BMW Xtreme võitjad: „Tänane päev läks nii hästi kui võimalik!“

„Tänane päev läks nii hästi kui võimalik!“ ütlesid täna Estonian Grand Prix'l BMW Xtreme klassis 45-minutilise kestussõidu võitnud Juha Huhtala ja Juho Siekkinen.

Täna toimus BMW Xtreme klassis kolmas, pikem võistlussõit, kus kõigil meeskondadel on kohustuslik ka boksipeatus. Rajale mindi eilsetele tulemustele vastupidises järjestuses, ehk esimeselt stardikohalt alustas Mario Rinaldo. Mõne ringi jooksul Rinaldo ka juhtis, kuid keeras siis mootoririkke tõttu boksiteele. Ei kulunud palju aega, kui liidripositsiooni haaras enda kätte tiim nr 60 Huhtala/Siekkinen. Kui möödas oli pisut enam poolest võistlusajast, tuli enamik meeskondi boksi ning tundus, et eilse teise sõidu võitja Gert Jugala pääses üsna suveräänselt liidriks. Kohtunikud aga tuvastasid, et ta peatus boksis vähem kui nõutud 70 sekundit ning Jugala sai Stop&Go karistuse. Kui eestlane uuesti rajal konkurentidega ühines, oli ta langenud kuuendaks. Ta sooritas küll kaks ideaalset möödasõitu, kuid neljandast kohast enamaks aega ei jagunud. Huhtala/Siekkinen said oma liidripositsiooni tagasi ning võisid nädalavahetuse kokkuvõtteks tõdeda, et kuigi laupäev teise sõidu intsidendi tõttu ühele tiimiliikmetest, Huhtalale, lõppes 0-punktilise tulemusega, sujus pühapäev ideaalselt. Täna olid teised Santtu ja Marko Rantanen ning kolmandad Tomi ja Roope Sundström.

Osalejaterohkeima, 30 sõitjaga Legends klassi teine sõit oli sama põnev kui eilne esimenegi. Esimeselt kohalt startis eilne võitja Philip Miemois, kes peaaegu kogu sõidu vältel oma liidrikohta tagant ründavate Mathias Herteni, Pekka Seppäneni ja Veli-Pekka Karteneni ees ka kaitses. Eelviimasel ringil pääses Seppänen küll korraks mööda, kuid Miemois sai oma koha tagasi ning osava sõiduga pääses teiseks Kartenen ning kolmandana lõpetas Seppänen. „Nädalavahetus ei alanud kõige paremini, kuna alguses oli meil probleeme piduritega,“ rääkis Miemois. Kolmandat korda auto24ringil võistlev soomlane ütles, et edasi läksid tulemused tõusvas joones ja kiirus kasvas ning mõlemas võidusõidus suutis ta konkurendid selja taga hoida.

Ka tänase V8 Thunder klassi sõidu võitis Petri Blomqvist (Chevrolet Camaro), nagu ka BGT Pro klassis Raivo Tamm (Porsche). Formula Historicutel oli kiireim Andris Grikis. TCR klassi esimese sõidu võitis Julius Adomavicius ja teise Dziugas Tovilacivius (mõlemad leedulased sõitsid Golfidel).

Estonian Grand Prix toetajad on EAS, Kultuuriministeerium, AS Postimees Grupp, AS Ekspress Grupp, Husqvarna Eesti, Pärnu linn, Tallink, Henkell, Fremax, Mariine Auto – Peugeot, Pere Optika - Motopere prillipood, Jazz Pesulad, AS Toode, Cramo Eesti ja Skamet.

 

Lisainfo ja täpsemad tulemused: www.estoniangrandprix.com

 

Foto autor on Helen Urbanik.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas