Dramaatilise lõpuga Korsika ralli võitsid Neuville–Gilsoul. Tänak–Järveojale ja Poom–Järveojale oma klasside kuuendad kohad

 Korsika MM-ralli jätkus pühapäeva hommikul ning ralli lõpuni jäi sõita kaks kiiruskatset. Viimast võistluspäeva alustasid liidrina Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle edu Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC) ees oli 4,5 ja Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) 44,8 sekundit. Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid ralli viimase 51,19 katsekilomeetri läbimist kuuendalt kohalt ning jäid liidritest minut 54,4 sekundi kaugusele.

SS13 Eaux de Zilia - 31.85 km

Hommikut alustasid kõige võimsamini Evans – Martin, kes võtsid katsel seljavõidu. Nende edu katsel teise aja välja sõitnud Tänak – Järveoja ees oli 8,8 sekundit. Liidrid Neuville – Gilsoul kaotasid brittidele koguni 16 sekundiga. See tähendas, et ralli liider vahetus juba kuuendat korda.

Evans juhtis nüüd Neuville ees 11,5 sekundiga.

Heitluses viiendale kohale võttis Tänak Suninenilt tagasi 1,6 sekundit ning nüüd oli eestlase ja soomlase vahe 18,8 sekundit.

SS14 Calvi [Power Stage] - 19.34 km

Kui tundus, et viimase katse saavad Evans – Martin juba kinda peale sõita, siis kahjuks oli rallijumalal omad plaanid. Liidrite autol purunes katsel parem esimene rehv ning katse lõppu jõudes näitas kell ligi pooleteist minutilist kaotust, mis tähendas, et lisaks esikohale olid M-Sport võistlejad kaotanud ka teise koha ning langenud koguni kolmandaks.

„Muidugi on selliste asjade käiguga raske leppida, aga selline see rallisport on. Sirge peal oli vist auk, tundsime seda kohe, aga see oli ootamatu. Kuus kilomeetrit enne lõppu hakkas rehv velje pealt maha tulema ja kaalusime isegi seisma jäämist ja rehvi vahetamist. Õnneks suutsime suutsime siiski esikolmikus lõpetada,“ võttis pettunud Evans pettumust valmistanud viimase katse kokku.

Ralli võit Neuville – Gilsoulile, kellele see oli karjääri kümnendaks MM-ralli võiduks. Belglased edestasid viimase katsega samuti koha võrra tõusnud Ogier – Ingrassiat 40,3 sekundiga. Evans – Martin kaotasid lõpuks esikoha minuti ja 6,6 sekundiga.

Ott Tänak – Martin Järveoja läksid punktikatselt püüdma, mis püüda on ning teenisid meeskonnakaaslaste Kris Meeke – Sebastian Marshall järel teise koha neli punkti. Ralli lõpetasid eestlased kuuendal positsioonil.

„Kokkuvõttes pettumust valmistav tulemus, aga paar aastat tagasi ma ei nautinud seda rallit üldse ja nüüd on meil kiirus olemas. Kogusime mõned punktid ning võitlus jätkub,“ sõnas Tänak viimase katse finišis.

Korsika MM-ralli lõppjärjestus

1.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 03:22:59.0
2.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC +0:40.3
3.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +1:06.6
4.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +1:18.4
5.Suninen / Salminen Ford Fiesta WRC +1:24.6
6.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +1:40.0
7.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +2:09.1
8.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +3:39.2
9.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +5:06.3
10.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +6:44.6

MM-arvestuses tõusid liidriks Neuville – Gilsoul, kelle edu Ogier – Ingrassia ees on 2 ja Tänak – Järveoja ees 5 punkti. Tootjatest tõusis liidriks Andrea Adamo poolt juhitav Hyundai Motorsport. Kelle edu kolmandaks kukkunud Toyota Gazoo Racing ees on nüüd 16 punkti.

Kui WRC klassis vahetus viimasel katsel liider, siis sama juhtus ka WRC2 ja JWRC klassis.

WRC2 klassi võit itaallastele Fabio Andolfi – Simeone Scattolini (Skoda Fabia R5), kelle edu Eesti rallifännidelegi tuttava Nikolai Gryazin – Yarsoslav Fedorov ees oli 3,9 sekundit.

WRC2 Pro klassis võit ainsana peale laupäeva võistlema jäänud Łukasz Pieniążek – Kamil Hellerile.

Autoralli MM-sari jätkub vähem kui kuu aja pärast, kui 25.-28.aprillini sõidetakse Argentina MM-ralli, kus Tänak – Järveojal kaitsta möödunud aastane võit.

 

Poom - Järveoja lõpetasid Korsika ralli tubli kuuenda kohaga

 Junior WRC klassis tõusid viimase katsega võitjateks sakslased Julius Tannert – Jürgen Heigl.

Ainsa Eesti võistluspaarina jätkanud Roland Poom – Ken Järveoja alustasid viimast võistluspäeva JWRC kuuendalt kohalt ning sellel positsioonil nad ka võistluse lõpetasid.

Igal võistluspäeval rehvi lõhkunud eestlased jäid võitjatest seitsme minuti ja 35,3 sekundi kaugusele.

„Kogu nädalavahetusega jään suhteliselt rahule. Esimene päev, kui rehvipurunemine välja arvata, oli väga hea. Kiirus oli kohe olemas ja tunne läks iga katsega paremaks. Teisel päeval alustasime kohe spinniga, seejärel jälle rehvipurunemine. Pigem tahtsime päeva lihtsalt lõpetada ja pühapäevaks valmistuda,“ sõnas Poom.

„Täna sujus asi ilusti ja plaan oli, et viimane katse saab olema eksamiks kogu nädalavahetuse peale, kuidas õppinud olen. Plaan oli enam mitte tempo osas tagasi hoida nagu eelnevatel päevadel. Splittide järgi hoidsin isegi kolmandat kohta, kuid siis purunes taas rehv. Sirge tee peal tundsin järsku, et rehvi tükid peksavad vastu autot, kuigi kuhugi enda teada vastu ei olnud sõitnud.

Kokkuvõttes julgen öelda, et asfalt mulle meeldib ja järgmine aasta saab siin kindlasti juba võidelda paremate kohtade nimel,“ võttis Roland elu esimese asfaldiralli kokku.

JWRC MM-punktiarvestuses kukkusid Roland Poom – Ken Järveoja viiendaks. Liidritena jätkavatest Kristensson – Appleskogist jäävad eestlased maha 22 punktiga.

JWRC TOP6 peale Korsika MM-rallit: Kristensson 48, Solans 34, Radström 32, Tannert 28, Poom 26, Williams 22

Junior WRC hooaeg jätkub juunis, kui 13.-16. juunini võisteldakse Sardiinia kruusateedel.

Foto: Hyundai Motorsport

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas