Jean Todt valiti teiseks ametiajaks FIA presidendiks, Eesti esindatud kahes komisjonis

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) Pariisis peetud aastakoosolekul valiti järgnevaks neljaks aastaks FIA presidendiks Jean Todt. Prantslane alustab sellega oma teist ametiaega FIA presidendina, vastaskandidaate Todt'il polnud, kuna David Ward taandas eelmisel kuul oma kandidatuuri.

Eesti Autospordi Liidu president Ari Vatanen nimetati uue, Closed Road Commission presidendiks. Tegu on komisjoniga, mis keskendub võistlustel (näiteks rallid, maratonrallid, mäkketõusud jne) kasutatavate teede turvalisusele. Komisjon kogub infot ja teeb ettepanekuid turvalisuse osas, et kaitsta võistlejaid, pealtvaatajaid ja ametnikke.

Pikka aega Eesti Autospordi Liidu ringrajakomitee esimehe ülesannetes olnud ja üks Eesti autoringrajaelu edendaja Marek Kiisa valiti FIA Single-Seater Commission liikmeks. FIA Single-Seater komisjoni president on endine F1 piloot Gerhard Berger, kelle sõnul hõlmab selle komisjoni töö kõike, mis mahub kardispordi ja F1 vahele. Marek Kiisa on üks kaheksast selle komisjoni liikmest. Läbi nende liikmete on maailm jagatud nö tükkideks ja Marek Kiisa on komisjonis NEZ (Põhja-Euroopa tsoon) esindajana.

„Minu kandidatuuri toetasid lisaks Eestile ka Rootsi ja Soome ning minu haldusalaks on Baltikum, Skandinaavia ja Venemaa. Selles komisjonis otsustatakse ära tehnilised tingimused, pannakse paika kalendrid ja palju muud. Minu ülesandeks on seista varem mainitud piirkonna eest, sellesse kuulub ka Eesti ja see on laiemalt ka meie autoringraja ja autospordi huvides,“ räägib Marek Kiisa autosport.ee portaalile.

FIA Annual General Assembly 2013 ja FIA Prize-Giving Gala fotod

FIA Annual General Assembly 2013 ülevaade

FIA aastakoosoleku raames toimus ka World Motor Sport Council koosolek, kus kinnitati muuhulgas mitmed 2014 aasta kalendrid. Teiste hulgas ka rallikrossi maailmameistrivõistluste kalender, nimelt peetakse sellel alal esmakordselt maailmameistrivõistlusi. MM-sari on SuperCar autodele, sarja sees sõidetakse ka eraldi Euroopa MV. Kokku on MM-sarjas 12 etappi.

WRC sarjas on kadunud seni kasutusel olnud kvalifikatsioonikatse, mis pani paika esimese päeva stardijärjekorra. Aastal 2014 stardivad P1 ja P2 sõitjad esimesel päeval MM-sarja üldarvestuse seisu alusel, järgnevatel päevadel aga lähevad P1 ja P2 sõitjad rajale ralli üldarvestuse pööratud järjestuses.

Selleks, et anda meeskondadele rohkem võimalusi erinevate sõitjate kasutamisel, ei pea tootjameeskonnad ära määrama ühte sõitjat terveks hooajaks. Uuel aastal peavad meeskonnad nomineerima ühe sõitja vähemalt kümneks MM-sarja etapiks. Andmaks MM-sarjale ühtset nägu, peavad MM-rallid algama tseremoniaalse stardiga neljapäeval, viimane katse peab toimuma pühapäeval, algusega orienteeruvalt kell 12. Viimase katse stardiaeg puudutab Euroopa etappe. Antud punkt ei puuduta veel 2014 aasta kahte esimest rallit, Monte-Carlo ja Rootsi. Rallide viimane katse on Power Stage (punktikatse), mille pikkus on vähemalt 10 kilomeetrit.

Autoralli Euroopa MV (ERC) etappidel, mille hulka kuulub ka auto24 Rally Estonia, võetakse aga uuel aastal erinevalt WRC sarjast kvalifikatsioonikatse kasutusele. Seda nii asfaldi-kui kruusarallidel.

Sarnaselt WRC sarjaga peetakse ka ERC sarjas noortele eraldi arvestust. FIA ERC Junior Championship on uue sarja nimi, mis sõidetakse ERC etappidel. Sõitjad selles sarjas peavad olema 1. jaanuaril 2014 25-aastased või nooremad. Sarjas osalemiseks peab startima R2 klassi (esiveoline, kuni 1600ccm) autoga. Kokku sõidavad noored seitse etappi, millest arvesse läheb neli paremat, nende hulgas peab olema ka üks talveralli või üks kruusaralli. Iga etapi stardimaks on selles arvestuses 1000 eurot ja sarja võitja saab aastal 2015 osaleda valitud ERC etappidel R5 klassi neljaveolise autoga.

Loe lähemalt FIA World Motor Sport Council otsustest

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas