini sõidetakse Saaremaal Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge hooaega lõpetav, seitsmes etapp. Järjekorras 51. Saaremaa rallile registreerus 136 võistluspaari, seitsmest riigist.

Saaremaa ralli endistest võitjatest on tänavu starti tulemas Georg Gross, kes on taas Saaremaal istumas piloodi kohal (2017.aastal luges Saaremaal Ott Tänakule kaarti). Ford Fiesta WRC RS autoga sõitva Grossi kõrval võtab koha sisse Raigo Mõlder, kellega koos neil Saaremaa teedelt võit ette näidata aastast 2013.

Peale vahelejäänud Lõuna-Eesti rallit on tagasi stardirivis, meistrivõistluste 4WD absoluutarvestuse liidrid, Valerii Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC).

Proto autosid on koduse hooaja viimasel etapil starti tulemas viis ning need on rajale toomas – 2015.aasta Saaremaa ralli võitja Egon Kaur ja tema kaardilugeja Silver Simm (Ford Fiesta), Priit Koik – Uku Heldna (Ford Fiesta), Roland Murakas – Kalle Adler (Ford Fiesta), 2001. ja 2002 aasta Saaremaa ralli võitja Margus Murakas, kellele kaarti lugemas Rainis Nagel (Audi S1) ja Allan Goldberg – Kaarel Lääne (Subaru Impreza).

Koduteedel on oma elu esimest neljaveolise autoga starti tegemas Ken Torn, kes tänavu endale juba koos Kuldar Sikku ja Aleks Leskiga kindlustanud kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge esikohakarikad. Saaremaal on Tornile kaarti lugemas Kaido Kaubi ning meeste võistlusautoks on Ford Fiesta R5.

Lisaks Torn – Kaubile on Eesti võistlejatest veel hooaja viimasel etapil R5 autoga startimas Raul Jeets – Andrus Toom. Möödunud aasta Saaremaa ralli kolmandad mehed toovad tänavugi rajale Škoda Fabia R5.

Estonian R2 Challenge arvestuses on Saaremaal startimas viis võistluspaari, kellest kaks – Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2) ja Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), peavad hooaja kokkuvõttes omavahel jagama teise ja kolmanda koha. Uustulnd – Pannasel on veel võimalus tulla tänavuse aasta EMV2 klassi ehk kaheveoliste absoluutarvestuse Eesti meistriteks.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses on lisaks 15 võistluspaarile starti tulemas ka Lõuna-Eesti teedel karjääri esimese absoluutarveatuse võidu teeninud Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Eestlased jäävad Saaremaal mitte startivatest klassi liidritest maha vaid 6 punktiga.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 pole veel tänavused meistrid selgunud ning mõlemad tiitlisoosikud on Saaremaal stardis - Karel Tölp – Martin Vihmann ja Kristo ja Raido Subi. Mõlemad võistluspaarid sõidavad Honda Civic Type-R.

Sarnaselt EMV5 klassiga on tiitliheitlusesse jäänud kaks võistluspaari ka rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega. Kulla eest heitlevad Saaremaal Madis Vanaselja – Jarmo Liivak ja Mario Jürimäe – Martin Valter. Mõlemad sõidavad BMW M3 tehnikaga.

Nii kaheveoliste klassi EMV8 (E10), kui E-rühma klassi EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega on meistritiitlid jagatud ning need läksid võistluspaaridele Martin Saar – Karol Pert (VW Golf 2) ja Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Hoolimata tiitlite võitmisest on mõlemad ekipaažid stardis ka Saaremaal.

Kuigi veoautode klassis EMV10 on samuti tänavused meistrid juba selgunud ning nendeks on Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ51), siis on ka nemad hooaja viimasel etapil stardis ning nendele on konkurentsi pakkumas koguni 19 GAZ autodega sõitvad võistluspaari.

51. Saaremaa ralli start antakse reedel 12.oktoobril, Auriga keskuse parklas.

Reedel sõidetakse kolm katset, millest esimene on Saaremaa ralli kavas täiesti uuena, Metsküla / Saarte Tehnika. Avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare linnakatse. Laupäeval, 13. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil kaheksa kiiruskatset, mille hulgas ka Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, Undva ja Leedri. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul veidi alla 133 katsekilomeetrit.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse, Kuressaare linnas.

Rallipass ja ralli meened on müügil rallipoes, mis asub Auriga keskuses. Rallipass hinnaga 15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele. Rallipass lapsele vanuses 12-18, maksab 6 eurot. Pileteid konkreetsele katsele saab soetada katsetel: lisakatse hinnaks on 5 eurot , õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.

Ajakirja Sport, mis on teist aastat järjest Saaremaa ralli võistluskavaks on võimalik soetada valitud Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.

Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Erki Berends ja Olaf Suuder ning katse finišitest toovad värsked sõitjate muljed kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.

51.Saaremaa ralli registreerunud võistlejatega saab tutvuda:

https://saaremaarally.eu/pealtvaatajale/?spectator_163

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas