Estonian Grand Prix esimene päev pakkus ülipõnevat võidukihutamist

Estonian Grand Prix esimene võistluspäev täna auto24ringil pakkus ülipõnevat võidukihutamist ning nii võidusõitjad kui publik nautisid suurepärast võidusõitu soodsates tingimustes.

Pisut jahedas, kuid enamasti päikesepaistelises ilmas sai regiooni suurimal ringrajavõistlusel nautida 12 erinevat võistlust ja ühte treeningsõitu.

Ülitihe päev oli Raivo Tammel (Porsche), kes tegi kokku kolm võistlussõitu. BGT Pro klassis sai ta rajale kolmandana ning kasutas kohe alguses hästi ära võimaluse möödasõiduks leedulasest Gutaraviciusest (Lamborghini). Rajale tuli poole sõidu pealt turvaauto, mis võidusõidurütmi veidi sassi lõi ja Tammele esikoha seetõttu pisut lihtsamalt kätte tõi. Teiseks tuli Tamme võistkonnakaaslane Oliver Tiirmaa (Porsche), kes kaotas napid 0,525 sekundit ning kolmas oli Gutaravicius. Porsche Sprint Challenge klassis oli Tamm kvalifikatsioonis kiireim ja esimeses sõidus esimene. Teises sõidus aga startis esimeselt kohalt esimeses sõidus kiirema ringiaja sõitnud Tiirmaa, kes sai hea stardi ja suutis positsiooni hoida sõidu lõpuni. Kuigi Tamm oli tal tihedalt kannul püsis, pidi Tiirmaa tunnistama, et sõidu lõpp kujunes tema jaoks raskeks. „Suutsin oma positsiooni hoida, auto oli hea, kõik oli hea,“ kommenteeris õnnelik sõiduvõitja Tiirmaa.

Superbike’i mõlemad võistlussõidud võitis Hannes Soomer (Honda, Enos Motosport). Esimeses sõidus kukkus Mario Ilus. Sõit katkestati vihma tõttu ja toimus kordusstart, kus kukkus soomlane Raimo Kesseli (Yamaha). Mõlemas sõidus tegi väga hea tulemuse Mihkel Osula (Ducati, Vihur Motosport), kes esimeses sõidus oli teine, ja teises ebaõnnestunud stardist hoolimata kolmas.

Hiljuti Ahvenisto etapil hiilanud Gert Jugala oli BMW Xtreme klassis esimeses sõidus kolmas, teises aga kindel liider. Esimese sõidu võitis Juha Huhtala, kes edestas 6,55 sekundiga kaasmaalast Santtu Rantaneni. Jugala kaotas liidrile 7,65 sekundit. Teises sõidus toimus ka tõsine kokkupõrge Lintumäki ja Huhtala vahel. Teise sõidu teine ja kolmas olid Rantanen ja Lintumäki.

Kõige osalejaterohkem, 30 sõitjaga Legends klass pakkus oodatult põnevust viimaste sekunditeni. Sõitu juhtis pikalt Pekka Seppänen, keda ründas Joonas Vartiainen. Kuid lõpuks lahendas olukorra enda kasuks hoopis Philip Miemois ja teiseks tõusis Veli-Pekka Karttenen.

Pühapäevane, 30. juuni võistluspäev algab kell 10.20 V8 Thunder klassi teise võistlusstardiga. Postimees online vahendusel toimub sellest rahvusvaheline ülekanne. Võistlusel on ka ulatuslik meelelahutusala, kus tegevust jagub nii lastele kui täiskasvanutele. Pilet võistlusele maksab 10 eurot, kuni 14aastastele lastele on üritus tasuta.

Estonian Grand Prix toetajad on EAS, Kultuuriministeerium, AS Postimees Grupp, AS Ekspress Grupp, Husqvarna Eesti, Pärnu linn, Tallink, Henkell, Fremax, Mariine Auto – Peugeot, Pere Optika – Motopere prillipood, Jazz Pesulad, AS Toode, Cramo Eesti ja Skamet.

Lisainfo ja täpsemad tulemused: www.estoniangrandprix.com

 

Foto autor on Karli Saul.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas