Ogier – Ingrassia võitsid kuuenda järjestikuse MM-tiitli, Tänak - Järveoja kolmandad

 Autoralli MM-hooaja 2018 viimasel võistluspäeval sõideti kuus kiiruskatset ning läbiti 83,96 katsekilomeetrit.

Austraalia ralli pühapäevastele katsetele läksid liidrina vastu Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees oli 21,9 ja Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 26,3 sekundit.

SS19 Coramba I 15.55 km

Kui reedel ja laupäeval sõideti kiiruskatsed enamuses kuivades tingimustes, siis pühapäevased katsed oli öine vihm muutnud märjaks ning kohati päris ootamatutes kohtades libedaks.

Pühapäeva esimese katse võit võistluspaarile nr.7 Latvala – Anttila, kes tegelikult startisid pühapäevastele katsetele veidi pettununa, sest soomlased oleks sarnaselt Østberg – Erikseniga soovinud laupäevase eelviimase katse tühistamist, millega nad kaotasid erinevate ilmaolude tõttu vähem, kui kahe kilomeetriga üle 10 sekundi. See oli aga laupäev ning nüüd olid soomlased taas missioonil ja seda mitte Tänak – Järveoja püüdmiseks vaid Toyotale kaksikvõidu kindlustamise osas. Ometigi võtsid soomlased eestlastelt katsega tagasi 9,3 sekundit ning nüüd oli kahe Toyota võistluspaari vahe 12,6 sekundit. Tänak – Järveoja nii suure kaotuse põhjuseks see, et nende Yaris WRC-le kadus katsel hetkeks mootorist jõud, kuid õnneks tuli see siiski tagasi.

Latvala katsevõit suurendas tema edu oluliselt Paddoni ees, kes enne pühapäevaseid katseid oli soomlasest maas vaid 4,4 sekundiga, kuid nüüd kaotas Kiiwi juurde koguni 13,9 sekundit ning üldvahe oli Toyota ja Hyundai sõitja vahel 18,3 sekundit.

SS20 Sapphire I 19.27 km

Järgnevana sõideti pühapäeva kõige pikem katse, millel pikkust veidi alla 20 km. Kui avakatse oli kohati libe, siis sellel leidus kohati kohti, kus oli väga-väga libe. Katse võit Paddon – Marshallile, kes ei lasknud enda ees oleval Toyota duol veel rahulikult hingata ning hingas neile taas kuklasse. Katse teine aeg Latvala – Anttilale, kes jäid Hyundai paarist maha 0,7 sekundiga. Tänak – Järveojale ralli 20 kiiruskatse naeratust näole ei toonud, sest ühe vasakkurvi järgselt, kus juba varem olid ka spinni teinud Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC), libisesid nad teelt korraks kõrvale ning kahjuks ei saanud eestlased kinni kiilunud tagurpidi käigu tõttu kohe liikvele ning sinna kulus ligi 20 sekundit.

Katse lõppu jõudsid eestlased üheksanda resultaadi ning 17,6 sekundilise kaotusega meeskonnakaaslastele, mis tähendas, et rallil vahetus liider. Uuteks liidriteks tõusnud Latvala – Anttila edestasid nüüd Tänak – Järveoja 5 sekundiga. 

SS21 Wedding Bells 18 I 7.16 km

Enne hoolduspausi sõideti Austraalia ralli klassik Wedding Bells ning selle võidu võtsid Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kellele see oli ralli kolmandaks katsevõiduks. Toyota eest viimast rallit sõitnud soomlastel oli pühapäeval rajal ainult üks ülesanne ning see oli hoida enda seljataga Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), et veel säiliks Tänak – Järveoja MM-tiitli võimalus. Katse teine aeg Thierry Neuville – Nicolas Gilsoulile (Hyundai i20 Coupe WRC), kes püüdsid kõigest väest neile sobivamates tingimustes mööduda Elfyn Evans – Daniel Barrittist (Ford Fiesta WRC), et siis omakorda hakata avaldama survet Ogier – Ingrassiale.

Kui eelmisel katse järgselt oli Latvala ja Tänaku vahe 5 sekundit, siis meeskonnakaaslased näitasid päeva lühimal katsel identset aega ning seega läksid nad hoolduspausile 5 sekundilise vahega.

„Sõita oli keeruline, sest täiesti juhuslikud kohad olid libedad. Õnneks jäi auto terveks. Peamine eesmärk on endiselt Paddonist ette jääda, seega pole minu ja Latvala omavaheline jõudude vahekord praegu oluline. Tänane hommik on olnud senise ralli raskeim,“ sõnas Tänak enne hoolduspausi antud intervjuus.

SS22 Coramba II 15.55 km

Võistlus jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ning kui hommikul olid teed vihmamärjad, siis nüüd oli hakanud vihma juurde sadama ning rasked olud nõudsid kohe ka ohvri.

Katsel sõitsid kaks korda järjest välja Neuville – Gilsoul, kes sõitsid oma Hyundail tagumise vasaku ratta alt ära ning pidid katseäärde keerama ning sellega oli ka belglaste veel õrnalt elus püsinud tiitliheitlus lõplikult läbi.

Loomulikult sõitis peale seda katse läbi nagu oma „vanaema“ Sebastien Ogier, kes kaotas katsel küll palju sekundeid, kuid prantslasel polnud enam kuskile kiiret, sest nüüd oli vaid vaja mõlemad järelejäänud katsed lõpetada.

Kahju oli enne teise ringi katseid vaadata M-Sport meeskonna juhti Malcolm Wilsonit, kui Ogier – Ingrassia viimast korda M-Sport telgi alt välja keerasid ning katsetele suundusid. Selline see elu kord juba on, kuid kogenud prantslased tõid nende kahe aasta jooksul, mis nad meeskonnas olid Wilsonile näole palju naeratusi ning loomulikult aitasid nii Seb, kui ka Ott 2017.aastal täita Wilsoni ammuse unistuse võita erameeskonnana tootjate tiitel.

Austraalia ralli juurde tagasi tulles, siis SS22 kolmikvõit Toyotadele järjestuses Latvala, Lappi ja Tänak. Kolme võistluspaari vahe oli 1,3 sekundit. Latvala juhtis nüüd kaks katset enne ralli lõppu Tänaku ees 6,3 sekundiga.

SS23 Sapphire II 19.27 km

Ralli eelviimane katse keeras pea peale kogu seisu, sest sellelt katselt tulid puhaste „paberitega“ läbi vaid Ogier – Ingrassia. Katsel käisid rajaäärt külastamas Craig Breen, Teemu Suninen, Elfyn Evans jne..

Kahjuks tulid ka katselt kurvad kaardid läbi WRC All Live, kus ühel hetkel öeldi, et katsel seisavad Ott Tänak – Martin Järveoja ning hetk hiljem oligi näha, kuidas Martin autost väljas Otti juhendas, et kuhu poole autot keerata. Tänak – Järveojal läks üks kurv pikaks, mille järel sõideti vastu puud ning seejärel kadusid Yaris WRC-l käigud. Ott proovis käiku sisse saada, kuid kahjuks tulutult. Kuna eelmisel katsel olid katkestanud Neuville – Gilsoul ja nüüd Tänak – Järveoja, tähendas see seda, et juba enne viimast katset said tähistada kuuendat järjestikust MM-tiitlit Ogier – Ingrassia.

Ralli eelviimase katse võit Latvalale, kes hoidis nüüd enne viimast katset teiseks tõusnud Paddoni ees 32,1 sekundilist edu. Kolmas oli nüüd Østberg, kelle autol tuli katsel peale tugevat rajalt väljasõitu ära parem tagumine uksepaneel ning norraka autos oli katse finišis palju muda ja vett.

SS24 Wedding Bells 18 II (Power Stage) 7.16 km

Kuigi Ogier – Ingrassia said viimasele katsele startida juba pingevabalt, siis võtsid prantslased seest siiski maksimumi ning lõpetasid oma viimase katse Fordiga katsevõiduga, mille eest teenisid veel lisa 5 punkti. Ralli võidu võtsid rohkem, kui pooleteise aastase vaheaja järel Latvala – Anttila, kes selle tulemusega kindlustasid Toyotale 2018 aasta tootjate tiitli. Latvala jätkas ühtlasi jada, mida ta ise alustas aastal 2008 ning, mida Soome rallisõitjad alustasid aastal 1996 ehk, et soomlased on võitnud vähemalt ühe ralli alates 96 aastast ning Latvala alates 2008.

Ott Tänaku ja Martin Järveoja hooaeg sai küll kehva lõpu, kuid eestlased olid teist aastat järjest meeskonnas, kes võitis tootjate meistritiitli.

Tänak – Järveoja hooaja saldoks jäi 4 võitu, 2 poodiumikohta ja 70 katsevõitu 250. Vinge mehed ja suur kummardus teile kõikide Eesti rallifännide poolt, selle meeldejääva hooaja eest.

Kui Tänak – Järveojale oli möödunud aastal Austraalia ralli hüvastijätt M-Sport meeskonnaga, siis sel korral oli lisaks Ogier – Ingrassiale lahkujaid veel ja nendeks olid Lappi – Ferm, kellele see oli viimane sõit Toyotaga. Soomlastest saavad 2019. hooajal Ogier – Ingrassia meeskonnakaaslased Citroeni meeskonnas.

Austraalia ralli teine koht Hayden Paddon – Sebastian Marhsallile, kes jäid lõpuks võitjatest 32,5 sekundi kaugusele. Paddonile oli see Austraalias neljas aasta järjest koha võrra kõrgemal lõpetada.

Ralli kolmas koht nö. otse kodust diivanilt ilma testimata tulnud meestele ehk siis Østberg – Eriksenile. Norrakad kaotasid võitjatele 52,2 sekundiga.

MM lõppjärjestus

Kohtumisena hooajal 2019!

 

Foto: Toyota Gazoo Racing

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas